Adesea, sefii uita de unde au pornit si uita ca au fost angajati la randul lor, asa cum suntem noi astazi. Asa se face ca devin:
1. Sefi carora nu le pasa de directia profesionala pe care doresti sa o urmezi. Nu vor face tot posibilul pentru a te ajuta sa iti dezvolti abilitatile si competentele dobandite in timpul facultatii pentru ca au alte planuri cu tine.
Si nu vor discuta cu tine in mod deschis despre viitorul tau in companie. Se prea poate sa il fi gandit ei deja, dupa cum cred de cuviinta.
2. Sefi care tipa la tine. Daca a tipat la tine, poti sa fii sigur ca nu este seful potrivit pentru a te ghida in viata ta profesionala. Si daca nu a tipat la tine si a tipat la un coleg, este exact acelasi lucru.
3. Sefi nepregatiti pentru sarcinile de care se ocupa. Si partea proasta este ca nici nu isi dau silinta sa castige cunostinte in domeniu. Nu inteleg nici ei foarte bine ce vor sa faca, directia in care trebuie sa mearga si de ce ar trebui sa stea sa se gandeasca de doua ori inainte sa isi dea cu parerea pe un subiect pe care in mod clar nu il stapanesc 100% corect.
Medicina muncii un aliat al angajatorului
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
4. Sefi nervosi. In viata profesionala, lucrurile tind sa devina tensionate foarte des. Doar oamenii care isi pastreaza calmul sunt cei care vor putea judeca lucrurile la rece, cu calm, in mod obiectiv.
5. Sefi timizi si imposibil de urnit. Au in fata lor cateva zeci de oportunitati dar se vor bloca. Sunt paralizati de ideea de a lua o decizie. Nu vor lua nicio decizie. Poate ca lucrurile cad de la sine in ordinea perfecta.
6. Sefi cu doua fete. Tipa la unul dintre subordonatii sai si apoi il premiaza pe altul pentru progresul efectuat in ultimele luni? In primul rand ca nu ar trebui sa tipe. In al doilea rand ca nu ar trebui sa isi laude subordonatul de fata cu intreaga echipa pentru ca se starnesc emotii negative in intreaga echipa. Fie ca discutam despre invidia unora, fie ca este frustrarea celor care cred ca merita laudati si ei pentru efortul lor, fie ca este chiar subordonatul la care s-a tipat mai adineauri... lucrurile nu sunt in regula.
7. Sefi care controleaza absolut tot pentru ca nu au incredere in nimeni. Asa ca isi ocupa tot timpul pentru a verifica ce se intampla in jurul lor. Vor delega sarcini dar apoi iti vor sufla in ceafa sa vada ce faci, cum faci, cand faci si de ce faci ceea ce faci.
8. Sefi care te fac sa te simti de doi bani. Critica negativa si ironia sunt doua tipuri de factori care distrug total si iremediabil relatia dintre superiori si subordonati. In schimb, folosim critica pozitiva si accentul pus pe progresul efectuat de angajati.
9. Sefi care mint. Chiar daca nu te-au mintit niciodata dar i-au auzit mintind pe altcineva, acest lucru spune multe despre seful cu care ai de-a face. Sefii care sunt obisnuiti sa minta nu isi pastreaza prea des promisiunile.
10. Sefi gelosi pe subordonatii lor. Nu se intampla rar ca rezultatele angajatilor sa fie culese de sefii lor. In mod concret, nici nu este foarte greu. Foarte putini angajati vor protesta in fata unei astfel de practici.
11. Sefi care le stiu pe toate si care nu accepta opinia altcuiva prea usor.
12. Sefi care te suna in timpul tau liber. Si ce daca este sambata sau sarbatoarea Pastelui. Daca vrea sa te ocupi rapid de o idee care i-a venit lui in timp ce lua cina cu familia lui, o va face.
13. Sefi care te vor sanctiona cand gresesti iar cand ai parte de victorii profesionale, se vor preface ca nimic nu s-a intamplat. E natural sa obtii rezultate bune. Sa gresesti nu este natural in viziunea lor.
14. Sefi niciodata multumiti de rezultatele tale. Indiferent ce faci si ce rezultate vei obtine, nu vor fi multumiti.
15. Sefi care una spun si alta fac. Puterea exemplului personal este doar un mit ridicol pentru acest tip de sefi.
Sursa: INC.com, NYPOST.com, BusinessInsider.com, TIME.com