Activitatile principale derulate in Departamentul Resurse Umane

Adela Simonescu
Adela Simonescu
01 Octombrie 2014
01 Octombrie 2014
Adela Simonescu
Adela Simonescu
managementul resurselor umanemanagement hrresurse umaneselectie personalrecrutare personal
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Departamentul de Resurse Umane reprezinta baza oricarei companii, indiferent de profil si de industria in cadrul careia ne dezvoltam. Strategia gandita de catre specialistii HR au capacitatea de a recruta angajatii potriviti, de a-i plasa pe pozitiile potrivite, de a le oferi training si sprijin, de a-i mentine motivati si de a le oferi cele mai bune oportunitati de dezvoltare profesionala.

Principalele activitati de resurse umane

Iata cateva dintre principalele activitati “clasice” prin care departamentul pe care il conduceti se poate implica in sustinerea companiei:
  • evaluarea performantelor;
  • recrutarea de personal;
  • planificarea resurselor umane;
  • motivarea angajatilor;
  • integrarea noilor angajati;
  • training si specializare;
  • clarificarea responsabilitatilor;
  • evaluarea satisfactiei angajatilor;
  • gestiunea carierei;
  • relatia cu sindicatele.

Pe masura ce afacerea se dezvolta, managerul de resurse umane este din ce in ce mai mult solicitat sa evalueze eficienta activitatii si sa justifice existenta departamentului sau in termeni cuantificabili – recuperarea investitiilor, numarul recomandat de angajati in departament raportat la numarul total de angajati din companie sau alte costuri realizate etc.

Mai nou, nevoia de structurare a Departamentului Resurse Umane s-a marit, astfel incat trebuie sa existe argumente masurabile si in acest sens.

Noua structura a Departamentului Resurse Umane

Daca, in mod traditional, Departamentul Resurse Umane era format din managerul de resurse umane si cativa angajati care desfasurau mai multe activitati in paralel, in prezent se resimte nevoia specializarii si coordonarii fiecarei activitati in parte.

Astfel, au aparut pozitii de manager de recrutare sau manager de compensatii si beneficii, care au preluat coordonarea activitatii respective, fara a avea neaparat in subordine angajati, punandu-se accent pe responsabilizarea si coordonarea independenta a activitatii respective.

Directii noi in organizarea a Departamentului Resurse Umane

Treptat, departamentele de resurse umane incep sa se structureze pe mai multe directii de activitate:


Recrutare
Administrare de personal
Training, dezvoltare, formare personala
Compensatii si beneficii
Salarizare
Relatii si conditii de munca
Dezvoltare organizationala
Evaluarea performantelor
Managementul performantelor
Gestiune individuala, dezvoltarea carierei
Comunicare interna
Talent management
Protectia muncii
Planificarea resurselor umane
Definirea si implementarea de strategii HR
Legislatia muncii
Responsabilitate sociala corporatista
Cabinet medical (medicina muncii)
Gestiune documente
Gestiune baza de date angajati
Mobilitate internationala
Reorientare profesionala

Activitati distincte in Departamentul de Resurse Umane

Majoritatea companiilor pun accentul pe activitatile de recrutare, administrare de personal, formare si dezvoltare, iar mai nou incep sa se dezvolte, ca activitati distincte, partea de recompense si beneficii si cea de dezvoltare organizationala.

Mai mult, au inceput sa apara preocupari distincte fata de gestiunea si dezvoltarea individuala a carierei in firma, fata de identificarea si valorificarea potentialului angajatilor si a talentelor.

Exemplu

Companiile cu numar mai mare de angajati, dar care vor sa evite structurarea prea mare a departamentului, au grupata activitatea de resurse umane in doua sau trei directii, cum ar fi:


Resurse umane
Invatare & Dezvoltare
Dezvoltare organizationala


SAU

HR Compensatii Client & Beneficii
Management & Dezvoltare organizationala
Salarii & Gestionarea personalului


Sursa: Managementul Resurselor Umane: Eficienta, Rentabilitate, Profit



 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]