Analizam mai jos cazul unei persoane angajate cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata in cadrul aparatului de specialitate al unui Consiliu Judetean si care se incadreaza la cabinetul presedintelui Consiliului Judetean pe perioada determinata in conformitate cu art.105 din Legea nr.215/2001.
Vom stabili in ce masura contractul individual de munca pe perioada nedeterminata poate fi suspendat in temeiul art. 50 lit. d din Codul muncii, exercitarea unei functii in cadrul unei autoritati executive, legislative ori judecatoresti, pe toata durata mandatului, daca legea nu prevede altfel.
De asemenea, vom vedea daca persoana in cauza poate avea la acelasi angajator un contract individual de munca pe perioada nedeterminata suspendat si un CIM pe perioada determinata fiind incadrata la cabinetul presedintelui.
Mentionam ca situatia reglementata in cuprinsul art. 50 lit. d) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, se refera la "exercitarea unei functii in cadrul unei autoritati executive, legislative sau judecatoresti, pe toata durata mandatului, daca legea nu prevede altfel apreciem ca se refera la persoana care a fost aleasa, in conditiile legii, sa indeplineasca un anumit mandat, respectiv mandatul de presedinte al consiliului judetean.
In acest sens sunt si dispozitiile art. 28 din Statutul alesilor locali aprobat prin Legea 393/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, conform carora (1) Pe timpul exercitarii mandatului de primar, viceprimar, presedinte sau vicepresedinte al consiliului judetean se suspenda contractul de munca sau actul de numire a acestora in cadrul unei institutii ori autoritati publice, respectiv la regii autonome sau la societati comerciale cu capital integral ori majoritar de stat sau ale unitatilor administrativ-teritoriale. (2) Sunt exceptate de la suspendarea contractului de munca sau a actului de numire cadrele didactice, cercetatorii stiintifici, ziaristii cu atestat profesional, oamenii de cultura si arta.
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
Legis Plus Legislatia Muncii
Apreciem ca acest lucru rezulta si din faptul ca, doar in situatia aceasta ar putea interveni o suspendare de drept a contractului individual de munca, in celalalte cazuri, suspendarea neputand opera in mod automat.
Asadar, in situatia reglementata la art. 105 din Legea 215/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, este la latutudinea presedintelui consiliului judetean sa infiinteze, in limita numarului maxim de posturi aprobate, cabinetul presedintelui, personalul din cadrul cabinetului presedintelui fiind numit si eliberat din functie de presedintele consiliului judetean.
Astfel, in aceasta situatie personalul din cadrul cabinetului presedintelui consiliului judetean isi desfasoara activitatea in baza unui contract individual de munca pe durata determinata, incheiat in conditiile legii, pe durata mandatului presedintelui consiliului judetean, respectiv in temeiul prevederilor art. 83 lit. h) din Codul muncii, republicat coroborat cu prevederile art. 105 din Legea 215/2001, cu modificarile si completarile ulterioare.
In acest context, apreciem ca salariatul in cauza ar trebui sa isi suspende activitatea in temeiul art. 54 din Codul muncii, republicat, pentru interese personale, perioada in care acesta poate incheia un nou contract individual de munca cu acelasi angajator, in conditiile art. 83 lit.h) din Codul muncii, republicat coroborate cu prevederile art. 105 din Legea 215/2001, cu modificarile si completarile ulterioare.
Sursa: PortalCodulMuncii.ro