Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Activitatile principale derulate in Departamentul Resurse Umane

managementul resurselor umanemanagement hrresurse umaneselectie personalrecrutare personal


Departamentul de Resurse Umane reprezinta baza oricarei companii, indiferent de profil si de industria in cadrul careia ne dezvoltam. Strategia gandita de catre specialistii HR au capacitatea de a recruta angajatii potriviti, de a-i plasa pe pozitiile potrivite, de a le oferi training si sprijin, de a-i mentine motivati si de a le oferi cele mai bune oportunitati de dezvoltare profesionala.

Principalele activitati de resurse umane

Iata cateva dintre principalele activitati “clasice” prin care departamentul pe care il conduceti se poate implica in sustinerea companiei:
  • evaluarea performantelor;
  • recrutarea de personal;
  • planificarea resurselor umane;
  • motivarea angajatilor;
  • integrarea noilor angajati;
  • training si specializare;
  • clarificarea responsabilitatilor;
  • evaluarea satisfactiei angajatilor;
  • gestiunea carierei;
  • relatia cu sindicatele.

Pe masura ce afacerea se dezvolta, managerul de resurse umane este din ce in ce mai mult solicitat sa evalueze eficienta activitatii si sa justifice existenta departamentului sau in termeni cuantificabili – recuperarea investitiilor, numarul recomandat de angajati in departament raportat la numarul total de angajati din companie sau alte costuri realizate etc.

Mai nou, nevoia de structurare a Departamentului Resurse Umane s-a marit, astfel incat trebuie sa existe argumente masurabile si in acest sens.

Noua structura a Departamentului Resurse Umane

Daca, in mod traditional, Departamentul Resurse Umane era format din managerul de resurse umane si cativa angajati care desfasurau mai multe activitati in paralel, in prezent se resimte nevoia specializarii si coordonarii fiecarei activitati in parte.

Astfel, au aparut pozitii de manager de recrutare sau manager de compensatii si beneficii, care au preluat coordonarea activitatii respective, fara a avea neaparat in subordine angajati, punandu-se accent pe responsabilizarea si coordonarea independenta a activitatii respective.

Directii noi in organizarea a Departamentului Resurse Umane

Treptat, departamentele de resurse umane incep sa se structureze pe mai multe directii de activitate:


Recrutare
Administrare de personal
Training, dezvoltare, formare personala
Compensatii si beneficii
Salarizare
Relatii si conditii de munca
Dezvoltare organizationala
Evaluarea performantelor
Managementul performantelor
Gestiune individuala, dezvoltarea carierei
Comunicare interna
Talent management
Protectia muncii
Planificarea resurselor umane
Definirea si implementarea de strategii HR
Legislatia muncii
Responsabilitate sociala corporatista
Cabinet medical (medicina muncii)
Gestiune documente
Gestiune baza de date angajati
Mobilitate internationala
Reorientare profesionala

Activitati distincte in Departamentul de Resurse Umane

Majoritatea companiilor pun accentul pe activitatile de recrutare, administrare de personal, formare si dezvoltare, iar mai nou incep sa se dezvolte, ca activitati distincte, partea de recompense si beneficii si cea de dezvoltare organizationala.

Mai mult, au inceput sa apara preocupari distincte fata de gestiunea si dezvoltarea individuala a carierei in firma, fata de identificarea si valorificarea potentialului angajatilor si a talentelor.

Exemplu

Companiile cu numar mai mare de angajati, dar care vor sa evite structurarea prea mare a departamentului, au grupata activitatea de resurse umane in doua sau trei directii, cum ar fi:


Resurse umane
Invatare & Dezvoltare
Dezvoltare organizationala


SAU

HR Compensatii Client & Beneficii
Management & Dezvoltare organizationala
Salarii & Gestionarea personalului


Sursa: Managementul Resurselor Umane: Eficienta, Rentabilitate, Profit


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
managementul resurselor umanemanagement hrresurse umaneselectie personalrecrutare personal

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 01 Octombrie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Activitatile principale derulate in Departamentul Resurse Umane Nota: 4.9 din 5 - 5 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Care Este Ultima Zi De Lucru Inainte De Pensionare?Intrebare: Buna ziua Conform calculatorului de pensionare, pot iesi la pensie, limita de varsta si stagiu de cotizare mai mult decat complet, incepand cu data de 12.09.2019. Asta inseamna ca incetarea contractului de munca se face cu data de 11.09.2019? Am o nelamurire, intrucat mi s-a spus din surse diferite si 11.09 si 12.09. Nu stiu care este cea corecta. Multumesc.
 

Raspuns: Buna ziua, CIM va inceta de drept "la data indeplinirii cumulative a conditiilor de varsta stan... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]