Jurnalul doamnei de la HR: Ce ne facem cu angajatii toxici din companie?

managementul resurselor umanemanagement hrmotivarea angajatiloroameni toxiciangajati toxicimaria nicutarjurnalul doamnei de la hr
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sunt ai nostri... Ce sa facem cu ei... Ii toleram si cam asta e tot ce putem face. Ca doar nu o sa ni-i punem in cap, incercand sa le explicam ca viata cu ei este destul de dificila...

Avem acasa parteneri de viata care ne fac viata mai buna. Ne trezim dimineata langa ei si le zambim. Ne bem cafeaua alaturi, linistiti. Citim agendele si ne sincronizam programul. Stim deja ca dupa program o sa luam copilul de la afterschool si mergem toti la cinema, sa vedem o animatie geniala.

Senin. Liniste. Pace si armonie.

Ajungem la birou. Aici viata nu mai este intotdeauna asa de frumoasa. Un coleg este nervos si isi varsa nervii pe cine apuca. Altul se plange de vreme si unul povesteste cea mai oribila crima despre care a auzit aseara la stiri.

Sunt si colegi care, orice ar face, trebuie sa iti spuna si versiunea lor pesimista asupra rezolvarii proiectului.


Mai sunt si colegi care nu vor fi niciodata multumiti de nimic. Pur si simplu nu le sta in caracter sa fie multumiti. Totul este gri, totul este trist, totul este defect sau functioneaza doar la jumatate de capacitate, jumatatea inutila, de care nimeni nu avea nevoie.

De asemenea, mai sunt si colegii care nu se vor bucura pentru succesul nimanui. Doar ce fac ei este util pentru companie. Restul este insignifiant. Nu conteaza. Si daca ar conta, nu i-ar pasa nimanui. Munca ta este usor redundanta ca sa nu mai spunem ca nu place nimanui.

Mai sunt si profesionistii care barfesc. Sunt si cei care traiesc din a te submina, probabil din mentalitatea ca asa se ridica ei insisi. Probabil ca nu au auzit de progres fara a te catara pe oamenii de langa ei...

Apoi mai avem si profesionistii care trebuie sa isi bata joc de cineva ca sa se simta bine. Te vor lua peste picior daca au cum. Daca nu au cum, vor rade de ideile tale. Daca nu ai idei, vor blama ca nu ai idei. Si daca ai idei bune, iti vor arata de ce nu vor functiona. Daca esti de acord cu ei, vor spune ca nu ai tarie de caracter sa iti sustii opinia. Daca iti sustii opinia, te vor blama ca esti incapatanat si ca nu vezi lucrurile si din alta perspectiva.

Cam asa cu oamenii toxici. Sunt multi. Sunt peste tot. Ne ferim de ei. Ii evitam pentru ca stim ca ne pot face rau daca pun ochii pe noi. Asa ca zicem ca ei, le dam dreptate si incercam sa traim alaturi de ei. Dar 8 ore de lucru alaturi de oameni toxici este totusi cam mult. Zilnic, 8 ore...

Solutia nu a fost niciodata sa ignoram, sa inchidem ochii si sa ii evitam pe cei care nu sunt in stare sa zambeasca, sa fie binevoitori, sa empatizeze cu membrii echipei, sa fie civilizati, sa nu barfeasca, sa isi respecte colegii si superiorii. Solutia este sa stam de vorba cu ei. Sa vedem daca se poate rezolva ceva. Unii habar nu au ca au un asemenea comportament. Unii stiu si nu le pasa.

Evident, aici intervin specialistii in MRU (Managementul Resurselor Umane). Ei sunt cei mai potriviti oameni care pot declansa o discutie cat se poate de serioasa cu cei care polueaza mediul de lucru, prin idei toxice, comportamente deplasate, pesimism sau dorinta de a calca oamenii in picioare. Unele comportamente sunt mai grave, altele mai putin grave. Dar toate trebuie sa ajunga in atentia managerilor de HR pentru a fi izolate si gestionate la timp.

In caz contrar, de pierdut au membrii echipei si compania! Nu s-au descoperit inca efecte pozitive ale negativismului in cadrul unei organizatii. Si probabil ca nici nu se vor descoperi vreodata.

Sa aveti succes, curaj profesional si cariere stralucite!




 

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Maria Nicutar


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
managementul resurselor umanemanagement hrmotivarea angajatiloroameni toxiciangajati toxicimaria nicutarjurnalul doamnei de la hr

Data aparitiei: 11 Martie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Jurnalul doamnei de la HR: Ce ne facem cu angajatii toxici din companie? Nota: 4.35 din 5 - 10 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Reglementare acordare tichete de masaIntrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Director tehnicIntrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]