Unii par greu de modelat si poate ca de aici se trage si valoarea lor. Altii spun ca sunt mereu Gica-Contra si poate ca de aceea reusesc sa vada dincolo de aparente. Staruie mai mult pe marginea unei idei. Nu o accepta imediat si poate ca doar asa poti sa iei o decizie mai buna.
Sunt putini, este adevarat. Si este total adevarat ca vom depune eforturi mari pentru a-i tine in companiile noastre pentru ca ei dau nastere unei valori pe care cu siguranta o poti cuantifica, in profituri banesti si in profituri non-financiare, precum cresterea reputatiei sau formarea unui brand.
Din pacate, multi antreprenori si manageri nu vor fi in stare sa ii recunoasca. Angajatii-cheie nu sunt toti usor de recunoscut. Se poate sa infloreasca mai tarziu iar unii pot parea oameni incomozi.
Stiu sa spuna NU pentru ca isi cunosc prioritatile si pot lua decizii. Un manager slab va cauta intotdeauna angajati gata sa se supuna vointei lor. Pare mai confortabil asa, insa nu este. Cu siguranta nu este confortabil pe termen lung si de acest lucru ajung sa se convinga toti oamenii de afaceri, mai devreme sau mai tarziu.
Cheia unei afaceri de succes, a unei echipe bune, a unui proiect exceptional, sunt oamenii care indeplinesc cateva cerinte clare.
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
250 Modele Fise de Post
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
Prima cerinta este sa fie pasionati de ceea ce fac. Nu pune un brutar sa vanda anvelope uzate. Sansele de succes scad vertiginos catre zero.
A doua cerinta este sa fie motivati ca la carte, si din punct de vedere financiar, si din punct de vedere emotional. Strange-i mana, aminteste-ti cum il cheama, ofera-i un bonus pentru obiectivele pe care le depaseste, lauda-l cand este cazul, da-i un sfat cand greseste, incurajeaza-l cand lucrurile nu merg struna in echipa sa.
A treia cerinta este sa li se faciliteze dezvoltarea profesionala. Daca viitorul lor nu straluceste, prezentul nu va fi prea plin de entuziasm. Este bine sa intelegem ca toti angajatii nostri sunt variantele noastre, de pe vremea cand eram simpli angajati.
In consecinta, sa nu uitam sa ne punem in locul lor, sa le intelegem dorintele, nevoile si cerintele. Fiindca daca avem grija de ei, daca investim in relatia cu ei, daca ii alegem pe merite, daca ii plasam pe posturile potrivite, vor face minuni pentru companiile noastre.
Succes in managementul resurselor umane!
Maria Nicutar