Accident de munca. Ce OBLIGATII are angajatorul?

accident de muncaobligatii angajator accidente de muncaLegea 319/2006
Accident de munca. Ce OBLIGATII are angajatorul?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

"Am primit certificat medical pentru accident munca cod 02 cu bifa de urgenta pentru o angajata din jud Arges. Angajatorul are sediul social in Bucuresti. Va rog sa-mi spuneti care sunt obligatiile angajatorului, unde se vizeaza certificatul medical."
 
 
• Tip societate: S.R.L.
• Numar de angajati: peste 50 angajati
• Cod CAEN: 4690
 
Raspunsul specialistilor: 
 
Conform art.  5 lit. f) , art. 27 si 30 din Legea 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca:
 
f) eveniment - accidentul care a antrenat decesul sau vatamari ale organismului, produs in timpul procesului de munca ori in indeplinirea indatoririlor de serviciu, situatia de persoana data disparuta sau accidentul de traseu ori de circulatie, in conditiile in care au fost implicate persoane angajate, incidentul periculos, precum si cazul susceptibil de boala profesionala sau legata de profesiune;
 
Art. 27
 
(1) Angajatorul are obligatia sa comunice evenimentele, de indata, dupa cum urmeaza:
 
a) inspectoratelor teritoriale de munca, toate evenimentele asa cum sunt definite la art. 5 lit. f);
b) asiguratorului, potrivit Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de muncasi boli profesionale, cu modificarile si completarile ulterioare, evenimentele urmate de incapacitate temporara de munca, invaliditate sau deces, la confirmarea acestora;
c) organelor de urmarire penala, dupa caz.
 
 
Conform Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, cu modificarile si completarile ulterioare
 
Art. 84
 
(1) Comunicarea evenimentelor urmate de incapacitate temporara de munca, invaliditate sau deces, al caror caracter de munca a fost confirmat, se face obligatoriu de angajator catre casa teritoriala de pensii pe raza careia s-a produs evenimentul, precum si catre casa teritoriala de pensii pe raza careia angajatorul isi are sediul social si va cuprinde urmatoarele documente:
a) formular pentru inregistrare a accidentelor de munca - FIAM;
b) proces-verbal de cercetare a accidentului de munca.
(2) Comunicarea incidentelor periculoase transmisa caselor teritoriale de pensii se face prin proces-verbal de cercetare a incidentului periculos
 
Astfel, in baza acestei prevederi legala angajatorul are obligatia sa depuna formularul pentru inregistrare a accidentelor de munca - FIAM  la casa teritoriala de pensii pe raza careia s-a produs evenimentul, precum si catre casa teritoriala de pensii pe raza careia angajatorul isi are sediul social – Bucuresti.
Daca evenimentul a avut loc pe raza altei case teritoriale de pensii, inregistrarea se efectueaza si la aceasta casa teritoriala de pensii.
 
Referitor la documentele necesare pentru recuperarea indemnizatiei medicale gasiti informatii urmand urmatorul link:
https://cpmb.ro/prestatii/ambp/

Un raspuns oferit la data de 20.09.2022, de catre expertii de la PortalCodulMuncii >>>
 

NOUTATI din Legislatie muncii

Atentie: La 1 septembrie 2024 intra in vigoare NOUA LEGE A PENSIILOR!


Descopera lucrarea Noua Lege a Pensiilor. Ghid practic - trateaza intr-o maniera completa
si 100% profesionista absolut toate aspectele pensionarii!

Afla:

- ce tipuri de pensie exista
- care sunt modalitatile si conditiile de pensionare
- ce acte trebuie sa contina dosarul de pensionare
- cum se calculeaza cuantumul pensiei
- cum inceteaza contractul individual de munca
- posibilitati de continuare a raporturilor de munca
- modalitati de cumulare a pensiei cu alte venituri etc.


...Vezi AICI detaliile complete <<

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
accident de muncaobligatii angajator accidente de muncaLegea 319/2006

Data aparitiei: 20 Septembrie 2022
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Accident de munca. Ce OBLIGATII are angajatorul? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Reglementare acordare tichete de masaIntrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Director tehnicIntrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]