Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Cele 33 de greseli majore in managementul resurselor umane!

managementul resurselor umaneresurse umanemanagement hrgreseli hr

Managementul resurselor umane reprezinta temelia unei organizatii sanatoase, bine cladite. Evident, nu toate echipele de HR reusesc sa valorifice abiltiatile si competentele grupului pentru rezutate remarcabile. In activitatea departamentului de resurse umane din pacate, se strecoara greseli majore.

Redam in continuare 33 cele mai grave greseli de managementul resurselor umane:


A. GRESELI DE PLANIFICARE
1. Lipsa unor obiective precise pentru fiecare activitate si compartiment
2. Neidentificarea precisa si neanticiparea factorilor externi de care depind activitatile firmei
3. Lipsa unor standarde de performanta si de calitate pentru activitatile firmei

B. GRESELI DE ORGANIZARE
4. Neidentificarea prioritatilor si pierderea din vedere a activitatilor absolut necesare
5. Lipsa unei imagini realiste asupra timpului necesar pentru fiecare activitate in parte
6. Pierderea din vedere a legaturilor dintre activitati si a consecintelor in lant ale acestora

C. GRESELI DE DELEGARE
7. Lipsa de incredere in capacitatea angajatilor de a face o munca mai bine decat tine
8. Supraincarcarea prin delegare a acelor angajati in care ai incredere deosebita
9. Delegarea activitatilor la intamplare, fara a tine cont de atributii si competente

D. GRESELI DE CONDUCERE
10. Lipsa de claritate, inconsecventa in decizii si nerespectarea angajamentelor facute
11. Conducere excesiv de autoritara, prin impunerea stricta a modului de executie a activitatilor
12. Nerespectarea limitelor fizice de timp si suprasolicitarea sustinuta a angajatilor

E. GRESELI DE CONTROL
13. Confundarea notiunii de manager cu cea de controlor al activitatilor fara a oferi solutii pentru depasirea problemelor
14. Numirea unor angajati pentru a efectua controlul activitatii altor angajati, fara a delega si autoritatea necesara
15. Neglijarea controlului asupra desfasurarii activitatilor si concentrarea numai asupra rezultatelor obtinute

F. GRESELI DE NEGOCIERE CONTRACTUALA
16. Incercarea de a obtine un rezultat favorabil firmei prin intimidarea angajatilor
17. Negocierea de pe pozitia de patron, desconsiderand pozitia de angajat
18. Nerespectarea angajamentelor fata de angajati

G. GRESELI DE CONDUCERE A PERSONALULUI
19. Recrutarea si promovarea personalului pe criterii de aliante si fidelitate, nu pe criterii de performanta
20. Obtinerea cooperarii prin manipularea angajatilor, nu prin convingerea lor
21. Criticarea permanenta a activitatilor salariatilor, fara a-i aprecia pentru realizarile lor

H. GRESELI DE UTILIZARE A RESURSELOR UMANE
22. Obtinerea unui maxim de profit cu minimum de resurse, suprasolicitand personalul
23. Utilizarea numai in scopuri personale a profitului obtinut, neglijand dezvoltarea afacerii
24. Neglijarea pregatirii angajatilor si solicitarea lor in cadrul unor activitati pentru care nu sunt pregatiti

I. GRESELI DE IMPUNERE A AUTORITATII
25. Impunerea autoritatii prin incurajarea concurentei neloiale dintre angajati, si nu prin stimularea relatiilor de echipa
26. Punerea in discutie a deciziilor si a capacitatii sefilor de echipa in prezenta membrilor echipei
27. Impunerea autoritatii prin intretinerea unei atmosfere de frica si nesiguranta printre angajati

J. GRESELI DE COMUNICARE
28. Neinformarea angajatilor cu privire la obiectivele firmei si la contextul in care functioneaza aceasta
29. Comunicarea individuala cu angajatii si neglijarea comunicarii colective
30. Tendinta de a accepta numai confirmarile propriilor pareri si de a respinge opiniile contrare

K. GRESELI DE RELATIONARE
31. Suprapunerea relatiilor personale peste relatiile de serviciu
32. Tendinta de a pretinde din partea angajatilor acelasi interes fata de firma pe care il ai tu
33. Tendinta de a crede ca in relatia patron - angajat tu ai drepturi, iar angajatii au indatoriri




Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
managementul resurselor umaneresurse umanemanagement hrgreseli hr

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 29 Aprilie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Cele 33 de greseli majore in managementul resurselor umane! Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
CONTRACTUL INDIVIDUAL DE MUNCA SUSPENDAT - Revenire Din SuspendareIntrebare: Revin cu o intrebare pentru mai multe lamuriri. Daca un salariat care se afla in suspendare CIM pentru o perioada de un an de zile, ( CFS pentru motive personale) revine din suspendare, unitatea este obligata sa il reangajeze pe acelasi loc de munca si in baza aceluiasi contract? Mentionez ca in perioada cand acesta a avut CIM suspendat, unitatea a angajat un salariat pe locul lasat liber pentru ca ii trebuia om la acel loc de munca. I se poate incheia un CIM pe perioada determinata? Va r
 

Raspuns: Buna ziua.<br />Salariatul care se intoarce din CFS, revine pe acelasi post si in baza aceluia... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple
Descarcati GRATUIT raportul special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"
 

 

 


 
Angajarea - pasii catre o recrutare de succes
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]