De ce competente si calificari avem nevoie pentru a ne angaja in profesia de Coordonator Recrutare (Sef Serviciu Resurse Umane? Iata una dintre cel mai des intalnite intrebari pentru profesionistii din domeniu si toti aspirantii la aceasta profesie extrem de complexa.
In randurile urmatoare va vom prezenta toate informatiile necesare pentru angajarea in aceasta profesie si pentru a face performanta in domeniu:
DESCRIEREA POSTULUI
1 Studiaza si adapteaza la specificul firmei cele mai noi tendinte in domeniul recrutarii pentru a creste rata de angajare permanenta dupa perioada de proba
2 Elaboreaza instrumente si metode de recrutare pentru a asigura atragerea si fidelizarea celor mai potriviti candidati in conformitate cu necesitatile reale ale firmei.
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
3 Promoveaza imaginea firmei prin transparenta, confidentialitate si transmitere de informatii reale.
4 Planifica desfasurarea anuala a procesului de recrutare in raport cu nevoile si strategia de dezvoltare a companiei.
5 Identifica, negociaza si mentine relatiile cu companiile de recrutare.
6 Coordoneaza si planifica bugetul de recrutare.
7 Stabileste conform structurii organizatorice si a ROF sarcinile si responsabilitatile personalului din subordine, in baza fiselor de post.
8 Exercita permanent sau temporar, prin delegarea competentelor, acele atributii specifice specialitatii sale,
9 Executa orice alte dispozitii date de superiorul ierarhic in realizarea strategiilor companiei in limitele respectarii temeiului legal.
10 Reprezinta departamentul de recrutare in relatia cu managementul firmei.
11 Asigura un climat de colaborare cu celelalte departamente din firma.
12 Promoveaza respectul reciproc, colaborarea si transparenta in interiorul colectivului, in raporturile cu alte departamente, precum si in relatiile cu persoanele din afara firmei.
13 Asigura dezvoltarea si imbogatirea permanenta a competentelor de comunicare, atat personale, cat si ale celor din echipa de lucru prin participarea la traininguri/workshopuri etc.
14 Raspunde de respectarea procedurilor interne legate de utilizarea aparaturii din dotare, raspunde de informarea imediata a persoanelor responsabile privind orice defectiu ne in functionare a echipamentului cu care isi desfasoara activitatea.
15 Asigura un climat de lucru echitabil, riguros si responsabil in departamentul pe care il coordoneaza, caracterizat prin spirit de echipa si transparenta.
16 Raspunde de mentinerea gradului de profesionalism in realizarea activitatilor departamentului.
17 Raspunde de fundamentarea masurilor de motivare si sanctionare a personalului din subordine,
18 Raspunde de pastrarea confidentialitatii informatiilor din departamentul pe care il coordoneaza.
19 Respecta si raspunde de insusirea si respectarea normelor de Securitate si Sanatate a Muncii si PSI de catre toti angajatii din subordine.
20 Raspunde de luarea la cunostinta si de aplicarea masurilor stabilite in urma evaluarii riscurilor in zonele cu risc ridicat si de masurile tehnice, organizatorice, igienico-sanitare sau de alta natura stabilite de angajator in Planul de prevenire si protectie in urma evaluarii riscurilor, pentru asigurarea securitatii si sanatatii angajatilor din subordine.
21 Raspunde de cunoasterea si respectarea procedurilor de recrutare de catre toti membrii echipei din subordine , elaboreaza si propune spre aprobare noi regulam ente si proceduri specifice activitatii de recrutare.
22 Respecta si asigura cunoasterea si aplicarea de catre intregpersonalul din subordine a Regulamentului Intern, Regulamentului de Organizare si Functionare , procedurii de gestionare a bugetului de recrut, procedurilor de lucru generale specifice firmei, actele normative in vigoare si Contractul Colectiv de Munca aplicabil.
Specificatiile postului
1 Dezvolta cunostinte si abilitati de evaluare psihologica;
2 Detine abilitati de comunicare, abilitati de a lucra independent , capacitate de analiza si sinteza
3 Demonstreaza o capacitate de autoorganizare si punctualitate;
4 Detine o atitudine pozitiva si abilitati de a mobiliza echipa din subordine
5 Actioneaza cu obiectivitate, corectitudine, receptivitate, orientare catre nou, flexibilitate si creativitate
6 Demonstreaza stabilitate psihica, echilibru emotional, constanta in atitudini.
Obiectivele postului
Studierea permanenta a celor mai noi tendinte in domeniul recrutarii si adaptarea lor la specificul firmei.
Elaborarea de instrumente si metode de recrutare pentru a asigura atragerea si fidelizarea celor mai potriviti candidati in conformitate cu necesitatile reale ale firmei.
Promovarea imaginii firmei prin transparenta, confidentialitate si transmitere de informatii reale.
Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
Planifica desfasurarea anuala a procesului de recrutare in raport cu nevoile si strategia de dezvoltare a companiei.
Coordoneaza proiectele de recrutare pentru pozitiile de top si middle management.
Identifica, negociaza si mentine relatiile cu companiile de recrutare.
Supervizeaza procesul de recrutare pentru pozitiile de entry level si ofera actiuni corective.
Dezvolta instrumente si proceduri de recrutare eficiente: recrutare interna, cautare directa etc.
Identifica si utilizeaza resurse diferite de recrutare, cum ar fi universitatile, programele MBA, targurile de joburi, targurile studentesti, site-urile / portalurile specializate.
Supervizeaza echipa care se ocupa de anuntarea posturilor si de preselectia CV-urilor.
Monitorizeaza activitatea candidatilor pe toata durata perioadei de proba pana la angajarea definitiva.
Coordoneaza si planifica bugetul de recrutare.
Evalueaza desfasurarea procesului de recrutare si realizeaza rapoarte periodice.
Stabileste conform structurii organizatorice si a ROF sarcinile si responsabilitatile personalului din subordine, in baza fiselor de post.
Exercita permanent sau temporar, prin delegarea competentelor, acele atributii specifice specialitatii sale, stabilite prin actul constitutiv al societatii sau prin organul decizional statutar (AGA, CA) in sarcina reprezentantului legal.
Executa orice alte dispozitii date de superiorul ierarhic in realizarea strategiilor pe termen scurt ale companiei in limitele respectarii temeiului legal.
Calificarea necesara
Cursuri de specializare postuniversitare de evaluare a personalului.
Cunostinte limbi straine: engleza, franceza, preferabil nivel avansat.
Operare PC: Word, Excel.
Competentele postului (pachet de competente)
buna cunoastere a mediului si dinamicii pietei muncii;
cunostinte si abilitati de evaluare psihologica;
abilitati de comunicare, abilitati de a lucra independent;
capacitate de analiza si sinteza;
capacitate de autoorganizare si punctualitate;
atitudine pozitiva si abilitati de a mobiliza echipa din subordine;
obiectivitate;
corectitudine, receptivitate, orientare catre nou, flexibilitate si creativitate;
stabilitate psihica, echilibru emotional, constanta in atitudini.
Sursa: Obiective si criterii de performanta