legislatiamuncii.ro
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Cerere de angajare 2025. MODEL si obligatiile angajatorului

Mara Dobrin
Mara Dobrin
28 Ianuarie 2025
28 Ianuarie 2025
Mara Dobrin
Mara Dobrin
Cererea de angajaremodel cerere de angajareobligatii angajator angajare
Cerere de angajare 2025. MODEL si obligatiile angajatorului
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cuprins
Cererea de angajare este solicitata in principal in sectorul public, in cadrul procesului de concurs sau examen pentru ocuparea unui post. In sectorul privat, acest document poate fi solicitat, dar nu este o cerinta legala generala, ci depinde de procedurile interne ale angajatorului. Vom oferi in acest articol un model de cerere de angajare si vom prezenta cateva informatii esentiale despre acest document.

MODEL Cerere de angajare

Va prezentam mai jos un model de cerere de angajare. Formularul poate fi descarcat in format PDF- AICI>>


Cerere de angajare


 
Catre SC ……………………… SRL
 
Domnule Director,
 
Subsemnatul/subsemnata …………………….., domiciliat/domiciliata in ………………., str. …………., nr. …………, bl. ……., ap. ………, judetul/sectorul …………., telefon …………, adresa e-mail …………., cu pregatirea ……………, mentionez ca sunt absolvent al …………., cu o vechime in domeniu/specialitate/functie de ………… ani, va rog sa-mi aprobati cererea de angajare in cadrul societatii pe care o conduceti in functia de ………………… .
 
Va multumesc!
 
Data ………. Semnatura……………..
 
Se aproba/Nu se aproba 

 

Procedura completa la angajare. Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR -Lucrarea trateaza diverse probleme sensibile legate de angajare, intalnite in practica!!!

Obligatiile angajatorului la incadrarea in munca a personalului

Inainte de incheierea contractului individual de munca, salariatul trebuie sa furnizeze angajatorului documentele necesare pentru angajare. De asemenea, angajatorul are obligatia sa intocmeasca un dosar personal pentru fiecare salariat, sa il pastreze in conditii corespunzatoare la sediul sau si sa il prezinte inspectorilor de munca, la cerere. 

Dosarul de personal ar trebui sa cuprinda cel putin urmatoarele documente:

  • actele necesare angajarii
  • contractul individual de munca
  • actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca
  • acte de studii/certificate de calificare
  • orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registru.

Este important de mentionat faptul ca, in sectorul privat, angajatorul este cel care decide ce acte sunt necesare la angajare, acte cu care ulterior va fi intocmit dosarul personal al salariatului.

Cu toate acestea, avand in vedere documentele obligatorii ce trebuie sa existe la dosarul personal al salariatului conform legii, specialistii in legislatia muncii spun ca, din actele necesare la angajare nu trebuie sa lipseasca urmatoarele:

  • Copii dupa actele de identitate ale angajatului: buletin/carte de identitate, certificat de nastere, certificat de casatorie;
  • Copii dupa actele de studii/calificari/formare profesionala;
  • Copie dupa permisul de conducere – daca este cazul;
  • Formularul de candidatura (inclusiv CV si, eventual, scrisori de referinta, acte de studii, avize, certificari, autorizari);
  • Fisa de aptitudini cu mentiunea „apt de angajare“, emisa de medicul de medicina a muncii;
  • Fisa de instruire la angajare privind sanatatea si securitatea in munca;
  • Certificatul de cazier judiciar;
  • Avizul de angajare – daca angajatul este cetatean strain (extra-european);
  • Repartitia AJOFM - daca este cazul;
  • Contractul individual de munca;
  • Fisa postului;
  • Dovada comunicarii salariatului a unui exemplar al regulamentului intern/contractul colectiv de munca;
  • Copie de pe carnetul de munca, daca este cazul;
  • Declaratie pe propria raspundere a salariatului privind persoanele coasigurate;
  • Declaratie pe propria raspundere a salariatului privind situatia proprie su privire la statutul de somer, pensionar, persoana cu handicap;
  • Declaratie pe proprie raspundere cu privire la functia de baza.
  • Consimtamantul explicit pentru prelucrarea anumitor date cu caracter personal;
  • Orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registrul general de evidenta a salariatilor.
  • Nota de lichidare de la angajatorul precedent - optional
  • Declaratie privind faptul ca nu a desfasurat activitati de politie politica – solicitat pentru anumite functii pentru personalul din domeniul public
NOUTATI din Legislatie muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei!


Noile prevederi au in vedere reincadrarea fiscala
a diurnei si declararea acestea in D 112!

Aflati care este noul regim al diurnei din lucrarea
Diurna legala in Romania si in strainatate!

BONUS: 37 de studii de caz privind acordarea diurnei in situatii controversate, insotite de solutiile specialistilor

Vedeti AICI modificarile explicate >>


 

 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT
REGES ONLINE: H.G. nr. 295/2025 si exemple practice

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“REGES ONLINE: H.G. nr. 295/2025 si exemple practice”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"REGES ONLINE: H.G. nr. 295/2025 si exemple practice"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]