Fiecare companie in parte ar trebui sa aiba un set de norme si reguli etice dupa care sa se ghideze pentru a avea o cultura organizationala cat mai sanatoasa.
Aceste norme si reglementari formeaza un set de reguli si standarde de care fiecare organizatie, oricat de mare sau de mica ar fi, are nevoie. Ele se vor aplica, atat in relatiile dintre colegi, cat si in cele cu persoane din afara organizatiei. Toate acestea fac parte dintr-un sistem care tine de managementul calitatii si fiecare organizatie ar trebui sa le introduca in acest proces.
Regulile etice se pot traduce in anumite circumstante si prin valorile pe care o companie le are si dupa care se ghideaza. Acestea trebuie sa fie bine cunoscute de catre angajati, cat si de catre colaboratori. Cei care se aseamana, se aduna, iar acest lucru este important atunci cand alegi locul de munca sau pe cei cu care urmeaza sa colaborezi.
Despre cat de importante sunt aceste reguli povestim azi si cat de mult te vor ajuta, atat sa ai o cultura organizationala sanatoasa, cat si sa ai o reputatie buna in piata si astfel sa poti sa atragi cat mai multi clienti si colaboratori.
Importanta normelor etice intr-o companie
Fiecare organizatie - fie ca vorbim despre o persoana care este antreprenor sau o companie cu sute sau mii se angajati - trebuie sa aiba un anumit set de reguli si valori dupa care sa se ghideze. Mai mult decat atat, implementarea si respectarea acestora este la fel de importanta precum crearea lor.
De aceea ar fi bine ca, odata cu cresterea numarului de persoane care lucreaza impreuna, sa existe cel putin una care sa se asigure ca valorile sunt corect transmise si puse in practica de catre angajati. Astfel cultura organizationala va fi cea care atrage oameni care sa se asemene din acest punct de vedere.
1. Castigi si cresti credibilitatea companiei, atat in ceea ce-i priveste pe angajati sau pe viitori angajati, cat si in ceea ce-i priveste pe colaboratorii si clientii tai. Un set comun de reguli si valori poate sa uneasca chiar si businessuri.
2. Vei avea angajati loiali, care cred in aceleasi lucruri si valori ca si tine si astfel vei reusi sa creezi o cultura organizationala sanatoasa si care sa dainuiasca peste ani si ani. Si, mai mult decat atat, vei atrage alaturi de tine oameni cu aceleasi valori si principii, care vor sti sa se adapteze diverselor situatii si sa iti inteleaga stilul de comunicare.
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
40 Modele de Regulament Intern
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
3. Regulile etice merg pana in mana cu legea si acesta nu este un subiect de ignorat in nicio companie. Atunci cand, chiar daca nu exista o serie de reguli etice puse pe foaie intr-o companie, insa se incalca unele de bun simt, problemele cu legea pot sa apara. Sanctiunile pot sa duca la pierderea credibilitatii - iar despre importanta acesteia am scris deja.
4. Relatii stranse cu clientii si colaboratorii, atat din comunitatea locala, cat si din cea nationala si internationala. Valorile comune aduc si partenerii de afaceri alaturi, nu doar angajatii. Tocmai de aceea este important sa le afisezi si sa le intaresti prin fapte ori de cate ori ai ocazia. Asa vei atrage parteneri si clienti de calitate si cu care te asemeni.
5. CSR sau responsabilitate sociala corporativa sunt cuvinte care in ultimii ani au inceput sa fie tot mai des intalnite in cadrul companiilor sau al organizatiilor de pretutindeni. Acestea desemneaza toate activitatile pe care o companie le realizeaza cu scopul de a ajuta mediul inconjurator sau societati civile mai apropiate sau indepartate fata de locul in care aceasta isi desfasoara activitatea. Aceste activitati trebuie sa fie in conformitate cu regulile etice ale organizatiei. Aceste miscari pot face parte si dintr-o strategie de comunicare, care sa te ajute sa iesi in evidenta in directia pe care ti-o doresti.
Un set de reguli si norme etice este deosebit de important pentru o buna functionare a oricarei companii si, daca inca nu le ai puse pe hartie pe ale tale, ar fi bine sa o faci cat mai repede!
Credite foto: unsplash.com