Fidelizarea angajatilor-cheie reprezinta primul pas catre un viitor stralucit al firmelor noastre. Este si primul pas catre prevenirea cresterii nivelului de fluctuatie de personal.
Evident, cresterea nivelului fluctuatiei de personal reprezinta o provocare din ce in ce mai mare pentru angajatori. Tinem cont de investitiile efectuate in angajatii nostru, de cheltuielile cu training-urile si cu alte forme de pregatire profesionala, timpul si energia pe care managerii de departament le-au investit in relatia cu un om valoros.
Un risc major referitor la pierderea unui om-cheie este scurgerea de informatii. Informatiile valoroase pe care acesta le-a castigat de-a lungul timpului, abilitatile si competentele pe care acesta le-a dobandit in cadrul firmei, toate ar putea fi mutate in cadrul taberei adverse, in cadrul unei firme competitoare.
Luand astfel de motive in calcul, ajungem simplu la concluzia ca investitiile in fidelizarea angajatilor ar trebui sa reprezinte un obiectiv principal pentru orice companie.
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Metode de fidelizare a angajatilor:
- Fidelizare hard: Aici discutam despre pachete salariale si beneficii cat mai atractive si bine adaptate pentru angajatului in cauza.
De asemenea, discutam despre posibilitatea salariatului de a invata si de a se dezvolta la locul de munca.
Nu in ultimul rand, luam in considerare si oportunitatile de avansare in cariera in cadrul firmei dvs.! Tinem cont de faptul ca angajatii valorosi sunt cei constienti de aportul lor pentru bunul mers al firmei si gata sa isi apere drepturile si beneficiile.
- Fidelizare soft: metode legate de relatia angajatului cu superiorii, cu colegii si mediul de munca
Evident, daca pachetul salarial si de beneficii este bine corelat si adaptat pentru salariatii dvs., acestia vor fi motivati si fidelizati de urmatoarea treapta: imaginea in firma, modul lor de dezoltare si numeroase alte avantaje extra-salariale.
Factori care demotiveaza angajatii:
- relatia defectuoasa cu seful direct
- lipsa de strategie si orientare a firmei
- lipsa unor perspective de dezvoltare a carierei
- lipsa unei comunicari reale si eficiente in firma
- nerespectarea unor conditii de munca la standardele asteptate de angajati
- lipsa flexibilitatii politicilor firmei
- lipsa unor obiective specifice clar definite si masurabile
- posibilitati limitate de invatare si dezvoltare personala.
Mult succes in managementul resurselor umane!