O veste buna vine pentru angajatorii care pierd bazele de date din Registrul electronic de evidenta a salariatilor (ReviSal). Astfel,asa cum se arata intr-un comunicat emis de Ciprian Dragomir, seful ITM, recuperarea datelor cu ajutorul institutiei este valabila deja de la 7 iunie a.c.
Chiar daca in prezent este disponibila si aceasta noua posibilitate de recuperare a bazelor de date pierdute, responsabilitatea privind pastrarea acestor informatii ramane in continuare in sarcina angajatorului.
Asa cum se arata si in comunicat, conform art. 8 alin. (5) din HG 500/2011, angajatorul este raspunzator pentru pastrarea in conditii de securitate a datelor, precum si pentru pastrarea lor pe i perioada indelungata.
De asemenea, asa cum se precizeaza si in manualul de utilizare ReviSal, angajatorul trebuie sa isi salveze periodic datele inclusiv pe un suport extern, prin functia Salvare baza de date din meniul Instrumente, atunci cand are inregistrari in aplicatie mai multi angajatori sau tabul Export angajator din acelasi meniu, cand are de salvat un singur angajator.
Procedura pentru angajatorii de dimensiuni mijlocii si peste nivelul mijlociu
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
In cazul in care, din diferite motive, angajatorii de dimensiuni mijlocii si peste, isi pierd baza de date si nu o au salvata pe o alta unitate externa, atunci procedeul este urmatorul:
Angajatorul va prezenta inspectoratului:
- o cerere de recuperare, insotita de o copie a certificatului de inmatriculare;
- o imputernicire semnata si stampilata de angajator, in cazul in care persoana care solicita recuperarea este alta decat reprezentantul legal al angajatorului si o copie dupa actul de identitate al persoanei imputernicite.
Inspectoratul teritorial de munca va transmite solicitarea catre Inspectia Muncii, urmand ca dupa primirea bazei de date recuperata, sa o puna la dispozitia angajatorului, care, la primire va prezenta o imputernicir semnata si stampilata de angajator, in cazul in care persoana care primeste baza de date recuperata este alta decat reprezentantul legal al angajatorului si o copie dupa actul de identitate al persoanei imputernicite.
Procedura pentru angajatorii de dimensiuni mai mici
Pentru angajatorii de dimensiuni mai mici, inspectoratul va pune la dispozitie un Raport angajtor pentru a avea informatiile corecte, urmand sa isi recreeze registrul prin reintroducerea datelor respectand in mod riguros identificatorii specifici fiecarei entitati - CUI, categorie, forma juridica, forma de organizare, nivel de infiintare pentru angajator, CNP pentru salariat, numar si data incheiere contract pentru contract.