Conform prevederilor art. 103 alin. (1) din Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare, pensia se acorda la cererea persoanei indreptatite, a tutorelui sau a curatorului acesteia, a persoanei careia i s-a incredintat sau i s-a dat in plasament copilul minor, dupa caz, depusa personal ori prin mandatar desemnat prin procura speciala.
Cererea de pensionare, impreuna cu actele prin care se dovedeste indeplinirea conditiilor prevazute de prezenta lege, se depune, incepand cu data indeplinirii acestor conditii, la casa teritoriala de pensii competenta, in a carei raza domiciliaza persoana.
In acelasi sens sunt si prevederile art. 74 alin. (1) si (2) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii 263/2010, aprobate prin HG 257/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit carora, cererea de pensionare, insotita de actele doveditoare, se depune la casa de pensii competenta teritorial in functie de domiciliul solicitantului, incepand cu data indeplinirii conditiilor de pensionare. Solicitantul poate fi persoana indreptatita, tutorele acesteia, curatorul acesteia, persoana careia i s-a incredintat sau i s-a dat in plasament copilul minor, precum si mandatarul, desemnat prin procura speciala, in situatia in care este mandatat si sa incaseze drepturile de pensie.
In concluzie, pensia se acorda la cererea persoanei indreptatite depusa personal sau prin mandatar desemnat prin procura speciala, incepand cu data indeplinirii conditiilor de pensionare prevazute de lege.
In acest sens, potrivit prevederilor legale mentionate apreciem ca angajatorului nu ii revine obligatia depunerii dosarului de pensie, acesta avand doar obligatia de a intreprinde toate demersurile in vederea eliberarii documentelor necesare constituirii dosarului in vederea pensionarii.
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Codul Muncii republicat si actualizat la zi