Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Elementele-cheie de care depinde, pe timp de criza, motivatia in munca a angajatilor

motivaremotivarea angajatilorprofilul angajatului
Politici de motivare specifice crizei


Criza economica creeaza incertitudini. Incertitudinea in economie inseamna, de fapt, nesiguranta veniturilor – atat pentru companie, cat si pentru angajati.

In aceste conditii, politicile de resurse umane clasice, care au la baza elemente de motivare bazate pe relationare, asigurarea stimei de sine si recunoasterea valorii personale, trebuie asociate cu masuri motivationale suplimentare, specifice situatiei de criza.

In actualele conditii economice, pentru a construi eficient politicile de motivare si recompensare in firma dvs., este foarte important sa tineti seama de 3 aspecte specifice:
1. profilul angajatului;
2. situatia familiala;
3. nivelul de stres al angajatului.

Care sunt efectele acestor elemente-cheie asupra activitatii firmei si cum anume le puteti integra in politicile de resurse umane aflati din cele ce urmeaza.

1. Profilul angajatului

La elaborarea si implementarea politicilor de resurse umane este necesar sa luati in considerare profilul fiecarui angajat in special in cazul in care firma dvs. are un numar mic de salariati.

Profilul angajatului

Profilul individual al angajatului reprezinta cumulul caracteristicilor ce tin de:
- personalitatea acestuia (introversie sau extraversie, tip temperamental, caracter etc.);
- viata profesionala (competente, aspiratii profesionale, parcurs profesional etc.);
- relationarea organizationala (abilitati de comunicare, leadership, munca in echipa etc.).

Dimensiunile-cheie ale profilului angajatului pot fi esentiale pentru comportamentul si motivatia acestuia.

Exemplu
De exemplu, in situatii de criza, persoanele extravertite reactioneaza diferit fata de persoanele introvertite:
- Extravertitii sunt angajati deschisi, sociabili si comunicativi, optimisti, cu multa incredere in fortele proprii, fiind orientati catre exterior.
- Introvertitii sunt angajati retrasi, de regula centrati pe propria persoana, rezervati, distanti si prudenti, care se adapteaza cu greu la schimbarile radicale.

Este probabil ca performanta angajatilor din firma dvs., care acum sunt expusi unor schimbari puternice, cu un grad ridicat de incertitudine, sa scada mai mult in cazul angajatilor introvertiti decat in cazul celor extravertiti, care se pot adapta mai rapid acestor schimbari.

Pe de alta parte, persoanele introvertite pot avea un rol-cheie in gestionarea riscurilor in situatii de criza, prin atitudini ponderate si calculate.

Asadar, in anumite cazuri este nevoie sa intensificati comunicarea cu persoanele introvertite, pentru a le sprijini in tranzitiile profesionale care le afecteaza.

In alte cazuri, este util sa monitorizati atent comportamentul angajatilor extravertiti care sunt in pozitii decizionale-cheie.

2. Situatia familiala a angajatului

Situatia familiala
Incertitudinea veniturilor are un impact diferit asupra angajatilor in functie de situatia lor familiala.

Exemplu
Un angajat care este intretinator principal al unei familii cu mai multi copii suporta un stres mai ridicat, determinat de teama de a-si pierde locul de munca, decat un angajat singur, fara responsabilitati familiale.

Daca doriti sa va asigurati de fidelitatea si angajamentul salariatilor dvs., este important ca acestia sa stie ca veniturile le sunt garantate, cel putin pe termen mediu.
In acest caz, un mesaj clar din partea managementului este foarte potrivit pentru a inlatura temerile angajatilor legate de eventuale dificultati prin care ar trece firma.

3. Nivelul de stres al angajatului

Nivelul de stres

Cum bine stiti, nivelul de stres al angajatilor are un impact direct asupra performantelor acestora.
In aceasta perioada, este necesar sa acordati o atentie deosebita acelei componente a nivelului de stres care este determinata de expunerea angajatilor la informatiile provenite din contextul social general.

Exemplu
Mass-media are un rol important in cresterea sau diminuarea nivelului de stres al salariatilor.

De asemenea, existenta in cercul de prieteni apropiati a unor persoane afectate puternic de criza conduce la cresterea stresului resimtit de angajat

Sfatul nostru este sa diminuati nivelul de stres al angajatilor printr-o comunicare interna permanenta, ampla si cu un continut relevant pentru preocuparile acestora.
Lipsa informatiilor cu privire la ceea ce se intampla sau urmeaza sa se intample in firma (si in mediul in care activeaza compania dvs.) face ca angajatii sa initieze actiuni, sa ia atitudini sau sa isi modifice comportamentul, prin proiectarea in plan mental a unor scenarii diferite, mai dramatice sau mai putin dramatice, mai aproape sau mai departe de realitate.

Comunicare interna permanenta

In ciuda conditiilor economice dificile, nivelul stresului se va reduce considerabil daca aveti o comunicare permanenta cu personalul companiei dvs. si daca angajatii inteleg:
– care sunt eforturile pe care le face firma;
– care este contextul real in care isi desfasoara activitatea;
– ce actiuni trebuie intreprinse si in ce directie;
– cum pot contribui si ei la scopurile ce privesc supravietuirea firmei si mentinerea locurilor de munca.


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
motivaremotivarea angajatilorprofilul angajatului

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 05 Mai 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Elementele-cheie de care depinde, pe timp de criza, motivatia in munca a angajatilor Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Modalitate De Calcul Concediu De Odihna Neefectuat La Incetarea ContractuluiIntrebare: Pana in 24.04.2018 inclusiv am fost angajata in cadrul unei autoritati publice locale (personal contractual), perioada de preaviz fiind din data de 05.03.2018 pana in data de 24.04.2018, in aceasta perioada avand si 15 zile de concediu de odihna solicitate de mine (mi-a fost intrerupt preavizul pentru a efectua cele 15 zile de concediu). La data incetarii raportului de munca mai aveam inca 28 de zile de concediu neefectuate, astfel: 24 de zile de concediu aferente anului 2017 si 4 zile de conc
 

Raspuns: Multumesc frumos!... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple
Descarcati GRATUIT raportul special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"
 

 

 


 
Angajarea - pasii catre o recrutare de succes
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]