In curand, mai exact incepand cu luna mai 2025, angajatii vor avea, in sfarsit, acces online la aplicatia Revisal. Vestea nu este neaparat noua, doar ca a durat nu mai putin de 3 ani pana sa produca efecte.
In momentul de fata, pentru a verifica daca este inregistrat contractul de munca si figureaza ca activ in registrul electronic de evidenta a salariatilor, puteti solicita angajatorului o copie dupa Revisal-ul transmis catre ITM.
Cu ajutorul aplicatiei Revisal, angajatorul va poate elibera “Raportul per salariat”, unde puteti observa foarte clar, data angajarii, salariul precum si eventualele suspendari ale contractului de munca. Angajatorul are obligatia de a oferi aceste date in termen de 15 zile, mai multe despre contractele din Revisal >>>
In situatia in care angajatorul se afla in imposibilitatea de a elibera un extras din registru, salariatul/fostul salariat poate solicita inspectoratului teritorial de munca eliberarea unui extras din registru din care sa rezulte activitatea desfasurata la acesta.
Dar Legea nr. 144/2022 a modificat si completat art. 34 din Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii, asa ca salariatul va putea verifica si singur informatiile din Revisal.
Practic, registrul general de evidenta a salariatilor devine accesibil online pentru salariati/fosti salariati, in privinta datelor care ii privesc.
Mentionam ca, asa cum prevede legea, dreptul de acces se limiteaza la vizualizarea, descarcarea si tiparirea acestor date, precum si la generarea online si descarcarea unui extras din registru.
Guvernul a publicat HG nr. 1164/2022, prin care a aprobat procedura de acces online a salariatilor in Revisal, iar aceasta a intrat in vigoare la data de 1 ianuarie 2025. Totusi, aplicatia Revisal nu va putea fi accesibila online salariatilor inainte de luna mai, asa cum am mentionat mai devreme.
Cum pot obtine acces angajatii ACUM in REVISAL
Potrivit acestei Hotarari de Guvern, pentru a accesa online Revisal, salariatii trebuie sa obtina un nume de utilizator si o parola de la Inspectoratul Teritorial de Munca.
Potrivit HG nr. 1164/2022, obtinerea numelui de utilizator si a parolei se face in baza prezentarii urmatoarelor documente:
a) solicitare scrisa pentru eliberarea numelui de utilizator si a parolei, conform modelului din anexa la prezenta procedura;
b) cartea de identitate, in original sau scanata
c) procura speciala, pentru cererile formulate de persoana imputernicita, in original sau duplicat de pe actul original.
Model solicitare acces la Revisal pentru salariati
Pentru ca un salariat sa aiba acces la Revisal, va completa o cerere in acest sens. Mai exact, este vorba despre solicitare scrisa pentru eliberarea numelui de utilizator si a parolei:
MODEL SOLICITARE ACCES REVISAL SALARIATI
Catre
Inspectoratul teritorial de munca .....................................
Subsemnatul(a), ....................…................., legitimat(a) cu C.I. seria ...... nr. ..., CNP .................., domiciliat(a) in judetul ..........................., localitatea ………………………..........................., str. ................................................................ nr. ...., bl. ...., sc. ….., ap. ....., avand calitatea de salariat/fost salariat la societatea .................., cu sediul in ...................., cunoscand prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificarile si completarile ulterioare, cu privire la falsul in declaratii, solicit numele de utilizator si parola/schimbarea numelui de utilizator si a parolei necesare pentru accesarea Registrului general de evidenta a salariatilor.
Numele si prenumele . ………………………...............................
Semnatura ………………………...............................
Data ………………………...............................
----
Ghid obligatoriu pentru orice angajat! Nici nu stiai ca ai asemenea drepturi!
Codul muncii te avantajeaza! Afla aici cum >>>
Noua procedura de acces la REVISAL pentru angajati
Ca sa recapitulam, procedura de acces la Revisal pentru angajati va fi urmatoarea:
In primul rand, in vederea asigurarii accesului online al salariatului sau fostului salariat la registrul general de evidenta a salariatilor, acesta ori un imputernicit al acestuia se poate prezenta pentru obtinerea numelui de utilizator si a parolei la sediul inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala angajatorul isi are sediul sau domiciliul.
In al doilea rand, sa retinem ca urmeaza obtinerea numelui de utilizator si a parolei, in baza prezentarii urmatoarelor documente:
- Cerere scrisa si semnata, dupa modelul de mai sus
- Cartea de identitate a solicitantului (in original sau scanata)
Documente acces REVISAL pentru salariati
Accesul la propriile date din registru, cu privire la activitatea desfasurata in baza contractului/contractelor individual/e de munca se limiteaza la vizualizarea, descarcarea si tiparirea acestor date, precum si la generarea online si descarcarea unui extras din registru.

Portal Codul Muncii

Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet

Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Asadar, salariatul va avea acces la informatii despre contractele de munca, salariu si sporuri, perioadele de suspendare, data de inceput si de sfarsit a unui contract, etc.
Practic, angajatul va avea acces la toate contractele de munca si toate operatiunile aferente relatiei de munca cu angajatorul.