Ce se intampla atunci cand salariatul nu este de acord cu atributiile care i-au fost trasate de superiorii sai ierarhici?

Maria Nicutar
Maria Nicutar
22 Ianuarie 2016
22 Ianuarie 2016
Maria Nicutar
Maria Nicutar
legislatia munciiregulament internlitigii de muncacultura organizationalasanctionarea salariatului
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Aici avem 2 situatii majore si pentru fiecare avem solutii diferite.

1. Una dintre situatii este cea in care de la bun inceput, de la angajare, candidatului i-au fost trasate anumite atributii de serviciu. Aici intervine obligativitatea de a prezenta fisa postului chiar de la angajare, de care angajatorii nu trebuie sa uite.

Fisa postului face parte integranta din Contractul Individual de munca si trebuie prezentata salariatului inainte de semnarea contractului individual de munca.

Nu uitam faptul ca respectivul candidat se angajeaza sa respecte anumite reguli si atributii, accepta anumite responsabilitati si toate sunt trasate in fisa postului. Or cum poate candidatul sa le accepte si sa isi asume angajarea daca nu i-au fost aduse la cunostinta?

Asa ca inca de la angajare, candidatului trebuie sa ii prezentam fisa postului, corect intocmita, conform cu cerintele reale ale postului.

Daca salariatul nu este de acord cu anumite atributii din fisa postului, are doua optiuni: sa le negocieze sau sa nu accepte postul de la bun inceput.

2. Daca pe parcursul carierei, salariatului i-au fost adaugate noi atributii in fisa postului, atunci trebuie sa existe act aditional pentru aceste modificari. Cu alte cuvinte, salariatul trebuie sa isi dea acordul pentru noile atributii pe care angajatorul i le traseaza.

Salariatul poate sa negocieze noile atributii si salariul aferent modificarilor ce se vor produce in munca sa.

"Salariatul ar putea refuza indeplinirea unor sarcini de serviciu dispuse de angajator, numai in masura in care acestea au caracter obiectiv, respectiv genereaza o potentiala situatie de incompatibilitate sau conflict de interese, exced atributiilor de serviciu si competentelor profesionale inscrise in fisa postului sau in situatia in care acestea sunt vadit ilegale si numai cu informarea scrisa a superiorului ierahic. De asemenea, apreciem ca pentru motive temeinice personale salariatul ar putea solicita angajatorului sa fie de accord cu neindeplinirea anumitor sarcini de serviciu.", precizeaza specialistii PortalCodulMuncii.ro.


Cand poate salariatul sa fie sanctionat disciplinar pentru ca refuza indeplinirea unor sarcini de serviciu?

Acest lucru este posibil cand faptele de insubordonare sunt considerate abateri de la regulile de disciplina muncii si sunt astfel prevazute in Regulamentul intern al unitatii. Pentru sanctionarea salariatului este necesara indeplinirea procedurii de cercetare disciplinara. Doar avertismentul scris se poate institui ca sanctiune disciplinara fara parcurgerea tuturor etapelor cercetarii disciplinare prealabile.

Atentie si la faptul ca au fost cazuri in care angajatii au incheiat contracte individuale de munca cu angajatorii lor si ulterior, au primit fisele de post cu atributii diferite fata de ceea ce fusese discutat la interviul de angajare si in cadrul informarii prealabile. Angajatii si-au dat demisia. Altii au sesizat Inspectia Muncii. In orice caz, abaterile de la respectarea legislatiei muncii sunt pedepsite cu amenzi destabilizatoare pentru orice firma sau companie.

Angajatorilor li se recomanda respectarea legislatiei muncii, realizarea unui regulament intern si modificarea sa doar dupa consultarea Reprezentantilor Salariatilor, inmanarea fisei de post la incheierea contractului cu salariatii si modificarea fisei postului cu acordul acestora.

Atunci cand respectam legislatia muncii, ne aparam organizatia, brandul si reputatia organizatiei, tinem sub control fluctuatia de personal, evitam litigii de munca, mentinem o cultura organizationala bogata si integra si nu numai.

Respectarea legislatiei muncii vine la pachet doar cu avantaje pentru angajatori si angajati.


Cand poate angajatul sa refuze sarcinile trasate de superiorii sai ierarhici?



NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: au aparut mai multe acte normative care vizeaza RI


Regulamentul Intern trebuie modificat conform actelor normative intrate in vigoare in ultima perioada! Riscati amenzi de pana la 30.000 de lei!

Protejati-va! Va oferim informatii complete in lucrarea:
Regulament Intern. Modele editabile. Legislatie comentata. Studii de caz!

Vezi AICI Modele de documente EDITABILE >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]