Angajatul isi da demisia? Top 7 situatii in care nu trebuie sa ii faci o contra-oferta

resurse umanemanagementul resurselor umanemanagement hr
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Suntem tentati sa ne oprim angajatii cat mai mult in companie. Cu toate acestea, sunt zeci de situatii in care este mai bine sa ne despartim in termeni cat mai buni de angajatii nostri, oricat de valorosi sunt pentru companie.

Redau mai jos doar 7 dintre cele mai importante situatii in care nu trebuie sa faci o contra-oferta angajatului care ti-a prezentat demisia:

1. Daca valorile sale nu se aliniaza cu cele ale companiei, este bine sa lasi raporturile sa se termine de la sine.

2. Daca isi doreste un nivel salarial mult peste ce se ofera pe piata, vei descoperi ca se construieste un precedent care poate da peste cap toata grila de salarizare.
Sau o buna parte din ea... Cu toate ca salariile sunt confidentiale, conform Codului Muncii, in practica, informatiile scapa si ajung sa fie stiri arhi-cunoscute in timp record.

Dupa o demisie anulata, poti descoperi o serie intreaga de noi demisii motivate financiar, venite din partea altor profesionisti din companie.

Stabileste de la bun inceput ce eforturi poti cuprinde financiar, care va fi impactul pe termen lung pentru companie, care este castigul pe care il anticipezi daca oferi unui salariat salariul dorit, luand in calcul faptul ca ar putea deveni impovarator pentru organizatie.

3. Daca angajatul isi prezinta demisia din cauza unui conflict cu superiorii, colegii sau cu subordonatii sai, stabileste cum stau lucrurile, cine greseste, cine este marul putred in toata ecuatia.

Nu ii face o oferta sa ramana pana cand nu elimini posibilitatea ca el sa fie cauza situatiei.

La final, vei descoperi ca exista un om care trebuie sa plece si nu este intotdeauna angajatul care isi da demisia.

Studiile arata faptul ca oamenii nu parasesc companiile, nici locurile de munca, nici functiile si nici salariile. Cel mai des, vor doar sa scape de o relatie disfunctionala cu superiorii lor directi.

Daca mai exista si alte cazuri de angajati care se plang de relatia lor cu respectivul superior, atunci solutia este una singura, sa existe o discutie de constientizare cu respectiva persoana. Daca iti alunga angajatii, iti alunga cel mai pretios capital al companiei: capitalul uman.

In acest caz, nu trebuie sa faci o contra-oferta angajatului, ci sa rezolvi situatia: mutarea pe alt post, in alt departament, solutionarea situatiei cu superiorul in cauza.

4. Daca angajatul a ajuns intr-un punct in care stagneaza profesional din cauza ca a atins deja maximul oferit de companie, nu are rost sa il ofertezi financiar. Chiar daca nivelul sau salarial va creste datorita unei oferte, plecarea lui este certa si se va concretiza mai devreme sau mai tarziu. Angajatii care stagneaza profesional devin frustrati si demisioneaza oricum in mai putin de 12 luni de la momentul contra-ofertei.

Singura solutie pe care o poti adopta este sa ii oferi un post pe care isi poate valorifica mai bine competentele, unde poate invata, unde se poate dezvolta profesional. Daca nu exista astfel de locuri in organizatie, cel mai bun lucru este sa il lasi sa isi continue dezvoltarea profesionala.

5. Daca angajatul doreste sa isi schimbe domiciliul, nu ii poti face o oferta care sa il avantajeze decat daca ai un sediu in apropierea noii sale resedinte. Nu presa angajatii sa ramana in companie daca acest lucru le va produce disconfort.

Orele lungi de parcurs domiciliu-birou sunt stresante, oricat ai castiga in plus, la salariu, la final de luna.

6. Nu incerca sa iti ofertezi salariatul sa ramana in companie daca doreste sa inceapa o afacere. Antreprenoriatul reprezinta una dintre optiunile pe care profesionistii au inceput sa le prefere din ce in ce mai mult. Chiar daca ii poti oferi un post mai bun, un birou mai mare sau un pachet salarial mai avantajos, va trai cu regretul afacerii pe care nu a mai apucat sa o puna pe picioare din cauza ta.

La final, oricum isi va da demisia iar compania a pierdut bani in tot acest timp.

7. Pastreaza ofertele in mod principal pentru cei care se potrivesc culturii organizationale a companiei. Exista profesionsti care isi iubesc profesia insa nu se simt atasati nicidecum de compania in cadrul careia activeaza. Acestia sunt profesionistii pe care te poti baza pe termen scurt sau mediu. Investitiile in ei sunt intotdeauna destul de nesigure.

La polul opus sunt profesionistii care au venit in companie datorita companiei, brandului in sine. Isi doresc sa se asocieze cu numele companiei, cu produsele sale si sunt cele mai bune canale de promovare pe care le poti avea. Sunt profesionistii care imbunatatesc reputatia companiei. Si asta nu este lucru putin.


Sa aveti succes in managementul resurselor umane!


NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Maria Nicutar


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
resurse umanemanagementul resurselor umanemanagement hr

Data aparitiei: 10 Martie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Angajatul isi da demisia? Top 7 situatii in care nu trebuie sa ii faci o contra-oferta Nota: 4.86 din 5 - 7 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]