Ca manager de resurse umane, ati avut deseori de a face cu aceasta abordare. Fiecare birou are o persoana cu care este dificil sa lucrezi, care afecteaza productivitatea cu atitudinea ei teribila, cu incetineala ei enervanta sau care, pur si simplu, ii face pe ceilalti sa se urce pe pereti. Aici aveti raspunsul pentru problemele cele mai comune in managementul conflictelor.
Cum este adancit acest comportament: oamenii folosesc aceeasi solutie care niciodata nu da rezultate. Solutia corecta este sa incerci ceva radical diferit. Folositi o abordare complet noua si alegeti-va cu grija replicile.
Pentru intrebarile dvs. legate de managementul resurselor umane, acum aveti raspunsurile! Pentru mai multe informatii despre managementul resurselor umane , click aici!
A avea de-a face cu un comportament negativ, la serviciu sau acasa, e o situatie ce se poate rezolva in modul urmator:
Folositi psihologia inversa!
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
1. Faceti ceva neasteptat. Cateodata tacticile de soc sau sinceritatea “brutala” dau rezultate.
2. Incurajati persoana respectiva sa-si amplifice acel comportament iritant. E ciudat, dar incurajarea le poate determina sa se opreasca.
3. Amuzati-va experimentand noi abordari!
Noi tehnici de solutionare a conflictelor de management :
1. Nu oferiti o lunga lista cu motive pentru care cineva ar trebui sa se schimbe. Spuneti-i simplu ceea ce trebuie facut. Cu cat rationalizezi mai mult sau te certi, cu atat se va opune mai mult. Veti pierde timp si energie.
2. Daca "irascibilul" reactioneaza si va critica, notati-va tot ceea ce va spune. In loc sa va aparati la fiecare punct, spuneti-i la sfirsit ca i-ati inteles pe deplin doleantele. Si cu asta basta. Lasati situatia ambigua, fara nici o concluzie.
3. Faceti complimente “adversarului”. (Imi place cum ai prezentat raportul tau. Insiruirea faptelor face totul mult mai usor de inteles). Acest lucru il prinde pe celalalt cu garda jos si il face mai putin agresiv.
5. In mijlocul unei discutii aprinse, in loc sa escaladati conflictul, scuzati-va pentru cateva minute ca sa mergeti la toaleta. Calmati-va. Doar apoi reveniti la masa discutiilor.
Pentru mai multe detalii privind managementul resurselor umane click aici.