Nu mai este un secret pentru nicio companie faptul ca nivelul de fluctuatie de personal reprezinta una dintre cele mai grave probleme, problema generatoare de efecte negative puternice pe termen lung.
Din pacate, cu nivelul de fluctuatie nu putem lupta daca nu intelegem concepte precum: fidelizarea angajatilor, loializarea angajatilor, strategiile de retentie a angajatilor si nu numai.
In mod clar, resurse substantiale trebuie investite in fidelizarea personalului, in special a asa-numitelor persoane-cheie din firma.
Cu siguranta nu va doriti sa va aflati in situatia in care un angajat foarte competent, care ocupa o pozitie importanta, paraseste firma si antreneaza dupa el si cativa clienti foarte valorosi.
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
250 Modele Fise de Post
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Prin urmare, este foarte important sa acordati atentie nevoilor angajatilor dvs. si, in acelasi timp, sa aveti un „inventar real si la zi” al calitatilor si competentelor acestora.
Astfel, atunci cand apare un deficit de personal intr-o pozitie importanta din firma, inainte de a va angrena intr-un proces complex si costisitor de recrutare si selectie, va sfatuim sa va indreptati atentia mai intai in interiorul organizatiei. Sunt mari sanse sa descoperiti ca persoana de care aveti nevoie se afla la doar cateva birouri de dvs. si nu trebuie decat sa o promovati.
Avantajele promovarii
In acest fel asigurati firmei cateva avantaje considerabile:
- Veti beneficia de costuri extrem de reduse cu angajarea. Daca ati angaja pe cineva nou, ar trebui sa luati in calcul – pe langa costurile legate de recrutare si selectie – si pe cele legate de integrare (timpul acordat noului angajat de catre colegi si superiori) si de formare profesionala.
- Salariul net pe care il veti plati angajatului s-ar putea negocia sub cel pe care ar trebui sa il oferiti daca va adresati unei persoane din exteriorul firmei.
- Va veti fideliza angajatul, care va fi mult mai motivat in munca sa.
- Veti avea o persoana-cheie care s-a adaptat deja la cultura firmei.
- Veti beneficia de faptul ca persoana promovata este cunoscuta in firma si, la randul sau, ii cunoaste deja pe majoritatea celorlalti angajati.
Riscurile promovarii
- Chiar daca, la prima vedere, promovarea prezinta o multime de avantaje, exista situatii in care este bine sa reflectati daca nu ar fi mai potrivit sa aduceti o persoana din afara atunci cand este vorba despre o pozitie-cheie in firma:
- Promovarea din interior ar putea crea invidie sau rivalitati in randul colegilor, mai ales daca exista mai multi potentiali „pretendenti” la pozitia respectiva; in plus, va veti confrunta cu demotivarea celor nepromovati.
- Desi veti promova un angajat despre care v-ati format o opinie favorabila, s-ar putea sa aveti surpriza ca, dupa numirea in functia superioara, respectiva persoana sa-si modifice semnificativ atitudinea si comportamentul si, in loc sa va bucurati de beneficiile preconizate, sa va treziti in fata unei solutii nefericite.
- Chiar daca exista in interior un angajat care ar putea indeplini toate conditiile pentru a ocupa o pozitie superioara, uneori aveti nevoie de un angajat care sa aduca idei noi in firma si nu de cineva mult prea familiarizat cu modul si climatul de lucru existent.
Sursa: Managementul resurselor umane: Eficienta, Rentabilitate, Profit