Redau mai jos doar 7 dintre cele mai importante situatii in care nu trebuie sa faci o contra-oferta angajatului care ti-a prezentat demisia:
1. Daca valorile sale nu se aliniaza cu cele ale companiei, este bine sa lasi raporturile sa se termine de la sine.
2. Daca isi doreste un nivel salarial mult peste ce se ofera pe piata, vei descoperi ca se construieste un precedent care poate da peste cap toata grila de salarizare. Sau o buna parte din ea... Cu toate ca salariile sunt confidentiale, conform Codului Muncii, in practica, informatiile scapa si ajung sa fie stiri arhi-cunoscute in timp record.
Dupa o demisie anulata, poti descoperi o serie intreaga de noi demisii motivate financiar, venite din partea altor profesionisti din companie.
Stabileste de la bun inceput ce eforturi poti cuprinde financiar, care va fi impactul pe termen lung pentru companie, care este castigul pe care il anticipezi daca oferi unui salariat salariul dorit, luand in calcul faptul ca ar putea deveni impovarator pentru organizatie.
Legis Plus Legislatia Muncii
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
3. Daca angajatul isi prezinta demisia din cauza unui conflict cu superiorii, colegii sau cu subordonatii sai, stabileste cum stau lucrurile, cine greseste, cine este marul putred in toata ecuatia.
Nu ii face o oferta sa ramana pana cand nu elimini posibilitatea ca el sa fie cauza situatiei.
La final, vei descoperi ca exista un om care trebuie sa plece si nu este intotdeauna angajatul care isi da demisia.
Studiile arata faptul ca oamenii nu parasesc companiile, nici locurile de munca, nici functiile si nici salariile. Cel mai des, vor doar sa scape de o relatie disfunctionala cu superiorii lor directi.
Daca mai exista si alte cazuri de angajati care se plang de relatia lor cu respectivul superior, atunci solutia este una singura, sa existe o discutie de constientizare cu respectiva persoana. Daca iti alunga angajatii, iti alunga cel mai pretios capital al companiei: capitalul uman.
In acest caz, nu trebuie sa faci o contra-oferta angajatului, ci sa rezolvi situatia: mutarea pe alt post, in alt departament, solutionarea situatiei cu superiorul in cauza.
4. Daca angajatul a ajuns intr-un punct in care stagneaza profesional din cauza ca a atins deja maximul oferit de companie, nu are rost sa il ofertezi financiar. Chiar daca nivelul sau salarial va creste datorita unei oferte, plecarea lui este certa si se va concretiza mai devreme sau mai tarziu. Angajatii care stagneaza profesional devin frustrati si demisioneaza oricum in mai putin de 12 luni de la momentul contra-ofertei.
Singura solutie pe care o poti adopta este sa ii oferi un post pe care isi poate valorifica mai bine competentele, unde poate invata, unde se poate dezvolta profesional. Daca nu exista astfel de locuri in organizatie, cel mai bun lucru este sa il lasi sa isi continue dezvoltarea profesionala.
5. Daca angajatul doreste sa isi schimbe domiciliul, nu ii poti face o oferta care sa il avantajeze decat daca ai un sediu in apropierea noii sale resedinte. Nu presa angajatii sa ramana in companie daca acest lucru le va produce disconfort.
Orele lungi de parcurs domiciliu-birou sunt stresante, oricat ai castiga in plus, la salariu, la final de luna.
6. Nu incerca sa iti ofertezi salariatul sa ramana in companie daca doreste sa inceapa o afacere. Antreprenoriatul reprezinta una dintre optiunile pe care profesionistii au inceput sa le prefere din ce in ce mai mult. Chiar daca ii poti oferi un post mai bun, un birou mai mare sau un pachet salarial mai avantajos, va trai cu regretul afacerii pe care nu a mai apucat sa o puna pe picioare din cauza ta.
La final, oricum isi va da demisia iar compania a pierdut bani in tot acest timp.
7. Pastreaza ofertele in mod principal pentru cei care se potrivesc culturii organizationale a companiei. Exista profesionsti care isi iubesc profesia insa nu se simt atasati nicidecum de compania in cadrul careia activeaza. Acestia sunt profesionistii pe care te poti baza pe termen scurt sau mediu. Investitiile in ei sunt intotdeauna destul de nesigure.
La polul opus sunt profesionistii care au venit in companie datorita companiei, brandului in sine. Isi doresc sa se asocieze cu numele companiei, cu produsele sale si sunt cele mai bune canale de promovare pe care le poti avea. Sunt profesionistii care imbunatatesc reputatia companiei. Si asta nu este lucru putin.
Sa aveti succes in managementul resurselor umane!