Ce obligatii revin partilor la evaluarea salariatilor?

evaluarea salariatilorevaluare angajatiobligatii angajator la evaluareprocedura de evaluare a salariatilor
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Evaluarea salariatilor este procesul prin care se apreciaza nivelul de dezvoltare profesionala a acestora. Ea se concentreaza asupra progreselor realizate, precum si asupra posibilitatilor de imbunatatire a activitatii. Evaluarea salariatilor face obiect de studiu in managementul resurselor umane.

Ca orice clauza contractuala, cea referitoare la evaluarea salariatilor genereaza drepturi si obligatii pentru parti.

In ceea ce il priveste pe salariat, obligatiile care ii revin sunt urmatoarele:

- Sa se prezinte la data si ora stabilita in vederea evaluarii;
- Sa coopereze cu angajatorul, la cerere, in vederea elaborarii criteriilor de evaluare;
- Sa coopereze cu comisia de evaluare in vederea bunei desfasurari a procedurii de evaluare;
- Sa ia nota de rezultatele evaluarii si sa depuna toate eforturile in vederea imbunatatirii rezultatelor acesteia.

Angajatorul are la randul sau o serie de obligatii, exprese sau implicite:

- Sa informeze salariatii inca de la angajare, cu privire la criteriile de evaluare pe care le utilizeaza la nivelul firmei;
- Sa nu modifice aceste criterii fara notificarea prealabila a salariatilor;
- Sa realizeze evaluarea salariatilor cu obiectivitate;
- Sa nu foloseasca criterii cu caracter discriminatoriu sau sa nu utilizeze criteriile de evaluare intr-o modalitate discriminatorie;
- Sa comunice salariatului rezultatele evaluarii intr-un termen rezonabil;
- Sa depuna toate eforturile in vederea imbunatatirii rezultatelor evaluarii salariatilor, inclusiv prin formarea profesionala a acestora;
- Sa permita o procedura interna de contestare a rezultatelor evaluarii;
- Sa sanctioneze manifestarile de subiectivism, nepotism sau inechitate;
- Sa sanctioneze disciplinar salariatii responsabili cu evaluarea, care se fac vinovati de aplicarea incorecta a criteriilor acesteia.


Sursa: Cartea Verde a Legislatiei muncii, disponibila online AICI.

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
evaluarea salariatilorevaluare angajatiobligatii angajator la evaluareprocedura de evaluare a salariatilor

Data aparitiei: 28 Iulie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Ce obligatii revin partilor la evaluarea salariatilor? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa de post Montator elemente prefabricate din beton armatIntrebare: Suntem o firma de constructii ,va rugam sa ne ajutati cu o fisa de post pentru Montator elemente prefabricate din beton armat Cor: 711403.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Pensie limita de varsta cu reducerea varstei standard de pensionareIntrebare: Angajata - in varsta de 59 ani si 1 luna, primeste decizia de pensionare pentru limita de varsta in data de 16.04.2024 ( plata drepturilor de pensie se va face incepand cu data de 01.04.2024 ). Salariata a adus copie dupa decizie la angajator in data de 17.04.2024. 1. Cu ce data inceteaza CIM si cu ce articol? 2. Pot incheia un nou CIM cu angajatul dupa incetarea celui vechi pe perioada determinata de 1 luna - pentru a putea gasi alta persoana in locul acesteia? Mentionez ca salariata este de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]