Evaluarea performantei, grija de sfarsit de an

06 Decembrie 2010
06 Decembrie 2010
evaluariperformanta
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Evaluarile la locul de munca trebuie sa priveasca nivelul dorit de performanta, rezultat in fisa de post si in lista de obiective stabilite, si nivelul atins, rezultat din activitatea angajatului intr-o anumita perioada. „In functie de diferenta, in plus sau in minus, dintre cele doua niveluri, un angajat poate obtine performanta buna sau foarte buna sau o performanta scazuta", explica Ana Ber, senior consultant Dr. Pendl & Dr. Piswanger Romania.

Scopul principal al evaluarilor consta in analiza modului in care angajatii isi indeplinesc responsabilitatile postului si masurile de imbunatatire necesare in viitor. Ana Ber precizeaza ca sistemul de apreciere al performantelor nu poate fi implementat intr-o companie fara sa existe obiective stabilite la nivelul fiecarui angajat in functie de fisa de post. „Activitatea oricarei companii nu are nici un sens daca nu sunt stabilite obiective clare la nivel de companie, departament si angajat. Fara obiective, compania nu face altceva decat sa supravietuiasca, dar nu sa se dezvolte", crede Ber. „Scopurile principale sunt asigurarea echitatii interne si cresterea permanenta a performantei angajatilor", completeaza consultantul P&P Romania.

Performanta se masoara la nivel individual

Cea mai eficienta evaluare a performantei este cea facuta la nivel individual, intre angajat si responsabilul insarcinat cu aceasta activitate. „Din punctul meu de vedere nu vad utilitatea, relevanta sau avantajul unor evaluari comune. Evaluarile ar trebui sa fie efectuate la nivel individual si eventual, ulterior, sa fie centralizate in masura in care se urmaresc anumite obiective comune", sustine Diana Andreescu, trainer si senior consultant Global Management HR.

O data respectat acest lucru, permisiunea de a interactiona direct cu evaluatorul, poate oferi sansa ca rezultatele, obiectivele sa fie discutate si dezbatute de ambele parti. „Angajatul are dreptul la replica in cazul in care considera ca aprecierea realizata de catre manager nu corespunde realitatii. Dincolo insa de instrumentele utilizate pentru acest lucru, conteaza foarte mult in acest sistem bunul simt, responsabilitatea si sinceritatea fiecaruia dintre cei doi actori implicati - managerul si angajatul", exemplifica Ana Ber.

Pregatirea, avantaj pentru angajat

Inainte de procesul de evaluare propriu-zis, este indicat ca angajatul sa se pregateasca, pentru a nu fi surprins de eventuale subiecte abordate sau solicitari. Ana Ber recomanda fiecarui angajat sa-si recapituleze obiectivele, rezultatele atinse, alte realizari si sa-si autoaprecieze performanta. Pe langa asta, angajatul ar putea sa-si identifice in fisa sa de post ariile-cheie de rezultate care il vor face sa contribuie cel mai eficient la realizarea obiectivelor companiei pentru urmatorul an. Nu in ultimul rand, persoana evaluata ar trebui sa-si stabileasca intre cinci si zece obiective propuse pentru ariile-cheie de rezultate identificate. „Aceste obiective vor fi analizate impreuna cu managerul si se vor stabili apoi obiectivele finale, in functie de care angajatul va fi apreciat", adauga Ber.

La ce sunt folosite informatiile de la evaluari?

Controlul si ajustarea procesului - se verifica zonele care au generat erori si se fac corectiile necesare.

Identificarea modalitatilor de actiune -se identifica modalitatile de actiune, pe departamente si pe intreaga companie. Aceste modalitati se pot referi la dezvoltarea unor programe de pregatire, modificarea unor procese din cadrul companiei etc.

Corelarea cu alte date - atunci cand performantele individuale sunt bune, iar cele ale departamentului nu sunt la un nivel ridicat, se verifica modul in care procesul de apreciere al performantelor a fost realizat si cauzele pentru care performantele departamentului nu sunt la un nivel ridicat.

Comparatii intre departamente - comparatiile au ca scop identificarea metodelor care au dus la obtinerea de performante deosebite in cadrul unui departament si generalizarea acestora la nivelul companiei.

Evidentierea - persoanele care au primit performante deosebite vor beneficia de recompensele stabilite la nivelul companiei.

Sursa: Romania libera

NOUTATI din Legislatia muncii

Ce obligatii noi a adus pentru dvs. Legea nr. 367/2022?


Pe 25 decembrie 2022 a intrat in vigoare Legea nr. 367/2022, care a abrogat celebra Lege nr. 62/2011 a dialogului social si a adus obligatii noi pentru dvs., cu aplicabilitate imediata. Aceste obligatii, care au schimbat multe lucruri din vechea legislatie, vizeaza aspecte importante ale relatiei cu angajatii, cum ar fi:
  •     incheierea contractele colective de munca si clauzele minime ale acestora
  •     alegerea reprezentantilor salariatilor
  •     conditiile de infiintare a sindicatelor (...mai multe aici >>)

Explicatii pe larg gasiti in lucrarea Ghid practic. Contractul colectiv de munca. Legislatie explicata + modele de formulare!
...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 
Descarca GRATUIT
“Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]