Va reamintim ca recent au intrat in vigoare mai multe obligatii pentru angajatori, conform anumitor modificari din Codul Muncii.
Asa ca sunt avute in vedere intrebari cum ar fi:
– Daca salariatul nu a fost platit in mod constant cu salariul minim pe parcursul celor 24 de luni, ci a avut temporar un salariu mai mare, revenind apoi la cel minim, mai avem obligatia de renegociere?
– Putem sa incetam contractul prin acordul partilor si sa incheiem un nou contract individual de munca, pentru a intrerupe cursul celor 24 de luni?
– Exista obligatia de renegociere numai in cazul salariatilor platiti cu 3.300 lei (salariul minim general) sau si al salariatilor care beneficiaza de un salariu minim superior, cum sunt cei din constructii sau agricultura?
Mai multe DETALII AICI >>>
Astfel, legea il obliga pe angajator la renegocierea salariului, fara a preciza ce se intampla daca salariatul refuza propunerea formulata de angajator.
Legiuitorul pare a fi scapat din vedere faptul ca orice modificare a contractului de munca (inclusiv in sensul majorarii salariului) presupune si acordul salariatului; de aceea s-a exprimat in sensul ca salariatul „va fi incadrat cu un salariu de baza superior salariului de baza minim”. In realitate, salariatul nu este „incadrat” in mod unilateral de catre angajator, ci are loc o negociere care se poate finaliza cu un acord sau nu. Exista deci riscul ca angajatorul sa fie in imposibilitate de indeplinire a obligatiei legale.
In lucrarea „Consilier Legislatia muncii. Ghid complet privind gestionarea raporturilor de munca” este o lucrare cu peste 1.000 de pagini, actualizata permanent, excelent structurata, astfel incat sa puteti identifica in mai putin de 2 minute raspunsul la orice problema concreta cu care va confruntati. Porniti cronometrul, mai multe detalii AICI >>>
Alte subiecte pe care le poti gasi explicate in revista:
1. modificarea legislatiei aplicabile stagiarilor
2. regimul juridic al lucratorilor frontalieri
3. noile norme privind scutirea de taxe pentru suma de 200 de lei
4. sistemul de acordare a tichetelor de activitati casnice
5. noua Lege a pensiilor (Legea nr. 360/2023), care se va aplica de la 1 septembrie 2024. Care este impactul acesteia asupra angajatorilor. Prevederi din cadrul acesteia care sunt deja in vigoare astazi: este vorba, intre altele, de dreptul salariatilor de a face cerere de ramanere in activitate pana la varsta de 70 de ani.
Din cuprins:
Tichetele de activitati casnice
Etapele achizitionarii si utilizarii tichetelor de activitati casnice. Avantajele prevazute de legislatie pentru a lua o decizie informata privind utilizarea acestor bilete de valoare
Incetarea de drept a contractului de munca
Dreptul salariatului de a face cerere de ramanere in activitate pana la 70 de ani - Ce se aplica: Codul muncii sau Legea pensiilor? Prevederile intrate deja in vigoare, din cuprinsul noii legi a pensiilorInterdictia cumulului pensiei cu salariul in cazul salariatilor care au facut o astfel de cerere.
Mai multe DETALII AICI >>>
Modificarea salariului
Cum renegociem salariile angajatilor care sunt in firma de mai mult de doi ani?
Ce crestere a salariilor este recomandabila?
Cazul salariatilor care au un salariu minim special (agricultura, constructii etc.).
Modificarea salariului prin efectul legii si ca efect al renegocierii
Perioada de stagiu
Rolul mentorului. Procedura de evaluare finala. Certificatul de finalizare a stagiului. Efecte. Aspecte practice.
De ce sa riscati ca un detaliu legislativ sau o eroare de interpretare sa va afecteze corectitudinea deciziilor?
• De ce sa fiti victima trucurilor inspectorilor ITM?
• De ce sa pierdeti bani si timp pretios prin instanta cand un mic pont pe care il gasiti in Consilier Legislatia muncii. Ghid complet privind gestionarea raporturilor de munca va poate scuti DIN START de neplaceri, COMANDA ACUM >>>
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Salariatii nu pot renunta la perioada de preavizIntrebare: Daca angajatii renunta la perioada de preaviz, este in regula?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
SRL. Ce activitati pot presta administratoriiIntrebare: In situatia in care exista un asociat si 2 administratori, pot presta servicii ambii administratori (unul este si asociatul unic) ce tin de obiectul de activitate al societatii (transport alternativ-Bolt) fara sa detina CIM sau contract de administrare?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<