Ce se intampla cand angajatii si angajatorii mint?

Maria Nicutar
Maria Nicutar
17 August 2015
17 August 2015
Maria Nicutar
Maria Nicutar
sinceritateahrresurse umanemanagementul resurselor umanemaria nicutar
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Nu ai crede ca sinceritatea este abilitatea secreta a celor mai valorosi angajati. Nici ca este o abilitate nu prea esti convins, stiu sigur.

Din pacate si cu tristete, realizam ca in orice companie de succes exista un nivel scazut al densitatii angajatilor sinceri, o raritate in zilele noastre. Mai ales pe timp de criza, riscul de a supara un coleg sau un superior devine mult prea mare pentru a fi asumat.

Ideea este tare simpla si extrem de logica. Spre deosebire de viata personala, unde o minciuna mica poate face minuni, in mediul profesional nu poate aduce nimic bun.

Sa spui unei vecine ca tunsoarea noua este trasnet, este ok, in mare parte. Sa spui unui coleg ca proiectul lui este genial cand este dezastruos, nu este ok niciodata.

In fapt, sinceritatea la locul de munca reprezinta garantia ca nu se irosesc resurse precum: energie, timp, bani samd.

Un sindrom des intalnit in randul organizatiilor este cel al blocarii feedback-ului la nivelul managementului. Cu alte cuvinte, informatiile circula in mod nestingherit in randul angajatilor, dar nu mai ajung la superiori, acolo unde este nevoie majora de comunicare si feedback.

De teama sa nu ii supere, de teama sa nu le fie respinse ideile, numerosi angajati prefera sa ramana in cercul de confort si sa astepte indicatii din partea superiorilor. Asa se face ca superiorii devin un soi de parinti iar angajatii o droaie de copii care au nevoie permanenta de trasarea unei directii de actiune.


Ce face lipsa sinceritatii in mediul profesional? Iata cateva efecte negative direct sau indidrect legate de lipsa sinceritatii si a transparentei in companie:

1. Ajungi sa angajezi oameni total nepotriviti pentru necesitatile companiei.
Au mintit angajatii in CV sau ai mintit tu in scrisoarea de intentie si ai indus in eroare candidatii pentru posturile libere.

2. Se initiaza proiecte inutile pentru ca nu exista indeajuns de multi profesionisti care sa le respinga cu argumente solide. Aici intervine teama de a nu jigni, de a nu taia elanul unui angajat, de a nu ofensa un superior. Un sef adevarat va elimina o idee neinspirata fara sa taie entuziasmul unui angajat cu initiativa. Si un subordonat va emite indicatii clare cu privire la un proiect pe care superiorii il contureaza, chiar daca sunt indicatii pesimiste.

3. Apar angajati ce realizeaza, dupa cativa ani, ca au luat o directie total gresita in ceea ce priveste profesia lor. Au pornit ca specialisti in HR si au ajuns agenti de vanzari, incet, treptat, implicati fiind in proiecte pe care nu le-au refuzat la timp. Au pierdut ani de zile in care s-au departat de tinta lor profesionala si totul din cauza lipsei sinceritatii si a curajului de a spune "NU" atunci cand a fost cazul.

4. Apare nevoia sedintelor mult prea dese si mult prea lungi. Multi angajati si superiori se vor teme sa isi spuna parerea sincerca. Te vor lua prin invaluire, iti vor explica un lucru prin detalii inutile si vor ajunge sa piarda timpul tuturor in mod regretabil.

5. Apar greseli generate de angajati care au crezut ca pot "merge pe burta" in proiecte pentru care nu detin abilitatile si competentele necesare. In mod evident, firma pierde.

6. Apar conflicte si neintelegeri majore din simplul fapt ca nu exista sinceritate si nici deschidere catre sinceritate. Daca unui angajat ii este teama sa iti spuna ca nu doreste sa isi schimbe locul de munca intr-un alt oras, mai tarziu se vor isca neintelegeri si conflicte, construite in timp, din caramizile pe care le-ati pus impreuna. Seful le-a oferit si angajatul le-a acceptat.

7. Apar produse si servicii care nu se vor vinde pentru ca ideile din spatele lor au fost sustinute de profesionisti care nu au avut incredere in ele.

Increderea intr-un proiect nu are in spatele ei nimic magic. Este pura stiinta. Increderea genereaza energie si atrage dupa sine capacitatea de a face un lucru, oricare ar fi acela.

Poate de aceea se si spune ca Regula de aur in Marketing este urmatoarea: "Cea mai buna strategie de a vinde un produs este sa ai un produs BUN".


Mult succes, cariere stralucite si afaceri prospere!
 
Maria Nicutar



NOUTATI din Legislatia muncii

NOUTATI privind CONCEDIILE aduse prin Legea 283


De ce trebuie sa acordati o atentie deosebita concediilor?

Pentru ca sunt nu mai putin de 17 tipuri de concedii prevazute in legislatie, fiecare cu propriile caracteristici, proceduri, capcane. Si, cand avem de-a face cu un domeniu atat de vast, este clar ca apar neclaritati si, implicit, greseli pe care inspectorii ITM de-abia le asteapta.

Vezi AICI cele 17 Tipuri de concedii. Regim juridic si fiscal >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]