Ce obligatii are angajatorul cu privire la depunerea dosarului de pensionare?

24 Aprilie 2013
24 Aprilie 2013
Resurse Umaneobligatii angajatordosarul de pensionareLegea 263/2010pensie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Conform prevederilor art. 103 alin. (1) din Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare, pensia se acorda la cererea persoanei indreptatite, a tutorelui sau a curatorului acesteia, a persoanei careia i s-a incredintat sau i s-a dat in plasament copilul minor, dupa caz, depusa personal ori prin mandatar desemnat prin procura speciala.

Cererea de pensionare, impreuna cu actele prin care se dovedeste indeplinirea conditiilor prevazute de prezenta lege, se depune, incepand cu data indeplinirii acestor conditii, la casa teritoriala de pensii competenta, in a carei raza domiciliaza persoana.

In acelasi sens sunt si prevederile art. 74 alin. (1) si (2) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii 263/2010, aprobate prin HG 257/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit carora, cererea de pensionare, insotita de actele doveditoare, se depune la casa de pensii competenta teritorial in functie de domiciliul solicitantului, incepand cu data indeplinirii conditiilor de pensionare. Solicitantul poate fi persoana indreptatita, tutorele acesteia, curatorul acesteia, persoana careia i s-a incredintat sau i s-a dat in plasament copilul minor, precum si mandatarul, desemnat prin procura speciala, in situatia in care este mandatat si sa incaseze drepturile de pensie.

In concluzie, pensia se acorda la cererea persoanei indreptatite depusa personal sau prin mandatar desemnat prin procura speciala, incepand cu data indeplinirii conditiilor de pensionare prevazute de lege.

In acest sens, potrivit prevederilor legale mentionate apreciem ca angajatorului nu ii revine obligatia depunerii dosarului de pensie, acesta avand doar obligatia de a intreprinde toate demersurile in vederea eliberarii documentelor necesare constituirii dosarului in vederea pensionarii.



NOUTATI din Legislatia muncii

Cum sa te distingi pe piata muncii?


Incepe acum transformarea companiei tale!
Acceseaza ghidul Brandul de angajator in era digitala

Afli din ghid:
• Strategii de construire a brandului de angajator
• Tehnici de comunicare interna si externa
• Rolul inteligentei artificiale in HR
• Studii de caz si exemple practice

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]