Pe scurt, vrem sa cunoastem subiecte pe care le consideram responsabile pentru profiturile pe care ni le dorim si de care, evident, avem nevoie pentru ca firmele sa mearga cat mai bine, pe termen lung.
Dar sunt si subiecte pe care multi angajatori le neglijeaza, din pacate si spre pierderea lor. Nu spune nimeni ca vei avea o firma cu profituri uriase DOAR daca dai atentie echilibrului munca-viata personala pentru angajatii tai. NU atat timp cat ai servicii si produse care lasa de dorit.
Nu crede nimeni ca aici se afla secretul pentru vesnica profitabilitate. Dar secretul pentru profit de cursa lunga reprezinta un cumul de factori:
- produse bune/ servicii pe masura
- colaborezi cu firme care isi fac treaba cel putin la fel de bine ca tine
- servicii impecabile de recrutare si selectie, astfel incat sa te asiguri ca in firma ai numai oameni buni
- strategii eficiente de motivare non-financiara a angajatilor si, in acelasi timp, salarii atat de bune incat sa ii retina in firma
Acesta este doar inceputul. Totul se armonizeaza prin "amanunte" esentiale, pe care multi angajatori le neglijeaza: echilibrul viata personala - munca, cat de important este sa ai in firma oameni cu atitudine potrivita, cat de important este sa te asiguri ca oamenii tai se hranesc sanatos, la ora potrivita, in tihna.
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Medicina muncii un aliat al angajatorului
Expertii in HR afirma ca, mai nou, angajatii nu mai sunt motivati sa ramana pe un post platit regeste daca nu au parte de un echilibru sigur intre munca si viata personala. Va vine sa credeti ca ne mai pasioneaza si altceva decat zilele de salariu?
Expertii in HR mai noteaza ca se vand ca painea calda ghidurile cu tematici precum: "Cum sa concediezi legal angajatii care au o problema de atitudine". Angajatorii au inteles ca angajatii toxici si cei cu atitudine care lasa de dorit, nu aduc niciodata contributii pe masura investitiilor noastre in ei.
Vom mai discuta despre angajatii toxici si ce efecte au asupra companiilor in care activeaza.
Expertii in HR mai noteaza ca daca nu ai grija cat de bine se hranesc angajatii tai, ai numai de suferit, tu si ROI-urile tale si cifrele de afaceri si ce mai doresti.
Recent, am citit un articol interesant in cadrul unei publicatii de afaceri. Era descrisa atmosfera dintr-o companie al carei nume nu il cunoaste mai nimeni, cu toate ca au profituri care ne-ar face pe toti sa rosim de invidie. Printre numeroase procese operationale care asigurau rata uriasa de rentabilitate a proiectelor, fondatorul a tinut mortis sa afirme ca oamenii lui mananca sanatos, au timp liber suficient, au program ultra-flexibil si activitati numeroase de team-building. A declarat ca banii vin doar daca ai angajati fericiti cu vietile lor, sanatosi, plini de viata. Si are dreptate. Cine l-ar contrazice?
Avem din ce in ce mai multe voci din lumea business si HR care ne spun ca oamenii tai performeaza in functie de "hrana" lor, fie ca sunt cursuri si conferinte, salariul pe care li-l oferi si pana la hrana lor propriu-zisa.
Astazi citeam un articol foarte interesant, referitor la programul pilot "Hai la 1 la masa!". Va fi implementat in unele companii si se adreseaza angajatilor. Ei trebuie sa constientizeze cat de important este sa iasa la masa, in afara biroului, in fiecare zi, la aceeasi ora.
Cu alte cuvinte, mancatul de covrigi cu sana in fata calculatorului nu mai este de mult timp o optiune buna pentru nimeni, oricat de presat esti, oricat de multa munca ai. Nu de alta, dar studiile arata ca munca multa devine proasta, mai devreme decat ti-ai imaginat.
Sa avem succes, rezultate exceptionale si cariere stralucite!