Cum sa elaborati un plan de succesiune eficient in fima dvs.

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Asigurarea suportului angajatilor in dezvoltarea cu succes a companiei prin elaborarea si implementarea unui plan real si eficient de succesiune a devenit un element de strategie in planificarea activitatii unei afaceri.

Planificarea succesiunii este o parte a procesului de pregatire a viitorului companiei. Pentru a avea succes in aceasta activitate trebuie sa pregatiti succesiunea nu doar pentru CEO-ul companiei, ci sa va ganditi la toate pozitiile si la toate persoanele-cheie.

Este foarte greu, daca nu aproape imposibil, sa promovati pe cineva cu succes daca nu aveti o alta persoana pregatita si capabila sa ocupe pozitia care ramane vacanta.


Cele mai grave GRESELI pe care le puteti face ca manager!
Sau cum puteti "ingropa" potentialul angajatilor si, odata cu el, viitorul firmei dvs.! Detalii aici >>>



Pentru implementarea cu succes a unui plan de succesiune va trebui sa va raspundeti cel putin la urmatoarele intrebari:

• Care este directia de dezvoltare a companiei pe termen lung?
• Aveti un plan strategic efectiv dupa care sa va ghidati in urmarirea acestei directii?
• Care sunt zonele-cheie care necesita continuitate si dezvoltare permanenta a resurselor umane din companie?
• Care sunt persoanele-cheie pe care doriti sa le dezvoltati pentru viitor?
• Cum se incadreaza planul de succesiune in strategia generala a companiei?
• Va concentrati eforturile in zonele in care veniturile vor fi cele mai mari?
• Care este parcursul unei cariere in compania dvs. pe care ar trebui sa il urmeze cei mai talentati angajati?
• Aveti stabilita planificarea carierei pentru fiecare pozitie-cheie din companie in conformitate cu abilitatile si talentele oamenilor pe care ii aveti in vedere?
• Angajatii dvs. lucreaza in mod frecvent peste programul normal de lucru? Cat de mult depinde succesul activitatii companiei de munca suplimentara neplatita a lor?
• Ce faceti in situatia in care angajatii isi iau laptopul companiei pe perioada weekend-ului pentru a lucra si a pastra contactul cu locul de munca? Aprobati comportamentul lor, mai ales ca si dvs. faceti acelasi lucru?
• Va intrebati vreodata daca aveti cea mai potrivita cultura organizationala in companie?
• Ati intreprins vreodata pasi concreti in a sprijini angajatii dvs. sa obtina un echilibru intre viata profesionala si cea de familie?  

Consecinte negative
Pe termen scurt, ignorarea acestor aspecte ar putea conduce la concluzia ca acest mod de activitate este productiv pentru companie. Pe termen lung, insa, veti avea de suportat multe consecinte negative:

- absente numeroase si din ce in ce mai frecvente ale angajatilor stresati sau bolnavi;
- cheltuieli costisitoare cu numirea si pregatirea altor angajati pentru inlocuirea celor absenti;
- stres si nopti nedormite pentru top management in incercarea de a gasi solutii de rezolvare a problemelor create de pierderea angajatilor-cheie.

Solutia consta in elaborarea unor planuri de succesiune si implementarea unei culturi organizationale care sa favorizeze realizarea unui echilibru intre viata profesionala si cea de familie.

Nu elaborati planificari de cariere “virtuale”, care nu tin cont de specificul companiei, nevoile reale si particularitatile angajatilor vizati pentru promovare.
Fiecare situatie de succesiune trebuie sa fie analizata si optimizata in functie de particularitatile si necesitatile companiei si ale fiecarui angajat in parte.


Cele mai grave GRESELI pe care le puteti face ca manager!
Sau cum puteti "ingropa" potentialul angajatilor si, odata cu el, viitorul firmei dvs.! Detalii aici >>>



Planificare pro-activa
Planificarea succesiunii trebuie sa fie pro-activa: rotiti angajatii pe care intentionati sa ii avansati pe mai multe posturi pentru a fi pregatiti si a capata experienta inainte ca acestia sa fie necesari in postul respectiv.

In plus, este nevoie sa alocati timp suficient succesorilor sa se dezvolte. Nu trebuie sa le cereti sa invete toate responsabilitatile si activitatile peste noapte.

In elaborarea strategiilor pentru planurile de succesiune puteti avea diferite abordari, in functie de situatia existenta in compania dvs.:

Exemplu
S-ar putea sa fie suficient sa rotiti angajatii candidati la o succesiune de pe o pozitie pe alta pentru a le oferi o gama larga de experiente in scopul de a se pregati pentru a ocupa un post ramas vacant.

Sau s-ar putea sa fie nevoie de o implicare mult mai serioasa in selectarea departamentelor sau disciplinelor in care vor fi implicati angajatii pentru pregatirea lor in vederea ocuparii unor noi pozitii.

In unele cazuri, pregatirea si promovarea unui angajat pe o anumita pozitie depinde in proportie foarte mare de cultura organizationala si de procesele existente in companie.

In alte cazuri, deciziile privind modalitatea in care se realizeaza succesiunea depind si de capabilitatile si competentele angajatilor candidati, nu doar de structura si procesele existente in companie.

Planificarea trebuie revizuita cel putin o data pe an si chiar mai des, in functie de realitate care este in continua schimbare.


de Legislatia Muncii

Data aparitiei: 06 Septembrie 2010
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Cum sa elaborati un plan de succesiune eficient in fima dvs. Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Obligatie emitere adeverinta venit noua lege a pensiilorIntrebare: In ce conditii firma este obligata sa elibereze adeverinte cu tote veniturile din 1957-2001 conform noii L360/2023. Firma este din 1957, detinem arhiva, din statele vechi si mai apoi fluturasi se poate deduce baza de calul a pensiei care difera de la o perioada la alta, totodata, nu sunt incluse toate veniturile la calulul CAS-lui si pensia suplimentara L80/1992.Legea intra in vigoare din septembrie, suntem obligati sa eliberam pana atunci aceste adeverinte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa de post pentruDirector vanzariIntrebare: Va rog frumos sa ne trimit fisa post pentru urmatorul cod cor: 112018 - director vanzari.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]