Cererea de angajare este documentul prin care viitorul angajat, dupa ce a fost selectat in urma interviurilor si a primit oferta de angajare, solicita angajarea in firma dvs.
Aceasta cerere confirma respectarea standardului international al Organizatiei Internationale a Muncii, prin care se precizeaza ca relatiile de munca trebuie sa fie liber consimtite.
Toate documentele pe care le depune un candidat in vederea angajarii – si anume CV-ul, scrisoarea de intentie, scrisoarea de referinta, preinterviul de angajare – pot fi grupate sub denumirea de formular de candidatura.
Scapati rapid si fara stres de stufoasa birocratie legislativa!
Noul model al contractului individual de munca + 150 de modele de documente si formulare obligatorii de legislatia muncii si salarizare EDITABILE va scapa acum de amenzile ITM, detalii AICI >>>
CV-ul este primul document care va ofera informatii despre un candidat atunci cand acesta se prezinta pentru selectia pe un anumit post.
Impreuna cu interviul de selectie, CV-ul sta la baza deciziei de angajare si reprezinta o dovada a faptului ca angajatul respectiv a fost recrutat potrivit cerintelor postului.
De asemenea, CV-ul angajatului este un document la care sa reveniti ulterior, in cazul in care se doreste o recrutare interna in firma dvs.
Sfatul nostru este sa promovati noul model comun european de Curriculum Vitae adoptat in Romania prin H.G. nr. 1.021/2004 (publicata in Mnitorul Oficial nr. 633 din 13.07.2004), care la art. 1 alin. (1) precizeaza:
Se aproba modelul comun european de curriculum vitae (...) in scopul sporirii transparentei si exactitatii informatiilor existente pe piata fortei de munca si pentru alinierea legislatiei romane la reglementarile comunitare in domeniu.
Model cerere de angajare
Cerere de angajare
Catre SC ……………………… SRL
Domnule Director,
Subsemnatul/subsemnata …………………….., domiciliat/domiciliata in ………………., str. …………., nr. …………, bl. ……., ap. ………, judetul/sectorul …………., telefon …………, adresa e-mail …………., cu pregatirea ……………, mentionez ca sunt absolvent al …………., cu o vechime in domeniu/specialitate/functie de ………… ani, va rog sa-mi aprobati cererea de angajare in cadrul societatii pe care o conduceti in functia de ………………… .
Va multumesc!
Data ………. Semnatura……………..
Se aproba/Nu se aproba
Obligatii ale angajatorilor - dosarul personal al salariatului
Kit de documente obligatorii in Legislatia Muncii si Salarizare va pune la dispozitie acum peste 150 de documente obligatorii:
Intocmite de specialisti
Sigure 100%
Va prezentam in continuare documentele care trebuie sa alcatuiasca un dosar personal complet:
• Copii dupa actele de identitate ale angajatului: buletin/carte de identitate, certificat de nastere, certificat de casatorie;
• Copii dupa actele de studii/calificari/formare profesionala;
• Formularul de candidatura (inclusiv CV si, eventual, scrisori de referinta);
• Cererea de angajare;
• Informarea prealabila la angajare;
• Certificatul medical „apt de angajare“ de la medicul de medicina a muncii;
• Fisa de instruire la angajare privind sanatatea si securitatea in munca;
• Copie de pe carnetul de munca, dupa caz;
• Certificatul de cazier judiciar sau declaratia pe proprie raspundere ca angajatul nu a suferit condamnari;
• Permisul de munca – daca angajatul este cetatean strain;
• Fisa postului;
• Contractul individual de munca;
• Actele aditionale si celelalte acte referitoare la executarea, modificarea, suspendarea si incetarea contractului individual de munca (de exemplu: act aditional pentru clauza cu privire la formarea profesionala,
clauza de neconcurenta, clauza de mobilitate,
clauza de confidentialitate, act aditional pentru modificari ale salariului sau ale functiei);
• Copii dupa actele de identitate ale persoanelor aflate in intretinere (certificat de nastere, certificat de casatorie, carte/buletin de identitate etc.);
• Copie dupa livretul militar – daca este cazul;
• Copie dupa permisul de conducere – daca este cazul;
• Fisele de evaluare a performantelor profesionale;
• Deciziile referitoare la premieri si numiri pe pozitii ierarhice superioare;
• Documente privind cercetarea si aplicarea sanctiunilor disciplinare;
• Plangeri din partea angajatului.
Angajatorul are obligatia de a intocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariati si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora (art. 8 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, publicata in Monitorul Oficial nr. 372 din 27 mai 2011).
In temeiul art. 7 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 905/2017, angajatorul are obligatia de a intocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariati si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.
Dosarele personale ale fiecarui salariat se vor pastra in conditii care sa asigure securitatea datelor, precum si pastrarea lor corespunzator pe durata indelungata...
Economisiti timp folosind KIT-ul de documente obligatorii din Legislatia Muncii si Salarizare pentru rezolvarea instant a problemelor de forma, detalii AICI >>>