Vechimea din carnetele de munca
Pentru certificarea stagiului de cotizare realizat anterior intrarii in vigoare a Legii nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, se va desfasura activitatea de preluare din carnetele de munca a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat in sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, precum si a veniturilor salariale aferente, elemente care, conform legii, sunt utilizate la calculul pensiilor.
Persoanele fizice si juridice care detin sau pastreaza, potrivit prevederilor legale, carnete de munca sunt obligate sa puna aceste documente la dispozitie casei teritoriale de pensii pe a carei raza teritoriala isi au domiciliul sau sediul. Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Carnetele de munca puse la dispozitie caselor teritoriale de pensii trebuie sa fie completate cu toate inscrierile pana la data de 1 aprilie 2001 si sa fie certificate de autoritatile abilitate, potrivit legii.
Carnetele de munca vor fi insotite de copia actului de identitate al titularului, din care sa rezulte codul numeric personal.
Dupa incheierea operatiunilor de inregistrare a datelor, carnetele de munca, in original, se predau detinatorilor de la care au fost preluate.
Procedurile practice de preluare a carnetelor de munca de catre casele teritoriale de pensii, graficul predarii-preluarii, precum si orice alte operatiuni necesare bunei desfasurari a acestei activitati se stabilesc prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei.
( Hotararea Guvernului nr. 1.768 din 22 decembrie 2005 privind preluarea din carnetele de munca a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat in sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001 publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.183 din 28 decembrie 2005)