Sunt ai nostri... Ce sa facem cu ei... Ii toleram si cam asta e tot ce putem face. Ca doar nu o sa ni-i punem in cap, incercand sa le explicam ca viata cu ei este destul de dificila... Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Avem acasa parteneri de viata care ne fac viata mai buna. Ne trezim dimineata langa ei si le zambim. Ne bem cafeaua alaturi, linistiti. Citim agendele si ne sincronizam programul. Stim deja ca dupa program o sa luam copilul de la afterschool si mergem toti la cinema, sa vedem o animatie geniala.
Senin. Liniste. Pace si armonie.
Ajungem la birou. Aici viata nu mai este intotdeauna asa de frumoasa. Un coleg este nervos si isi varsa nervii pe cine apuca. Altul se plange de vreme si unul povesteste cea mai oribila crima despre care a auzit aseara la stiri.
Sunt si colegi care, orice ar face, trebuie sa iti spuna si versiunea lor pesimista asupra rezolvarii proiectului.
Mai sunt si colegi care nu vor fi niciodata multumiti de nimic. Pur si simplu nu le sta in caracter sa fie multumiti. Totul este gri, totul este trist, totul este defect sau functioneaza doar la jumatate de capacitate, jumatatea inutila, de care nimeni nu avea nevoie.
De asemenea, mai sunt si colegii care nu se vor bucura pentru succesul nimanui. Doar ce fac ei este util pentru companie. Restul este insignifiant. Nu conteaza. Si daca ar conta, nu i-ar pasa nimanui. Munca ta este usor redundanta ca sa nu mai spunem ca nu place nimanui.
Mai sunt si profesionistii care barfesc. Sunt si cei care traiesc din a te submina, probabil din mentalitatea ca asa se ridica ei insisi. Probabil ca nu au auzit de progres fara a te catara pe oamenii de langa ei...
Apoi mai avem si profesionistii care trebuie sa isi bata joc de cineva ca sa se simta bine. Te vor lua peste picior daca au cum. Daca nu au cum, vor rade de ideile tale. Daca nu ai idei, vor blama ca nu ai idei. Si daca ai idei bune, iti vor arata de ce nu vor functiona. Daca esti de acord cu ei, vor spune ca nu ai tarie de caracter sa iti sustii opinia. Daca iti sustii opinia, te vor blama ca esti incapatanat si ca nu vezi lucrurile si din alta perspectiva.
Cam asa cu oamenii toxici. Sunt multi. Sunt peste tot. Ne ferim de ei. Ii evitam pentru ca stim ca ne pot face rau daca pun ochii pe noi. Asa ca zicem ca ei, le dam dreptate si incercam sa traim alaturi de ei. Dar 8 ore de lucru alaturi de oameni toxici este totusi cam mult. Zilnic, 8 ore...
Solutia nu a fost niciodata sa ignoram, sa inchidem ochii si sa ii evitam pe cei care nu sunt in stare sa zambeasca, sa fie binevoitori, sa empatizeze cu membrii echipei, sa fie civilizati, sa nu barfeasca, sa isi respecte colegii si superiorii. Solutia este sa stam de vorba cu ei. Sa vedem daca se poate rezolva ceva. Unii habar nu au ca au un asemenea comportament. Unii stiu si nu le pasa.
Evident, aici intervin specialistii in MRU (Managementul Resurselor Umane). Ei sunt cei mai potriviti oameni care pot declansa o discutie cat se poate de serioasa cu cei care polueaza mediul de lucru, prin idei toxice, comportamente deplasate, pesimism sau dorinta de a calca oamenii in picioare. Unele comportamente sunt mai grave, altele mai putin grave. Dar toate trebuie sa ajunga in atentia managerilor de HR pentru a fi izolate si gestionate la timp.
In caz contrar, de pierdut au membrii echipei si compania! Nu s-au descoperit inca efecte pozitive ale negativismului in cadrul unei organizatii. Si probabil ca nici nu se vor descoperi vreodata.
Sa aveti succes, curaj profesional si cariere stralucite!
Jurnalul doamnei de la HR: Ce ne facem cu angajatii toxici din companie?
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
NOUTATI din Legislatie muncii
[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative
• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.
Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?
Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.
de Maria Nicutar
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
ARTICOLE SIMILARE
Jurnalul doamnei de la HR: Cata atentie dam pasiunii pentru ceea ce facem zi de zi?Succes in HR: Metode subiective de evaluare a activitatii profesionaleCine vrea o bursa Fulbright in SUA? Competitia a inceput!MRU: Managementul carierei angajatilor. Ce trebuie sa stie orice manager de HR?7 moduri prin care angajatii isi impresioneaza superioriiULTIMELE ARTICOLE
Fisa de post pentru analist sisteme de salarizareAvalansa de legi si OUG-uri noi in ultimii 2 ani, in legislatia muncii! Sfaturi de la expertiPreturile se topesc! TOP 10 oferte de Legislatia Muncii si HR cu reduceri de BLACK SUMMER!Important pentru domeniul HR: webinarul Cariera ta in HRCariera in HR: Tendintele anului 2021ARTICOLE SIMILARE
Secretul succesului in HR: Motivarea angajatilor printr-un comportament managerial diferentiatSfatul expertului: 5 spete interesante din dreptul munciiManagement de top? Iata care sunt cele 33 de instrumente esentialeManagementul resurselor umane: Cresterea nivelul de satisfactie a angajatilorManagementul Conflictului in organizatii: Nivele de existenta ale conflictuluiULTIMELE ARTICOLE
MANAGEMENT HR: de ce pleaca cei mai buni oameni din echipa?De cati manageri HR ai nevoie ca sa schimbi un bec?Ghidul angajatorului: Pasii esentiali de la recrutare si pana la primul salariu platitAngajatul isi da demisia? Top 7 situatii in care nu trebuie sa ii faci o contra-oferta7 reguli esential de respectat cand lucrezi cu un recruiterARTICOLE SIMILARE
Managerii HR au fost luati prin surprindere! MODIFICARI esentiale in legislatia munciiIncurajarea suspendarii temporare a CIM din initiativa angajatilorUnele companii iau in serios joaca de-a majorarea salariilor10 Reguli de baza pentru cresterea motivariiFactori care cresc MOTIVAREA ANGAJATILORULTIMELE ARTICOLE
Adaptarea ofertei educationale si de formare cu cererea de pe piata muncii, facilitata prin platforma ReCONECTGeneratia Z: 70% dintre acestia simt nevoia sa lucreze cel putin trei zile pe saptamana de la birouPrimavara cu promotii fara egal: reduceri de 80%, cadoul nostru pentru managerii HR!NOUTATI in 2023 - ce se schimba in HR si legislatia muncii?Scrisoarea de RESPINGERE a unui candidatARTICOLE SIMILARE
Jurnalul doamnei de la HR: Ce ne facem cu angajatii toxici din companie?ARTICOLE SIMILARE
Curat murdar in lumea HR. Sa fii lenes, sa te complaci si apoi sa te plangiJurnalul doamnei de la HR: Ce ne facem cu angajatii toxici din companie?7 tipuri de ANGAJATI TOXICI din compania ta. Efectele lor asupra echipei si intregii organizatiiTop 3 angajati pe care ii poti da afara luna aceasta!“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”
eNews Resurse Umane
"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
» Detalii Click Aici « NOU: Sistemul e-Transport in 50 de intrebari si raspunsuri!
» Detalii Click Aici « Important: Regulamentul Intern a fost modificat!
» Detalii Click Aici « NOU: Participati pe 17 mai la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!
» Detalii Click Aici «