Specialistii din domeniul HR nu scapa nicio ocazie de a ne reaminti importanta climatului pentru eficientizarea tuturor proceselor desfasurate la locul de munca.
De calitatea climatului existent la locul de munca depindem toti, angajati, manageri, directori, fondatori. Este cel mai important aspect de care trebuie sa ne ingrijim, aspect caruia ii dedicam astazi un material complet.
Iata doar 6 dintre cele mai importante strategii care ne vor ajuta sa cultivam un climat pozitiv la locul de munca:
1. Spuneti "multumesc" cu fiecare ocazie. Nu asteptati nimic de-a gata, nu asteptati sa primiti solutii si ajutor fara sa oferiti acelasi lucru.
Legis Plus Legislatia Muncii
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
250 Modele Fise de Post
Un "multumesc" sincer va avea un efect puternic asupra tuturor celor cu care interactionati.
2. Oferiti ajutor in mod neconditionat si oferiti-l in mod voluntar cat mai des posibil. In mod concret, climatul pozitiv incepe de la noi, de la fiecare actiune pe care o intreprindem, de la cea mai, aparent, neinsemnata decizie, de la primul zambet cu care ne intampinam colegii la prima ora din dimineata.
Ajutorul oferit in mod neconditionat si in mod voluntar reprezinta una dintre cele mai puternice actiuni care dau contur unui climat pozitiv la locul de munca. Ce este interesant este ca acesta intotdeauna se intoarce, uneori inzecit!
3. Oferiti bonusuri si recompense pentru angajatii care isi depasesc targetul. Climatul de la locul de munca va deveni unul cu adevarat pozitiv daca angajatii au intotdeauna target realist, tangibil si experiente pozitive care sa le reaminteasca faptul ca ambitia si entuziasmul vor duce intotdeauna la recompense concrete.
4. Nu va puneti oamenii in competitie, orice credeti ca se va intampla in legatura cu cifra de afaceri sau cu profitabilitatea departamentului pe care il conduceti. Se prea poate ca cifra de afaceri sa creasca, insa acesta este doar un efect pe termen scurt.
Pe termen lung, relatiile se erodeaza si vor da nastere unor conflicte, nemultumiri si neintelegeri care vor ruina climatul la locul de munca.
5. Adresati neintelegerile si conflictele cat mai curand, din momentul in care se isca. Cu alte cuvinte, ucideti conflictul din fasa, inainte sa devina o sursa de nemultumiri, demisii sau conflicte care sa ramana mult timp in memoria angajatilor.
Aveti nevoie de tact, diplomatie, grija si atentie pentru toti angajatii implicati intr-un potential conflict.
6. Oferiti flexibilitate angajatilor vostri. Nimanui nu ii place rigiditatea, cu atat mai mult cu cat discutam despre programul de lucru, modul in care se desfasoara activitatea profesionala si relatia cu restul colegilor.
Mult succes in managementul resurselor umane!