Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Obligatii generale ale angajatorilor in materie de securitate si sanatate in munca

obligatiile generale ale angajatorilorobligatii ssmssmriscuri ssmasigurarea securitatii si protectia sanatatii lucratorilor
Legea nr. 319 din 2006 privind securitatea si sanatatea muncii include obligatiile ce revin angajatorilor, cu privire la acest domeniu.

Dupa cum bine stim, angajatorului ii revine obligatia de a asigura securitatea si sanatatea lucratorilor in toate aspectele legate de munca.

Conform art. 6 din Legea nr. 319/2006, in situatia in care un angajator apeleaza la servicii externe, acesta nu este exonerat de responsabilitatile sale in domeniu.

Mai mult, art. 7 din Legea nr. 319 din 2006 reglementeaza obligatiile generale ale angajatorilor, dupa cum urmeaza:

In cadrul responsabilitatilor sale, angajatorul are obligatia sa ia masurile necesare pentru:

a) asigurarea securitatii si protectia sanatatii lucratorilor;

b) prevenirea riscurilor profesionale;

c) informarea si instruirea lucratorilor;

d) asigurarea cadrului organizatoric si a mijloacelor necesare securitatii si sanatatii in munca.

(2) Angajatorul are obligatia sa urmareasca adaptarea masurilor prevazute la alin. (1), tinand seama de modificarea conditiilor, si pentru imbunatatirea situatiilor existente.

(3) Angajatorul are obligatia sa implementeze masurile prevazute la alin. (1) si (2) pe baza urmatoarelor principii generale de prevenire:

a) evitarea riscurilor;

b) evaluarea riscurilor care nu pot fi evitate;

c) combaterea riscurilor la sursa;

d) adaptarea muncii la om, in special in ceea ce priveste proiectarea posturilor de munca, alegerea echipamentelor de munca, a metodelor de munca si de productie, in vederea reducerii monotoniei muncii, a muncii cu ritm predeterminat si a diminuarii efectelor acestora asupra sanatatii;

e) adaptarea la progresul tehnic;

f) inlocuirea a ceea ce este periculos cu ceea ce nu este periculos sau cu ceea ce este mai putin periculos;

g) dezvoltarea unei politici de prevenire coerente care sa cuprinda tehnologiile, organizarea muncii, conditiile de munca, relatiile sociale si influenta factorilor din mediul de munca;

h) adoptarea, in mod prioritar, a masurilor de protectie colectiva fata de masurile de protectie individuala;

i) furnizarea de instructiuni corespunzatoare lucratorilor.

Legea 319 din 2006 se poate consulta aici.

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
obligatiile generale ale angajatorilorobligatii ssmssmriscuri ssmasigurarea securitatii si protectia sanatatii lucratorilor

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 13 Octombrie 2015
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Obligatii generale ale angajatorilor in materie de securitate si sanatate in munca Nota: 3.33 din 5 - 3 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Indemnizatie somaj tehnic. CuantumIntrebare: Daca un angajat are un salariu de incadrare de 10.000, iar angajatorul ii suspenda contractul de munca , in baza art. 52 alin. (1) lit. c) din Codul muncii (somaj tehnic), pentru o luna; angajatul va primi o indemnizatie de 75% din salariul de incadrare (aproximativ 4 556 lei net), dar angajatorul nu are dreptul sa recupereze de la AJOFM decat 75% din salariul mediu brut pe economie (aproximativ 2 470 lei net), conform art. XI alin (1) din OUG 30/21.03.2020?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
PFA stomatologie. Somaj tehnic pentru salariatiIntrebare: Un PFA care avea ca activitate stomatologia si avea 2 angajati poate sa le suspende contractele pt somaj tehnic si sa beneficieze si de banii de la stat?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]