Una dintre cele mai ravnite profesii este cea de Coach. Nu este un moft si nici un trend. Este deja o profesie pe care ne dorim sa o stapanim pentru ca serviciile oferite de acesti profesionisti sunt ravnite de extrem de multe companii, firme mici sau mari, organizatii si institutii, vedete si profesionisti.
In randurile urmatoare vom reda toate informatiile orientative care sa va ajute sa intelegeti ce presupune aceasta profesie, care sunt sarcinile si activitatile specifice, ce competente sunt necesare in vederea angajarii si nu numai!
DESCRIEREA POSTULUI
1 Evaluaza si reevalueaza performantele individuale si de grup pentru cresterea ponderii de rezultate superioare la evaluarea performantelor angajatilor la nivel de individ si de echipa
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
2 Urmareste progresele realizate prin acordarea de asistenta la nivel individual si de echipa in vederea atingerii obiectivelor stabilite.
3 Realizeaza evaluarea initiala a persoanelor si/sau echipelor in vederea deciderii prioritatilor, ritmicitatii si metodelor pentru coaching.
4 Asigura furnizarea informatiei necesare, a feedbackului pozitiv/negativ si a obiectivelor ce trebuie atinse pentru cresterea performantei catre persoana/ grupul tinta intr-o maniera profesionala din punct de vedere tehnic, material si verbal.
5 Se implica in toate actiunile ce pot duce la cresterea calitatii muncii angajatilor si a volumului de activitate.
6 Elaboreaza periodic un raport de activitate cu obiectivele si planul de actiune.
7 Executa orice alte dispozitii date de superiorul ierarhic direct sau de supraordonatii acestuia in realizarea strategiilor companiei in limitele respectarii temeiului legal.
8 Mentine in permanenta legatura cu toate departamentele pentru evaluarea nevoilor de dezvoltare.
9 Asigura relatii profesionale cu toti partenerii externi (a gentii de publicitate, firme de sondare de piata, mass -media etc.).
10 Asigura prin atitudine si abordare o imagine profesionala si de calitate a firmei.
11 Respecta procedurile interne legate de utilizarea echipamentului si a aparaturii din dotare ,raspunde de informarea imediata a persoanelor responsabile privind orice defectiune in functionare a echipamentului
12 Mentine si transmite un standard de profesionalism in realizarea activitatilor departamentului.
13 Respecta normele de Securitate si Sanatate in Munca si PSI. .
14 Respecta strategia de dezvoltare a personalului si standardele de dezvoltare profesionala a angajatilor.
15 Respecta si aplica Regulamentul Intern, Regulamentul de Organizare si Functionare, procedurile de lucru generale specifice firmei, actele normative in vigoare si Contractul Colectiv de Munca aplicabil.
Specificatiile postului
1 Cunoaste conditiile de munca si responsabilitatile cursantilor;
2 Detine cunostinte de psihologie umana , o cunoastere a tehnicilor de coaching
3 Demonstreaza competente in elaborarea de rapoarte scrise;
4 Promoveaza corectitudinea, receptivitatea, orientarea catre nou, flexibilitatea si creativitatea
5 Detine competente in luarea deciziilor si asumarea responsabilitatilor
6 Actioneaza cu gandire si capacitate de analiza si sinteza, discernamant si capacitatea de a rezolva problemele
7 Demonstreaza abilitati de negociere, de coordonare si planificare
8 Promoveaza un echilibru emotional, constanta in atitudini si manifestari
9 Promoveaza permanenta preocupare in perfectionarea pregatirii profesionale.
Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
Realizeaza evaluarea initiala a persoanelor si / sau echipelor in vederea deciderii prioritatilor, ritmicitatii si metodelor pentru coaching.
Sintetizarea informatiilor si planificarea actiunilor care trebuie intreprinse.
Evalueaza performantele individuale prin observarea directa a comportamentului in relatia cu terti, urmarind aplicarea tehnicilor din programele de training.
Planifica intalniri la persoanele / grupurile tinta, urmarind cresterea competentei pe baza analizei impactului trainingului, comparativ cu obiectivele pe care si le-a propus.
Asigura furnizarea informatiei necesare, a feedbackului pozitiv / negativ si a obiectivelor ce trebuie atinse pentru cresterea performantei catre persoana / grupul tinta intr-o maniera profesionala din punct de vedere tehnic, material si verbal.
Actioneaza astfel incat feedbackul oferit sa orienteze persoana / grupul tinta in directia identificarii aspectelor ce trebuie imbunatatite si catre gasirea solutiilor practice.
Isi stabileste singur canalul si forma de comunicare potrivite in vederea atingerii obiectivelor (incurajarea / laudarea bunei performante; ignorarea aspectelor neperformante; canalizarea eforturilor si stimularea gandirii proactive; directionarea catre identificarea aspectelor de ameliorat si a solutiilor practice).
Reevalueaza performantele individuale si de grup, efectuand, la nevoie, imbunatatiri in planul si metodele de actiune.
Se implica in toate actiunile ce pot duce la cresterea calitatii muncii angajatilor si a volumului de activitate.
Elaboreaza periodic, conform planificarii convenite cu conducerea firmei, un raport de activitate si elaboreaza lunar obiectivele si planul de actiune.
Executa orice alte dispozitii date de superiorul ierarhic direct sau de supraordonatii acestuia in realizarea strategiilor pe termen scurt ale companiei in limitele respectarii temeiului legal.
Calificarea necesara
Cursuri de specializare in resurse umane, in domeniul formare / coaching, MBA.
Atestat de formator, Training of Trainers.
Operare PC: Word, Excel, PowerPoint.
Competentele postului (pachet de competente)
foarte buna cunoastere a conditiilor de munca si a responsabilitatilor cursantilor;
cunostinte de psihologie umana;
cunoastere a tehnicilor de coaching;
competente in elaborarea de rapoarte scrise;
corectitudine, receptivitate, orientare catre nou, flexibilitate si creativitate;
competente in luarea deciziilor si asumarea responsabilitatilor;
gandire si capacitate de analiza si sinteza;
discernamant si capacitatea de a rezolva problemele;
abilitati de negociere, de coordonare si planificare;
echilibru emotional, constanta in atitudini si manifestari;
permanenta preocupare in perfectionarea pregatirii profesionale.
Sursa: Obiective si criterii de performanta