Asa se intampla si in companiile noastre. De la departare, totul arata bine. Nu avem conflicte de munca. Nu avem angajati demotivati. Nu avem supracalificati. Nu avem angajati stresati si nici manageri supraincarcati de recrutari. Nu avem nevoie de HR. Cine a pomenit de asa ceva?
Managerii de linie au citit despre asta si au cam invatat cum sta treaba cu oamenii, ce inseamna sa ii motivezi, sa faca treaba buna, sa ii citesti, treburi si chestii...
Managerii de linie oricum lucreaza toata ziua cu ei si atunci ei ii cunosc cel mai bine, nu vreun HR-ist care s-a scolit in domeniu.
In realitate, managerii de linie au nevoie de ajutor. Daca ar avea HR, ar trebui sa lucreze impreuna pentru a stabili un plan de motivare si retentie. Ar putea sa lucreze impreuna pentru a stopa fluctuatia de personal.
Trist este ca sunt companii in care nu exista HR. Dar avem nevoie de acesti profesionisti. Este verificat faptul ca desi nu aduc incasari in mod direct, eficienta lor se converteste in cuantumul cifrei de afaceri.
Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Ce trebuie sa faca un bun manager HR? Sa se ocupe de evaluarea necesarului de personal, de optimizarea organigramei, de recrutarea angajatilor, de selectia lor, de evaluarea lor, de asezarea lor pe o pozitie-cheie, de motivarea lor, de retentia lor, de managementul performantei, de structura eforturilor de formare profesionala, de scaderea fluctuatiei de personal, de optimizarea procesului de ierarhizare, de exit interviuri si nu numai...
Evident, toate sunt realizate impreuna cu managerii de linie si/sau cu directorii. Nimic nu se face de catre managerul HR de capul lui. Managerul HR reprezinta o valenta esentiala, de care orice manager/ direct are nevoie. Este o extensie, un add-on, un motiv in plus sa speri ca din punctul A si pana in punctul Z, pe tot parcursul traseului realizat de un angajat, de cand intra in firma si pana cand iese, totul va fi realizat in mod eficient, in avantajul companiei, cu maxim de rezultate, cu ROI (return on investment) maxim pentru angajator.
Pana la ROI maxim pentru angajator, mai avem putin de mers. Avem de trecut prin departamentele in care strategiile de motivare/ de retentie/ de employee engagement/ de management al ratei de turnover samd. sunt puse la punct de contabili, marketeri sau alti profesionisti care nu stiu in mod exact cu ce se mananca MRU. Dar vor incerca. Daca dau gres, angajatii si compania au de pierdut. Rabatul de la calitate ramane motivul pentru care numeroase companii nu au parte de cifra de afaceri pe care si-o doresc si pe care, de altfel, o merita.
Sa aveti succes, curaj profesional si cariere stralucite!