MODEL Cerere de angajare
Va prezentam mai jos un model de cerere de angajare. Formularul poate fi descarcat in format PDF- AICI>>
Cerere de angajare
Catre SC ……………………… SRL
Domnule Director,
Subsemnatul/subsemnata …………………….., domiciliat/domiciliata in ………………., str. …………., nr. …………, bl. ……., ap. ………, judetul/sectorul …………., telefon …………, adresa e-mail …………., cu pregatirea ……………, mentionez ca sunt absolvent al …………., cu o vechime in domeniu/specialitate/functie de ………… ani, va rog sa-mi aprobati cererea de angajare in cadrul societatii pe care o conduceti in functia de ………………… .
Va multumesc!
Data ………. Semnatura……………..
Se aproba/Nu se aproba
Procedura completa la angajare. Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR -Lucrarea trateaza diverse probleme sensibile legate de angajare, intalnite in practica!!!
Cerere de angajare - cadru legal
In Romania, incadrarea salariatilor in munca se face conform dispozitiilor Codului Muncii, insa exista si alte acte normative care reglementeaza modul de desfasurare a raporturilor de munca, in special pentru personalul din sectorul public.
Astfel, conform legislatiei muncii in vigoare:
1.In sectorul public:
- Ocuparea unui post se face doar prin concurs sau examen. Aceasta obligatie este prevazuta in articolul 30 din Codul muncii, HG nr. 286/2011 pentru posturi in unitati bugetare si HG nr. 611/2008, pentru functii publice.
- Cererea de angajare este necesara ca parte a dosarului de concurs sau dosarului de examen. Persoanele interesate sa participe la un concurs sau examen pentru un post in institutiile publice, trebuie sa depuna o cerere de inscriere impreuna cu documentele care dovedesc indeplinirea conditiilor cerute pentru postul respectiv.

Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM

Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR

Concedierea perfect legala
2.In sectorul privat:
- Cererea de angajare nu este obligatorie prin lege. Cu toate acestea, exista posibilitatea ca angajatorul sa solicite o astfel de cerere ca parte a procesului de recrutare.
- Ocuparea postului se face in urma verificarii aptitudinilor profesionale si personale ale candidatului . Acesta verificare este reglementata de art. 29 din Codul Muncii si se realizeaza anterior incheierii contractului individual de munca. Modalitatile in care urmeaza sa se realizeze verificarea (examen, concurs, interviu etc.) pot fi stabilite de angajator prin contractul colectiv de munca aplicabil, statutul de personal sau regulamentul intern.
ATENTIE! Verificarea aptitudinilor profesionale si personale ale viitorului salariat la care se face referire in lege nu priveste perioada de proba la care este supus salariatul dupa incheierea acelui contract.
Obligatiile angajatorului la incadrarea in munca a personalului
Inainte de incheierea contractului individual de munca, salariatul trebuie sa furnizeze angajatorului documentele necesare pentru angajare. De asemenea, angajatorul are obligatia sa intocmeasca un dosar personal pentru fiecare salariat, sa il pastreze in conditii corespunzatoare la sediul sau si sa il prezinte inspectorilor de munca, la cerere.
Dosarul de personal ar trebui sa cuprinda cel putin urmatoarele documente:
- actele necesare angajarii
- contractul individual de munca
- actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca
- acte de studii/certificate de calificare
- orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registru.
Este important de mentionat faptul ca, in sectorul privat, angajatorul este cel care decide ce acte sunt necesare la angajare, acte cu care ulterior va fi intocmit dosarul personal al salariatului.
Cu toate acestea, avand in vedere documentele obligatorii ce trebuie sa existe la dosarul personal al salariatului conform legii, specialistii in legislatia muncii spun ca, din actele necesare la angajare nu trebuie sa lipseasca urmatoarele:
- Copii dupa actele de identitate ale angajatului: buletin/carte de identitate, certificat de nastere, certificat de casatorie;
- Copii dupa actele de studii/calificari/formare profesionala;
- Copie dupa permisul de conducere – daca este cazul;
- Formularul de candidatura (inclusiv CV si, eventual, scrisori de referinta, acte de studii, avize, certificari, autorizari);
- Fisa de aptitudini cu mentiunea „apt de angajare“, emisa de medicul de medicina a muncii;
- Fisa de instruire la angajare privind sanatatea si securitatea in munca;
- Certificatul de cazier judiciar;
- Avizul de angajare – daca angajatul este cetatean strain (extra-european);
- Repartitia AJOFM - daca este cazul;
- Contractul individual de munca;
- Fisa postului;
- Dovada comunicarii salariatului a unui exemplar al regulamentului intern/contractul colectiv de munca;
- Copie de pe carnetul de munca, daca este cazul;
- Declaratie pe propria raspundere a salariatului privind persoanele coasigurate;
- Declaratie pe propria raspundere a salariatului privind situatia proprie su privire la statutul de somer, pensionar, persoana cu handicap;
- Declaratie pe proprie raspundere cu privire la functia de baza.
- Consimtamantul explicit pentru prelucrarea anumitor date cu caracter personal;
- Orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registrul general de evidenta a salariatilor.
- Nota de lichidare de la angajatorul precedent - optional
- Declaratie privind faptul ca nu a desfasurat activitati de politie politica – solicitat pentru anumite functii pentru personalul din domeniul public