Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Verdict, problema: Surplus de personal pe perioada scurta. Cum procedam?

management hrmanagementul resurselor umaneresurse umanesurplus de angajatisurplus angajati

Surplusul de personal... O problema din ce in ce mai des intalnita in situatia multor companii si firme. Cum rezolvam problema surplusului de personal pe termen scurt? Ce solutii ne ofera expertii HR?

Iata cateva informatii esentiale, referitoare la acest subiect de interes clar din capitolul extras din ghidul "Managementul Resurselor Umane - Eficienta, Rentabilitate, Profit":


Pentru a rezolva surplusul de personal in cazul unei perioade scurte de inactivitate din firma puteti recurge la una dintre urmatoarele variante:
  1. acordarea de concedii de odihna;
  2. acordarea de zile libere sau recuperari;
  3. suspendarea contractului individual de munca;
  4. acordarea de concediu fara salariu.

Perioade scurte de inactivitate

Aceste solutii sunt recomandate, de exemplu:
  • in cazul intreruperilor de activitate cauzate de defectiuni tehnice sau de lipsa materiei prime;
  • in cazul reviziilor anuale ale instalatiilor sau utilajelor;
  • atunci cand se lucreaza pe proiecte.

Perioada dintre terminarea unui proiect si inceperea altuia nou poate dura de la cateva zile pana la o luna sau chiar doua. Crearea unei echipe de proiect este un proces care necesita destul de mult timp, iar eficienta acesteia nu este intotdeauna garantata.

Cautati solutia optima

In vederea pastrarii in firma a angajatilor motivati si eficienti, va recomandam sa analizati situatia si sa vedeti care este solutia optima pentru rezolvarea intervalului fara activitate.

Puteti recurge la o singura modalitate sau, in cazul unei perioade mai lungi de inactivitate, la o combinatie de solutii, cea mai favorabila pentru angajati si angajatori, cum ar fi: acordarea concediului de odihna, care este platit, urmat de recuperari si, daca mai este nevoie, acordarea unui concediu fara salariu.

Aceste situatii trebuie reglementate prin contractul colectiv de munca de la nivelul unitatii sau prin contractul individual de munca ori prin regulamentul intern, pentru a respecta prevederile Codului muncii.

Avantaje

Avantajele acestor variante de rezolvare a surplusului de personal sunt urmatoarele:
  • Perioadele relativ scurte de inactivitate ale firmei sau de incapacitate de plata a angajatilor se pot gestiona intr-un mod foarte simplu, care nu necesita formalitati deosebite.
  • Se obtine relativ rapid acordul angajatilor, in acest fel asigurandu-se continuitate in activitatea firmei si resursele umane necesare.
  • Creste motivatia angajatilor, deoarece continuitatea activitatii intr-un loc de munca in care au acumulat experienta le confera siguranta si posibilitatea perfectionarii profesionale.

Dezavantaj

Ca principal dezavantaj este de mentionat faptul ca angajatii vizati ar putea manifesta nemultumiri legate de conditionarea efectuarii concediului de odihna sau a recuperarilor.

Sursa: Managementul Resurselor Umane - Eficienta, Rentabilitate, Profit

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
management hrmanagementul resurselor umaneresurse umanesurplus de angajatisurplus angajati

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 03 Februarie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Verdict, problema: Surplus de personal pe perioada scurta. Cum procedam? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Somaj tehnic. Obligatia de informare si consultareIntrebare: Pentru a trimite in somaj tehnic salariatii societatii in baza ordonatei de urgenta 30 si 32, angajatorul trebuie sa consulte in prealabil sindicatul reprezentativ de la nivelul societatii sau reprezentantii salariatilor?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Cumul de contracte suspendate. Indemnizatia mai avantajoasaIntrebare: Coraborand cele doua puncte 9 si 10 de la art.XI din OUG nr 30/2020 modificata de OUG 32/2020 respectiv: (9) In situatia in care un angajat are incheiate mai multe contracte individuale de munca din care cel putin un contract cu norma intreaga este activ pe perioada instituirii starii de urgenta, acesta nu beneficiaza de indemnizatia prevazuta la alin. (1). (10) In situatia in care un angajat are incheiate mai multe contracte individuale de munca si toate sunt suspendate ca urmare a instituirii...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]