Conform specialistilor in domeniul HR, vom tine cont de cateva reguli de aur:
1. Misiunea este esentiala. Daca vrei sa vii la serviciu cu zambetul pe buze, cu seninatate si motivatie maxima, te anunt din start ca nu ai cum sa reusesti decat daca ai un scop maret, un obiectiv urias, o misiune pe care sa fii sigur ca o concretizezi pas cu pas, putin cate putin in fiecare zi.
Misiuni posibile: sa devii cel mai bun HR-ist din domeniul tau, sa obtii incasari record ca agent de vanzari, sa devii expert contabil pentru ONG-uri samd. Acestea sunt cateva dintre milioanele de misiuni profesionale ce te pot face sa iti gasesti motivatia.
Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta
Legis Plus Legislatia Muncii
40 Modele de Regulament Intern
2. Ritmul de lucru este esential. Interesant este ca se prea poate sa treaca saptamani intregi pana cand iti vei gasi ritmul perfect de munca si modul in care sa iti organizezi sarcinile pentru maxim de productivitate cu minim de eforturi.
3. Recompensele sunt vitale. Sa stii ca la finalul acestui an ai ocazia sa primesti promovarea indelung asteptata, sa stii ca la fiecare obiectiv depasit vei primi un bonus salarial consistent, sa fii sigur ca in maxim 2 ani de activitate vei reusi sa devii expert in domeniul tau si sa castigi un salariu demn de invidiat... Iata cateva recompense la care sa te gandesti pentru a te tine mereu in priza, mereu productiv si fericit.
4. Pauzele si echilibrul intre munca si pauza sunt si ele vitale. Studiile arata ca aglomerarea de sarcini, munca peste program si nerespectarea repausului saptamanal duc la o scadere drastica a productivitatii muncii. Nu este un simplu mit, ci realitate pe care nu ne mai permitem sa o evitam.
5. Rutina ne omoara usor si simplu, scade la maxim productivitatea iar rezultatele vor intotdeauna de dorit. De aceea, pentru un climat profesional productiv si fericit, se cere schimbarea activitatilor, pauze dese si activitatile care necesita creativitate.
6. Climatul profesional conteaza enorm. Discutiile in contradictoriu, superiorii care adora micromanagementul, activitatile de control a calitatii si rezultatelor, colegii toxici, atmosfera de la locul de munca, spatiul personal si nu numai, sunt cativa dintre cei mai importanti factori care determina cat de productiv si fericit vei munci.