Elementele-cheie de care depinde, pe timp de criza, motivatia in munca a angajatilor

motivaremotivarea angajatilorprofilul angajatului
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Politici de motivare specifice crizei

Criza economica creeaza incertitudini. Incertitudinea in economie inseamna, de fapt, nesiguranta veniturilor – atat pentru companie, cat si pentru angajati.

In aceste conditii, politicile de resurse umane clasice, care au la baza elemente de motivare bazate pe relationare, asigurarea stimei de sine si recunoasterea valorii personale, trebuie asociate cu masuri motivationale suplimentare, specifice situatiei de criza.

In actualele conditii economice, pentru a construi eficient politicile de motivare si recompensare in firma dvs., este foarte important sa tineti seama de 3 aspecte specifice:
1. profilul angajatului;
2. situatia familiala;
3. nivelul de stres al angajatului.

Care sunt efectele acestor elemente-cheie asupra activitatii firmei si cum anume le puteti integra in politicile de resurse umane aflati din cele ce urmeaza.

1. Profilul angajatului

La elaborarea si implementarea politicilor de resurse umane este necesar sa luati in considerare profilul fiecarui angajat, in special in cazul in care firma dvs. are un numar mic de salariati.

Profilul angajatului

Profilul individual al angajatului reprezinta cumulul caracteristicilor ce tin de:
- personalitatea acestuia (introversie sau extraversie, tip temperamental, caracter etc.);
- viata profesionala (competente, aspiratii profesionale, parcurs profesional etc.);
- relationarea organizationala (abilitati de comunicare, leadership, munca in echipa etc.).

Dimensiunile-cheie ale profilului angajatului pot fi esentiale pentru comportamentul si motivatia acestuia.

Exemplu
De exemplu, in situatii de criza, persoanele extravertite reactioneaza diferit fata de persoanele introvertite:
- Extravertitii sunt angajati deschisi, sociabili si comunicativi, optimisti, cu multa incredere in fortele proprii, fiind orientati catre exterior.
- Introvertitii sunt angajati retrasi, de regula centrati pe propria persoana, rezervati, distanti si prudenti, care se adapteaza cu greu la schimbarile radicale.

Este probabil ca performanta angajatilor din firma dvs., care acum sunt expusi unor schimbari puternice, cu un grad ridicat de incertitudine, sa scada mai mult in cazul angajatilor introvertiti decat in cazul celor extravertiti, care se pot adapta mai rapid acestor schimbari.

Pe de alta parte, persoanele introvertite pot avea un rol-cheie in gestionarea riscurilor in situatii de criza, prin atitudini ponderate si calculate.

Asadar, in anumite cazuri este nevoie sa intensificati comunicarea cu persoanele introvertite, pentru a le sprijini in tranzitiile profesionale care le afecteaza.

In alte cazuri, este util sa monitorizati atent comportamentul angajatilor extravertiti care sunt in pozitii decizionale-cheie.

2. Situatia familiala a angajatului

Situatia familiala
Incertitudinea veniturilor are un impact diferit asupra angajatilor in functie de situatia lor familiala.

Exemplu
Un angajat care este intretinator principal al unei familii cu mai multi copii suporta un stres mai ridicat, determinat de teama de a-si pierde locul de munca, decat un angajat singur, fara responsabilitati familiale.

Daca doriti sa va asigurati de fidelitatea si angajamentul salariatilor dvs., este important ca acestia sa stie ca veniturile le sunt garantate, cel putin pe termen mediu.
In acest caz, un mesaj clar din partea managementului este foarte potrivit pentru a inlatura temerile angajatilor legate de eventuale dificultati prin care ar trece firma.

3. Nivelul de stres al angajatului

Nivelul de stres

Cum bine stiti, nivelul de stres al angajatilor are un impact direct asupra performantelor acestora.
In aceasta perioada, este necesar sa acordati o atentie deosebita acelei componente a nivelului de stres care este determinata de expunerea angajatilor la informatiile provenite din contextul social general.

Exemplu
Mass-media are un rol important in cresterea sau diminuarea nivelului de stres al salariatilor.

De asemenea, existenta in cercul de prieteni apropiati a unor persoane afectate puternic de criza conduce la cresterea stresului resimtit de angajat.

Sfatul nostru este sa diminuati nivelul de stres al angajatilor printr-o comunicare interna permanenta, ampla si cu un continut relevant pentru preocuparile acestora.
Lipsa informatiilor cu privire la ceea ce se intampla sau urmeaza sa se intample in firma (si in mediul in care activeaza compania dvs.) face ca angajatii sa initieze actiuni, sa ia atitudini sau sa isi modifice comportamentul, prin proiectarea in plan mental a unor scenarii diferite, mai dramatice sau mai putin dramatice, mai aproape sau mai departe de realitate.

Comunicare interna permanenta

In ciuda conditiilor economice dificile, nivelul stresului se va reduce considerabil daca aveti o comunicare permanenta cu personalul companiei dvs. si daca angajatii inteleg:
– care sunt eforturile pe care le face firma;
– care este contextul real in care isi desfasoara activitatea;
– ce actiuni trebuie intreprinse si in ce directie;
– cum pot contribui si ei la scopurile ce privesc supravietuirea firmei si mentinerea locurilor de munca.

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Important! Au aparut prevederi noi obligatorii referitoare la:

-> concediul paternal
-> distribuirea bacsisului catre salariati
-> programul flexibil de lucru
-> supravegherea video a activitatii in firma etc.
-> protectia avertizorilor de integritate !
 
Aflati informatii complete din lucrarea Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
motivaremotivarea angajatilorprofilul angajatului

Data aparitiei: 05 Mai 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Elementele-cheie de care depinde, pe timp de criza, motivatia in munca a angajatilor Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa de post Montator elemente prefabricate din beton armatIntrebare: Suntem o firma de constructii ,va rugam sa ne ajutati cu o fisa de post pentru Montator elemente prefabricate din beton armat Cor: 711403.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Pensie limita de varsta cu reducerea varstei standard de pensionareIntrebare: Angajata - in varsta de 59 ani si 1 luna, primeste decizia de pensionare pentru limita de varsta in data de 16.04.2024 ( plata drepturilor de pensie se va face incepand cu data de 01.04.2024 ). Salariata a adus copie dupa decizie la angajator in data de 17.04.2024. 1. Cu ce data inceteaza CIM si cu ce articol? 2. Pot incheia un nou CIM cu angajatul dupa incetarea celui vechi pe perioada determinata de 1 luna - pentru a putea gasi alta persoana in locul acesteia? Mentionez ca salariata este de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]