Managementul resurselor umane reprezinta temelia unei organizatii sanatoase, bine cladite. Evident, nu toate echipele de HR reusesc sa valorifice abiltiatile si competentele grupului pentru rezutate remarcabile. In activitatea departamentului de resurse umane, din pacate, se strecoara greseli majore.
Redam in continuare 33 cele mai grave greseli de managementul resurselor umane:
A. GRESELI DE PLANIFICARE
1. Lipsa unor obiective precise pentru fiecare activitate si compartiment
2. Neidentificarea precisa si neanticiparea factorilor externi de care depind activitatile firmei
3. Lipsa unor standarde de performanta si de calitate pentru activitatile firmei
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta
B. GRESELI DE ORGANIZARE
4. Neidentificarea prioritatilor si pierderea din vedere a activitatilor absolut necesare
5. Lipsa unei imagini realiste asupra timpului necesar pentru fiecare activitate in parte
6. Pierderea din vedere a legaturilor dintre activitati si a consecintelor in lant ale acestora
C. GRESELI DE DELEGARE
7. Lipsa de incredere in capacitatea angajatilor de a face o munca mai bine decat tine
8. Supraincarcarea prin delegare a acelor angajati in care ai incredere deosebita
9. Delegarea activitatilor la intamplare, fara a tine cont de atributii si competente
D. GRESELI DE CONDUCERE
10. Lipsa de claritate, inconsecventa in decizii si nerespectarea angajamentelor facute
11. Conducere excesiv de autoritara, prin impunerea stricta a modului de executie a activitatilor
12. Nerespectarea limitelor fizice de timp si suprasolicitarea sustinuta a angajatilor
E. GRESELI DE CONTROL
13. Confundarea notiunii de manager cu cea de controlor al activitatilor fara a oferi solutii pentru depasirea problemelor
14. Numirea unor angajati pentru a efectua controlul activitatii altor angajati, fara a delega si autoritatea necesara
15. Neglijarea controlului asupra desfasurarii activitatilor si concentrarea numai asupra rezultatelor obtinute
F. GRESELI DE NEGOCIERE CONTRACTUALA
16. Incercarea de a obtine un rezultat favorabil firmei prin intimidarea angajatilor
17. Negocierea de pe pozitia de patron, desconsiderand pozitia de angajat
18. Nerespectarea angajamentelor fata de angajati
G. GRESELI DE CONDUCERE A PERSONALULUI
19. Recrutarea si promovarea personalului pe criterii de aliante si fidelitate, nu pe criterii de performanta
20. Obtinerea cooperarii prin manipularea angajatilor, nu prin convingerea lor
21. Criticarea permanenta a activitatilor salariatilor, fara a-i aprecia pentru realizarile lor
H. GRESELI DE UTILIZARE A RESURSELOR UMANE
22. Obtinerea unui maxim de profit cu minimum de resurse, suprasolicitand personalul
23. Utilizarea numai in scopuri personale a profitului obtinut, neglijand dezvoltarea afacerii
24. Neglijarea pregatirii angajatilor si solicitarea lor in cadrul unor activitati pentru care nu sunt pregatiti
I. GRESELI DE IMPUNERE A AUTORITATII
25. Impunerea autoritatii prin incurajarea concurentei neloiale dintre angajati, si nu prin stimularea relatiilor de echipa
26. Punerea in discutie a deciziilor si a capacitatii sefilor de echipa in prezenta membrilor echipei
27. Impunerea autoritatii prin intretinerea unei atmosfere de frica si nesiguranta printre angajati
J. GRESELI DE COMUNICARE
28. Neinformarea angajatilor cu privire la obiectivele firmei si la contextul in care functioneaza aceasta
29. Comunicarea individuala cu angajatii si neglijarea comunicarii colective
30. Tendinta de a accepta numai confirmarile propriilor pareri si de a respinge opiniile contrare
K. GRESELI DE RELATIONARE
31. Suprapunerea relatiilor personale peste relatiile de serviciu
32. Tendinta de a pretinde din partea angajatilor acelasi interes fata de firma pe care il ai tu
33. Tendinta de a crede ca in relatia patron - angajat tu ai drepturi, iar angajatii au indatoriri