Angajatorul roman urmeaza sa detaseze salariati in state europene care nu sunt membre UE. Vom stabili care este documentul in baza caruia angajatorul poate dovedi calitatea de asigurati ai salariatilor detasati, precum si carei institutii trebuie sa se adreseze angajatorul pentru a fi informat cu privire la conditiile legislative aplicabile in tara respectiva, mai ales in conditiile in care trebuie intocmit act aditional al contractul de servicii.
Solutia consultantului:
Stagiul de cotizare realizat in sistemul public de pensii se comunica tuturor asiguratilor prin intermediul unui document intitulat Certificatul privind stagiul de cotizare si punctajul realizat in sistemul asigurarilor sociale de stat. Acest document trebuie eliberat odata la doi ani, gratuit si din oficiu prin casele teritoriale de pensii, obligatie din pacate neindeplinita in prezent.
Salariatii care doresc sa afle care este stagiul de cotizare realizat la un moment dat se pot adresa casei teritoriale de pensii de la domiciliul lor, care le va oferi certificatul privind stagiul de cotizare si punctajul realizat in sistemul asigurarilor sociale de stat contra unui tarif.
Astfel, stagiul de cotizare realizat de salariati se atesta de casele teritoriale de pensii publice.
In legatura cu legislatia muncii aplicabila in statul in care detasati salariati apreciem ca puteti solicita informatii institutiei publice cu atributii in domeniul muncii asa cum in Romania este Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice si Inspectia Muncii.
Prin urmare, interesati-va la partenerul strain la care detasati salariati cu privire la aceasta institutie cu atat mai mult cu cat, cel mai probabil va trebui sa notificati acestei institutii detasarea salariatilor.