Managementul resurselor umane, atunci cand la mijloc exista profesionisti de elita si strategii manageriale de top, se dovedeste a fi temelia unei organizatii sanatoase, bine dezvoltate, cu sanse depline de succes si de devansare a oricarei forme de competitie.
Deseori, in managementul resurselor umane se strecoara greseli, umane, de altfel. Suntem oameni si suntem supusi greselilor. Evident, solutia este ca aceste greseli sa fie identificate la timp, recunoscute si niciodata repetate.
Una dintre greselile pe care le comitem foarte des, din postura de manageri HR, de antreprenori sau chiar de manageri de departamente, este sa pretindem din partea angajatilor nostri, acelasi interes si acelasi devotament fata de firma, pe care le detinem noi.
Consecintele care decurg dintr-o astfel de greseala HR:
- Vei acuza angajatii ca nu isi dau silinta la fel ca tine si vei avea tendinta sa te dai drept exemplu in fata lor.
- Vei fi tentat sa le soliciti tot felul de servicii – fara sa le oferi recompense – si nu vei intelege de ce te refuza sau incep sa te evite.
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Portal Codul Muncii
- Te vei simti tradat daca angajatii iti amintesc faptul ca au si ei probleme personale.
- Angajatii se vor simti nedreptatiti, vor evita sa te intalneasca, iar reactia lor la abuzul tau va fi aceea de a-ti solicita respectarea programului de lucru si marirea salariilor.
Solutii propuse de experti HR:
- Porneste de la ideea ca firma este a ta, ca ea face parte din viata ta, dar ca angajatii au alte motivatii: un salariu care sa le acopere nevoile materiale si o cariera profesionala care sa-i avantajeze in viitor.
- Orice solicitare in plus fata de prevederile contractuale trebuie negociata si recompensata.
- Daca totusi doresti ca angajatii sa se dedice firmei in aceeasi masura ca tine, atunci trebuie ca ei sa devina actionari si sa aiba putere de decizie.
Mult succes in managementul resurselor umane!
Divizia de HR, Rentrop&Straton