Cariera este unul dintre cei mai importanti factori motivanti externi. Ea incununeaza, de fapt, larga recunoastere a performantelor unui angajat. In zilele noastre cariera nu inseamna numai avansare pe scara ierarhica. Extinderea pe orizontala a organizatiilor limiteaza vizibil sansele de avansare de acest fel, releva ghidul "Totul despre motivarea resurselor umane".
Nici angajatii nu isi mai doresc intotdeauna avansarea in functie, deoarece asta inseamna, in general, o responsabilitate mai mare. Posibilitatile de specializare pe nise de domeniu ofera recompense mai substantiale decat functiile de conducere.
Ce tipuri de cariera ofera firma dvs.? In functie de raspunsul pe care-l veti da, veti sti care este personalul potrivit si ce fel de motivare i se potriveste. In anumite departamente va fi importanta urcarea de trepte ierarhice (in marketing, public relations,management departamental), in altele specializarea (cercetare, creare de noi tehnologii, IT).
Modelul de cariera
Modelul de cariera oferit de firma arata ce posibilitati de avansare exista si cum se pot dezvolta competentele. Conducerea proiectelor, monitorizarea personalului din anumite filiale sau departamente, organizarea cursurilor de specializare sunt cateva exemple de sanse ce pot fi oferite angajatilor. Corespunzator segmentului de avansare, angajatii primesc recompense sau simboluri ale functiei, cum ar fi mutarea intr-un birou mai mare sau posibilitatea de a merge cu masina firmei.
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
Portal Codul Muncii
Daca firma ofera mari posibilitati de a face cariera, indiferent de modelul oferit, se vor inregistra avantaje pe
masura: ea va avea un personal cu o cota ridicata de pregatire, creativitate, experienta si foarte motivat. Potentialul angajatilor va fimult peste nivelul inregistrat de alte firme. Din start, strategiile firmei vor putea fi mai inovatoare si se vor putea baza pe angajati de elita.
Extinderea posibilitatii de contact cu alte departamente
Nu limitati posibilitatile de avansare ale angajatilor dvs. la propriul departament, caci persoanele cu performante ridicate vor fi demotivate astfel foarte usor. Acest tip de persoane sunt intotdeauna in cautarea unor sarcini solicitante.
Daca ati ajuns deja in situatia de a nu mai putea retine un angajat competent si cu experienta in departamentul dvs., pastrati-l macar in cadrul firmei. Il puteti avansa intr-un departament conex, dandu-i sarcini solicitante si posibilitatea unei noi cariere.
Planul individual de dezvoltare
Daca doriti sa promovati un angajat care promite mult, intocmiti impreuna cu acesta un plan al dezvoltarii
carierei sale in concordanta cu modelul de cariera specific companiei dvs. Baza acestui plan va fi alcatuita din tipul de sarcini si functii pe care le va indeplini intr-un anumit interval de timp si masurile de promovare necesare.
Promovarea personala
Cariera nu este numai rezultatul competentei de specialitate. Aspectul placut, arta de a sti sa asculti, arta de a te face inteles sunt factori care concureaza la alcatuirea unei cariere de succes.
Recompense
Dezvoltarea profesionala si recompensarea pe masura sunt interdependente.
Numai banii nu motiveaza, in lipsa dezvoltarii profesionale. Pe de alta parte, daca nu se are in vedere si cresterea salariului pe masura avansarii in functie, se ajunge rapid la demotivare.
Discutii privind cariera
Purtati discutii despre cariera cu toti angajatii. Oferiti si alte perspective cum ar fi, de exemplu, participarea la un seminar.
Iata doar cateva dintre informatiile esentiale pentru motivarea resurselor umane cu rezultate exceptionale. Mai multe informatii puteti descoperi in ghidul de referinta pentru specialistii in resurse umane: Totul despre motivarea resurselor umane >>>