Conform art. 3 alin. (2) din H.G. nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, Registrul general de evidenta a salariatilor se completeaza in ordinea angajarii si cuprinde urmatoarele elemente:
a) elementele de identificare a tuturor salariatilor: numele, prenumele, codul numeric personal - CNP, cetatenia si tara de provenienta - Uniunea Europeana - UE, non-UE, Spatiul Economic European - SEE;
b) data angajarii;
c) perioada detasarii si denumirea angajatorului la care se face detasarea;
Medicina muncii un aliat al angajatorului
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
d) functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii Ocupatiilor din Romania (COR) sau altor acte normative;
e) tipul contractului individual de munca;
f) durata normala a timpului de munca si repartizarea acestuia;
g) salariul de baza lunar brut si sporurile, astfel cum sunt prevazute in contractul individual de munca;
h) perioada si cauzele de suspendare a contractului individual de munca, cu exceptia cazurilor de suspendare in baza certificatelor medicale;
i) data incetarii contractului individual de munca.
Asadar, delegarea nu se inregistreaza in Registrul general de evidenta a salariatilor, in schimb, detasarea se inregistreaza.
Exemplu
Un salariat este detasat de la unitatea A la unitatea B pe o perioada de 2 ani. Cele doua unitati, A si B, vor proceda dupa cum urmeaza:
Unitatea A - unitatea de la care este detasat salariatul:
a. inregistreaza perioada de detasare in Revisal;
b. intocmeste declaratia 205.
Unitatea B - unitatea la care este detasat salariatul:
1. intocmeste statul de salarii
2. plateste salariul, impozitul si contributiile sociale;
3. intocmeste si depune declaratia 112;
4. trimite unitatii X informatiile necesare completarii declaratiei 205
Anterior inceperii detasarii, Unitatea A de la care este detasat salariatul completeaza perioada detasarii si denumirea angajatorului la care se face detasarea.
Pentru a inregistra detasarea in registrul general de evidenta a salariatilor se procedeaza astfel:
- din meniul Contracte se selecteaza - Detasare;
- din lista de contracte se selecteaza contractul salariatului ce urmeaza sa fie detasat;
- se completeaza data de inceput si data de sfarsit a detasarii precum si denumirea, CIF/CUI/CNP ale Unitatii B - angajatorului la care salariatul este detasat si tara angajatorului de destinatie.
- se salveaza;
- se inregistreaza suspendarea contractului individual de munca. Pentru aceasta se selecteaza - Suspendare - se alege temeiul suspendarii - art. 52 alin. (1) lit. d);
- se completeaza data de inceput si de sfarsit a suspendarii corespunzator datei de inceput si de sfarsit a detasarii;
- se salveaza.
Unitatea B - angajatorul la care salariatul este detasat, nu are obligatii cu privire la inregistrarea detasarii in Revisal.