"Conform legii, perioada evaluarii competentelor personalului pentru anul 2023 se realizeaza in decursul lunii ianuarie. Din motive legate de schimbarea procedurii de evaluare, renegociere CCM (finalizata in 04.2024), evaluarea nu a fost realizata. Prin urmare, vom efectua evaluarea in luna mai a acestui an. Putem mentiona intr-o decizie interna ca intarzierea a fost cauzata de aceste contexte sau nu are rost avand in vedere ca oricum suntem in afara legii?"
Raspunsul specialistilor:
Modalitatea, periodicitatea si termenele de evaluare a activitatii profesionale a salariatilor din sectorul privat este stabilita de angajator.
Nu exista o reglementare a modului in care angajatorii din sectorul privat realizeaza evaluarea salariatilor, ci doar niste prevederi generale prin care se stabileste, in sarcina acestora, realizarea evaluarii.
V-am convins de importanta evaluarii? Atunci iata si o lucrare cu informatii complete despre aceasta activitate obligatorie pentru orice manager HR:
Astfel, Legea nr.53/2003 Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare prevede ca:
- angajatorul trebuie sa prevada in contractul individual de munca al salariatului ”criteriile de evaluare a activitatii profesionale a salariatului aplicabile la nivelul angajatorului” - art. 17 alin. (3) lit. e);
- angajatorul stabileste obiectivele de performanta individuala, precum si criteriile de evaluare a realizarii acestora - art. 40 alin. (1) lit. f);
- procedura de evaluare a activitatii profesionale a salariatului trebuie sa fie stabilita prin Regulamentul intern - art. 242 lit. i).
Pentru sectorul public este reglementata perioada in care se face evaluarea anuala a personalului, aceasta fiind perioada 1 ianuarie si 31 martie din anul urmator perioadei evaluate.
In opinia noastra, daca in reglementarile interne ale societatii (regulamentul intern, procedura de evaluare) era/este stabilita luna ianuarie pentru realizarea evaluarii pentru anul anterior, apreciem ca totusi ar fi bine sa existe o decizie prin care sa se amane acest termen, pentru motivele mentionate de dumneavoastra.
Nu exista o obligatie legala in acest sens, dar pentru claritatea procesului de evaluare, o astfel de decizie de amanare a datei evaluarii pentru anul 2023 ar fi utila.
Un raspuns oferit in mai 2024, de catre specialistii de la PortalCodulMuncii. Da click aici pentru mai multe sfaturi si raspunsuri de la specialisti in legislatia muncii si resurse umane.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Pensie invaliditate sau pensie persoana cu handicapIntrebare: Referitor la raspunsul oferiti ,, Conditii pensionare certificat handicap accentuat. valabil la 22 Feb 2025, pentru care va multumesc va informez ca am varsta de 53 ani in martie 2025, certificatul meu de handicap ACCENTUAT este permanent din 21.01.2008, dar primul meu certificat de handicap gradul II Cum era atunci il am din 1993 (perioada in care eram student, studii terminate la zi cu diploma am adeverinta si foaie matricola), data ivirii pe acel certificat (erau revizuite la 1 an ) este...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Pensie anticipata. Conditii.Intrebare: O salariata nascuta in aprilie 1967 cu o vechime totala de 37 ani si 6 luni, din care 11 ani si 10 luni lucrati in grupa a II a munca, se poate pensiona anticipat la varsta de 58 ani ? Daca da, adaosul de vechime de la cei 11 ani si 10 luni (adica 3 ani si 7 luni) se adauga la vechimea totala, in final sa aiba o vechime de 40 ani?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<