Somaj tehnic 2023 pentru angajatori si angajati

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
16 Ianuarie 2023
16 Ianuarie 2023
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
somaj tehnic prelunirese prelungeste somajul tehnicsomaj tehnic 2023
Somaj tehnic 2023 pentru angajatori si angajati
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

UPDATE 2023:

La art. 3^1 alin. (1) din OUG nr. 132/2020, cu modificarile si completarile ulterioare s-a stabilit ca Dispozitiile art. 1 si 3 se aplica si dupa expirarea perioadei prevazute la art. 1 alin. (1), incepand cu data de 8 iunie 2022, dar nu mai tarziu de 31 decembrie 2022.
 
Avand in vedere cele mentionate de mai sus, prevederile OUG nr. 132/2020 au fost aplicabile pana in luna decembrie 2022, si deci la acest moment angajatorii nu mai pot beneficia de sprijinul acordat din bugetul asigurarilor pentru somaj pentru acordarea indemnizatiei de 75% din salariul de baza brut lunar aferent orelor de reducere a programului de lucru.
 
In cazul in care activitatea se opreste angajatorul poate aplica masura somajului tehnic reglementata de Codul muncii.

UPDATE 2022:

Vesti bune pentru companiile romanesti care au fost profund afectate de criza generata de pandemia Covid-19, in contextul in care Guvernul a prelungit masura somajului tehnic.
 
Guvernul a aprobat acordarea masurilor de protectie sociala pana la 31 martie 2022, pentru angajati si angajatori, precum si pentru alte categorii profesionale, a caror activitate este interzisa, suspendata ori limitata din punct de vedere al capacitatilor de functionare pe perioada pandemiei de Covid - 19.
 
Asadar, in 2022 indemnizatia de somaj tehnic va fi in cuantum de 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2022.
 
Astfel, pentru mentinerea locurilor de munca, noul act normativ prevede:
 
Pentru angajati:
 
  - acordarea unei indemnizatii in cuantum de 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2022 nr. 318/2021. Acest tip de sprijin va fi acordat din bugetul asigurarilor pentru somaj, pana la 31 martie 2022, in situatia suspendarii temporare a contractului individual de munca (CIM) din initiativa angajatorului, pe perioada starii de alerta...mai multe despre somajul tehnic 2022 aici >>>


Totul despre Somajul Tehnic din cauza crizei Coronavirus - Solutii, modele si exemple

...citeste detaliat >>AICI<< sfaturile expertilor 


UPDATE 2021:

OUG nr.111/2021 - derogare de la legea nr.76/2002
 
Pentru indemnizatia de somaj tehnic se vor plati impozit si contributii sociale obligatorii,  exceptie facand contributia asiguratorie de munca. In plus, potrivit ANOFM, conform OUG 110 din 2 octombrie 2021 privind acordarea unor zile libere platite parintilor si altor categorii de persoane in contextul raspandirii coronavirusului SARS-CoV, parintii vor beneficia de zile libere platite, adica de plata unei indemnizatii de 75% din salariul de baza corespunzator unei zile lucratoare, dar nu mai mult de corespondentul pe zi a 75% din castigul salarial mediu brut, pentru fiecare zi libera acordata, in cazul suspendarii cursurilor cu prezenta fizica.
 
Masura reluata de ANOFM se va aplica pana la data de 31 decembrie 2021.
 
Citeste aici textul OUG nr.111/2021 >>>


UPDATE 2020:

Prevederile OUG nr. 211/2020
publicata in Monitorul Oficial nr. 1.189/7 decembrie 2020
 
Art. 1
(1) Prevederile art. XI si XV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, cu completarile ulterioare, se acorda pana la 30 iunie 2021, pentru toate domeniile de activitate prevazute de Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
(2) Prevederile actelor normative care cuprind dispozitii ce privesc aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, cu completarile ulterioare, se aplica in continuare, pe toata perioada prevazuta la alin. (1).
 
Articolul II
 
La articolul unic din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 120/2020 privind instituirea unor masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 658 din 24 iulie 2020, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(3) Masura prevazuta la alin. (1) se aplica pe toata perioada in care activitatea este suspendata, dar nu mai tarziu de data de 30 iunie 2021.
 
Articolul III
 
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 720 din 10 august 2020, cu completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La articolul 1, alineatele (1), (2) si (9) vor avea urmatorul cuprins:
 
Articolul 1
 
(1) Prin derogare de la prevederile art. 8 alin. (1) si art. 112 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul reducerii temporare a activitatii determinate de instituirea starii de urgenta/alerta/asediu, in conditiile legii, angajatorii au posibilitatea reducerii timpului de munca al salariatilor cu cel mult 80% din durata lunara calculata prin raportare la durata prevazuta in contractul individual de munca, cu informarea si consultarea sindicatului, a reprezentantilor salariatilor sau a salariatilor, dupa caz, anterior comunicarii deciziei salariatului.
 
(2) Reducerea timpului de munca in conditiile prevazute la alin. (1) se stabileste prin decizia angajatorului, pentru o perioada de cel putin 5 zile lucratoare, lunar, angajatorul avand obligatia de stabilire a programului de munca pentru intreaga luna.
 
..............................................................................................
 
(9) Pe perioada de aplicabilitate a masurii prevazute la alin. (1) sunt interzise angajarea de personal pentru prestarea unor activitati identice ori similare cu cele prestate de catre salariatii al caror timp de munca a fost redus, precum si subcontractarea de activitati desfasurate de salariatii al caror timp de munca a fost redus. Interdictia se raporteaza strict la locurile de munca in care salariatii isi desfasoara efectiv activitatea, situate in perimetrul asigurat de angajator, la nivelul carora se aplica masura prevazuta la alin. (1).
 
2. La articolul 7, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
 
(2) Indemnizatia prevazuta la art. 1 alin. (4) nu se cumuleaza pentru acelasi angajat, daca perioadele de acordare se suprapun, cu masura prevazuta la art. 5, cu masurile active de sprijin acordate potrivit art. I si III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2020 pentru instituirea unor masuri active de sprijin destinate angajatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru modificarea unor acte normative, aprobata cu completari prin Legea nr. 211/2020, si nici cu masurile de stimulare a angajatorilor finantate din bugetul asigurarilor pentru somaj prevazute de Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
 

Actualizare 2 aprilie 2020

In ce conditii se acorda indemnizatia pe durata somajului  tehnic - OUG 32/2020?
 
Potrivit dispozitiilor art. 53 alin. (1) din Codul muncii, pe durata intreruperii temporare a activitatii angajatorului salariatii beneficiaza de o indemnizatie, platita din fondul de salarii, ce nu poate fi mai mica de 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat.
Potrivit dispozitiilor art. 53 alin. (2) din acelasi act normativ, pe durata intreruperii temporare prevazute la alin. (1), salariatii se vor afla la dispozitia angajatorului, acesta avand oricand posibilitatea sa dispuna reinceperea activitatii. 

Cum se stabileste cuantumul pentru indemnizatia de somaj tehnic?
 
Conform art. XI din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30 din 21 martie 2020, asa cum a fost modificata prin O.U.G. nr. 32 din 26 martie 2020 publicata in Monitorul Oficial nr. 260 din 30 martie 2020, pe perioada stabilita prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, pentru perioada suspendarii temporare a contractului individual de munca, din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ca urmare a efectelor produse de coronavirusul SARS-CoV-2, indemnizatiile de care beneficiaza salariatii se stabilesc la 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat si se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020.

Cine beneficiaza de indemnizatia de somaj tehnic in starea de urgenta?
 
De aceste prevederi beneficiaza salariatii angajatorilor care indeplinesc una din urmatoarele conditii:
 
a) intrerup activitatea total sau partial in baza deciziilor emise de autoritatile publice competente potrivit legii, pe perioada starii de urgenta decretate;
b) reduc activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19, le-au scazut veniturile, nu au materii prime si materiale pe care le importau (de exemplu din Italia), au productie in exces si nu o pot exporta din cauza inchiderii granitelor si carantinarii conducatorilor auto;
c) suspenda activitatea pentru protectia salariatilor nefiind intrunite niciuna dintre conditiile de la lit. a) si b).
De aceste prevederi beneficiaza salariatii angajatorilor care reduc sau intrerup temporar activitatea total sau partial ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, pe perioada starii de urgenta decretate, conform unei declaratii pe propria raspundere a angajatorului."
 
 
Ce reprezinta limita de cel mult 75% dintre salariati?

Conditii explicate
 
Conform art. XI din O.U.G. nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, astfel cum a fost modificata prin O.U.G. nr. 32/2020.
 
(1) Pe perioada starii de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, pentru perioada suspendarii temporare a contractului individual de munca, din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ca urmare a efectelor produse de coronavirusul SARS-CoV-2, indemnizatiile de care beneficiaza salariatii se stabilesc la 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat si se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020.
De aceste prevederi beneficiaza salariatii angajatorilor care reduc sau intrerup temporar activitatea total sau partial ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, pe perioada starii de urgenta decretate, conform unei declaratii pe propria raspundere a angajatorului.
 
Asadar, au disparut toate conditiile impuse cu privire la procentul din incasari si nu mai mult 75% dintre angajatii care au contracte individuale de munca active la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
Nu mai primeaza decat coronavirusul.
 
Au disparut rand pe rand conditiile impuse initial privind:
- obligatia angajatorilor de mentinere a raporturile de munca ale persoanelor care au beneficiat de somaj tehnic pe o perioada de cel putin 6 luni de la data reinceperii activitatii dupa suspendarea raporturilor de munca conform art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare;
- obtinerea certificatelor de situatii de urgenta de Tip A (Albastru) si de Tip B (Galben) ce trebuiau emise de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri;
- limitarea la un procent de cel mult 75% dintre angajatii care au contracte individuale de munca active la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta;
- conditionarea ca salariatii sa fi avut contractele active la data de 21 martie 2020 (data intrarii in vigoare a O.U.G. nr. 30/2020);
- diminuare a incasarilor din luna anterioara depunerii declaratiei pe propria raspundere, cu un procent de minimum 25% fata de media incasarilor din perioada ianuarie-februarie 2020;
- lipsa capacitatii financiara pentru a plati toti salariatii.
 
Din toate acestea nu a mai ramas nimic.
Acum procedura este mult simplificata.
 
Angajatorii trebuie doar sa intrerupa sau sa reduca temporar activitatea ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, pe perioada starii de urgenta decretate, si sa intocmeasca o declaratie pe propria raspundere.
 
 
Regimul de drept al somajului  tehnic il constituie:
- art. 53 din Codul muncii, adoptat prin Legea nr. 53/2003, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Legea nr. 467/2006 privind stabilirea cadrului general de informare si consultare a angajatilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1006 din 18 decembrie 2006;
- Decret nr. 195 din 16 martie 2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, publicat in Monitorul Oficial nr. 212 din 16 martie 2020;
- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri indomeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinata de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, publicata in Monitorul Oficial nr. 231 din 21 martie 2020.
- Ordin al ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri nr. 791 din 24 martie 2020 privind acordarea certificatelor de situatii de urgenta operatorilor economici a caror activitate este afectata in contextul pandemiei SARS-CoV-2, publicat in Monitorul Oficial nr. 248 din de 25 martie 2020.
- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 32 din 26 martie 2020 privind modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 si pentru stabilirea unor masuri suplimentare de protectie sociala, publicat in Monitorul Oficial nr. 260 din 30 martie 2020.


Actualizare 23 martie 2020


In Monitorul Oficial nr. 321 din 21 martie 2020 a fost publicata Ordonanta 30/2020 (OUG nr. 30/2020) privind unele masuri in domeniul protectiei sociale si somajul tehnic de 75% din salariul mediu brut pe 2020  in contextul crizei provocate de COVID-19 sau coronavirus.

in intervalul in care este suspendat contractul individual de munca din initiativa angajatorului, in cazul intreruperii temporare a activitatii, indemnizatia de care beneficiaza salariatii va fi suportata din bugetul asigurarilor pentru somaj.
 
De asemenea, se stabileste o indemnizatie de minimum 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat platit din fondul de salarii, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea nr. 6/2020 privind bugetul asigurarilor sociale de stat pe anul 2020.
 
De aceste prevederi beneficiaza salariatii angajatorilor care indeplinesc una dintre conditiile urmatoare:
 
a) intrerup activitatea total sau partial in baza deciziilor emise de autoritatile publice competente potrivit legii, pe perioada starii de urgenta decretate si detin Certificatul de situatii de urgenta emis de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, prevazut la art. 12 din Decretul Presedintelui Romaniei nr. 195/2020. Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri elibereaza certificatul de situatii de urgenta conform metodologiei aprobata prin ordin.
 
b) reduc activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19 si nu au capacitatea financiara de a achita plata tuturor salariilor angajatilor lor. Angajatorii pot beneficia de plata indemnizatiei prevazuta pentru cel mult 75% dintre angajatii care au contracte individuale de munca active la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante.
 
RetinetI, asadar, ca pentru angajatorii de mai sus, plata indemnizatiei prevazute se va realiza in baza unei declaratii pe propria raspundere din care sa reiasa faptul ca angajatorul inregistreaza o diminuare a incasarilor din luna anterioara depunerii declaratiei pe propria raspundere, cu un procent de minimum 25% fata de media incasarilor din perioada ianuarie-februarie 2020, si ca nu are capacitate financiara pentru a plati toti salariatii. 

V-am pregatit si cateva MATERIALE care va pot ajuta in detaliu si care prezinta noutatile referitoare la SOMAJUL TEHNIC conform OUG 30/2020. Va recomandam sa le consultati individual:

 
 
 
 
 
 
ATENTIE! Daca aveti intrebari privind indemnizatia de somaj tehnic si nu numai si doriti un raspuns RAPID si DETALIAT, o echipa de specialisti in legislatia muncii va sta la dispozitie. CLICK AICI!


*****

PREVEDERI ANTERIOARE aparitiei Starii de Urgenta si a noii legi privind Somajul Tehnic:

Exista doua posibilitati in ceea ce il priveste pe angajatorul aflat in dificultate pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare, respectiv:


1. fie trimite salariatii in somaj tehnic situatie in care este obligat sa le plateasca salariatilor ale caror contracte individuale de munca le-a suspendat o indemnizatie de 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat (art. 53 din Codul muncii, republicat);
2. fie reduce saptamana de lucru de la 5 la 4 zile cu reducerea corespunzatoare a salariului, pana la remedierea situatiei care a cauzat reducerea programului, dupa consultarea prealabila a sindicatului reprezentativ de la nivelul unitatii sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz.

    in prima situatie, pe durata reducerii si/sau a intreruperii temporare a activitatii, salariatii implicati in activitatea redusa sau intrerupta, care nu mai desfasoara activitate, beneficiaza de o indemnizatie, platita din fondul de salarii, ce nu poate fi mai mica de 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat.

Pentru indemnizatia platita pe perioada in care salariatii au contractele individuale de munca suspendate pentru somaj tehnic se calculeaza, retin si vireaza toate contributiile sociale aferente veniturilor salariale cu exceptia contributiilor la sistemul asigurarilor pentru somaj.

Totul despre Somajul Tehnic din cauza crizei Coronavirus - Solutii, modele si exemple

...citeste detaliat >>AICI<< sfaturile de la experti 

De ce nu se calculeaza si contributiile la sistemul asigurarilor pentru somaj?

Conform art. 29616 lit. c6) din Codul fiscal se excepteaza de la plata contributiei de asigurari pentru somaj, veniturile aferente perioadei in care raporturile de munca sau de serviciu ale persoanelor care au incheiat astfel de raporturi sunt suspendate potrivit legii, altele decat cele aferente perioadei de incapacitate temporara de munca cauzata de boli obisnuite ori de accidente in afara muncii si perioadei de incapacitate temporara de munca in cazul accidentului de munca sau al bolii profesionale, in care plata indemnizatiei se suporta de unitate, conform legii.

in acelasi sens sunt si prevederile pct. 23 din Normele metodologice date in aplicarea art. 29616 din Codul fiscal potrivit carora, sunt exceptate de la plata contributiei de asigurari pentru somaj, veniturile aferente perioadei in care raporturile de munca sau de serviciu ale persoanelor care au incheiat astfel de raporturi sunt suspendate potrivit legii, altele decat cele aferente perioadei de incapacitate temporara de munca cauzata de boli obisnuite sau de accidente in afara muncii si perioadei de incapacitate temporara de munca in cazul accidentului de munca sau al bolii profesionale, in care plata indemnizatiei se suporta de unitate, conform legii, care se supun platii contributiei de asigurare pentru somaj.

intrucat, in perioada in care se acorda indemnizatia de minimum 75% din salariul de baza, contractele individuale de munca sunt suspendate, nu se datoreaza contributiile la sistemul asigurarilor pentru somaj.

in cea de-a doua situatie angajatorul practic trebuie sa constate o reducere a activitatii pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare, iar dupa o perioada care depaseste 30 de zile lucratoare, va putea sa ia decizia reducerii programului de lucru de la 5 zile la 4 zile pe saptamana in conditiile prevazute de lege, si anume dupa consultarea prealabila a sindicatului reprezentativ de la nivelul unitatii sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz.

Totodata, in perioadele de reducere a activitatii, angajatorul are posibilitatea, in baza art. 122 alin. (3) din Codul muncii, de a acorda zile libere platite din care pot fi compensate orele suplimentare ce vor fi prestate in urmatoarele 12 luni.

Astfel, angajatorul poate acorda salariatilor, in avans, zile libere platite, in cazul in care nu desfasoara intr-o anumita perioada activitate care sa necesite prezenta salariatilor, urmand ca ulterior salariatul sa desfasoare munca suplimentara care sa se compenseze in urmatoarele 12 luni. Prin urmare, angajatorul acorda mai intai zile libere, in contul carora va fi efectuata, in viitor, munca suplimentara. La acordarea zilelor libere trebuie sa aveti in vedere si faptul ca munca suplimentara poate fi efectuata numai cu acordul salariatului.

Prin urmare, solicitati acordul salariatului in momentul in care acordati zilele libere in avans.

    Asadar, contractul individual de munca poate fi suspendat din initiativa angajatorului in cazul intreruperii sau reducerii temporare a activitatii, fara incetarea raportului de munca, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare (art. 52 alin. (1) lit. c) din Codul muncii republicat).

Pe durata reducerii si/sau a intreruperii temporare a activitatii salariatii se vor afla la dispozitia angajatorului, acesta avand oricand posibilitatea sa dispuna reinceperea activitatii.
Modalitatea in care salariatii urmeaza sa se afle la dispozitia angajatorului in cazul somajului tehnic nu este prevazuta de legiuitor, astfel incat aceasta se va putea stabili prin contractul colectiv de munca.

Totul despre Somajul Tehnic din cauza crizei Coronavirus - Solutii, modele si exemple

...citeste detaliat >>AICI<< sfaturile de la experti 

    Somajul tehnic se inregistreaza in Revisal?

    Perioada si cauzele de suspendare a contractului individual de munca, cu exceptia cazurilor de suspendare in baza certificatelor medicale, se inscriu in registrul general de evidenta a salariatilor (Revisal).

in cazul intreruperii temporare a activitatii, fara incetarea raportului de munca, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare (somaj tehnic), contractul individual de munca se suspenda la initiativa angajatorului in baza art. 52 alin. (1) lit. c) din Codul muncii.

Codul muncii nu cuprinde dispozitii procedurale cu privire la suspendarea contractului individual de munca. in unele cazuri, cum este si cazul intreruperii sau reducerii temporare a activitatii, fara incetarea raportului de munca, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare, suspendarea trebuie materializata intr-o decizie a angajatorului ce constituie temeiul inscrierilor in registrul general de evidenta a salariatilor.

Conform art. 4 alin. (1) lit. h) din Hotararea Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor (Revisal), perioada si cauzele de suspendare a contractului individual de munca se inregistreaza in registru in termen de maximum 20 de zile lucratoare de la data suspendarii.

NOUTATI din Legislatie muncii

Diurna LEGALA. Ce s-a modificat in 2024?


Atentie, au intrat in vigoare 3 acte normative noi! Modificarile sunt majore!

Descoperiti care sunt cele mai frecvente greseli care apar la acordarea diurnei!

Eplicatii detaliate din lucrarea: Totul despre Diurna. Legislatia actualizata la zi. Cazuri practice explicate.

Vedeti AICI Cazuri practice explicate >>

ARTICOLE SIMILARE

SOMAJ TEHNIC 2023 pentru angajatori si angajati

Mai multe articole despre somaj tehnic 2023

 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]