Principalele atributii indeplinite de catre Departamentul de Resurse umane pot fi:
- organizarea resurselor umane (structura organizatorica, fisele de post cadru si individualizate, evidenta de personal si a posturilor vacante);
- asigurarea resurselor umane (recrutare, selectie si angajare de personal);
- intocmirea statului de personal pe baza organigramei;
- intocmirea contractelor individuale de munca si a conventiilor civile de prestari servicii;
- realizarea inregistrarii contractelor de munca in ReviSal si a inregistrarilor legale ulterioare in acesta;
- intocmirea documentelor legale pentru incetarea activitatii salariatilor;
- propunerea spre aprobare a necesarul de personal pe meserii, functii, specialitati si nivele de pregatire corespunzator cerintelor rezultate din structura obiectului de activitate al societatii;
intocmirea fiselor de post;
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
- evidenta concediilor de odihna, a concediilor medicale si a concediilor fara plata,
- intocmirea raportarilor statistice specifice activitatii departamentului;
- intocmirea documentele necesare pensionarii personalului societatii, potrivit prevederilor legale;
- elaborarea sistemului de motivare a personalului (salarii de baza, indemnizatii de conducere, salarii de merit, prime, tichete de masa, instruiri, promovari, asigurare medicala, asigurarea dreptului la pensie);
- implementarea, mentinerea si imbunatatirea continua a sistemului de management al calitatii;
- elaborarea documentelor sistemului de management al calitatii (proceduri standard de operare, instructiuni si manualul calitatii);
- elaborarea planului anual de instruire, planului anual de lucru, a raportului anual de activitate pentru departament;
- organizarea procesului de evaluare anuala a performantelor profesionale ale salariatilor;
- asigurarea confidentialitatii documentelor si informatiilor gestionate de salariatii Departamentului de Resurse Umane;
- asigurarea accesului controlat al persoanelor desemnate de catre managementul de la cel mai inalt nivel, la documentele si informatiile privind resursele umane;
- asigurarea instruirilor profesionale ale personalului din Departamentul de resurse umane;
- gestionarea instruirilor profesionale ale salariatilor;
- asigurarea administrarii bazelor de date, prin persoanele responsabile, in conformitate cu deciziile managementului;
- informarea managementului de la cel mai inalt nivel cu privire la noile aparitii sau modificari de acte legislative din domeniul legislatiei muncii;
- asigurarea unei bune colaborari si comunicari cu sefii de departament;
- reprezentarea companiei in relatiile cu institutiile externe pe probleme de resurse umane;
- analizarea concordantei dintre specificul culturii si performantele organizatiei si formularea de propuneri de imbunatatire;
- respectarea indatoririlor legale referitoare la:
* ROF si RI;
* confidentialitate;
* protectia muncii;
* normele de paza si stingerea incendiilor;
* normele igienico-sanitare specifice activitatii profesionale;
* buna pastrare si gestionare a bunurilor din inventarul departamentului.