Fisa postului pentru Specialist Resurse Umane

fisa de postfisa postuluispecialist resurse umanecor 242314
Fisa postului pentru Specialist Resurse Umane
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Fisa postului Specialist Resurse Umane


I. Identificarea postului

1. Numele si prenumele titularului: ............

2.Denumirea postului: Specialist Resurse Umane

[Daca in organigrama denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]

>> Vezi AICI peste 200 de Fise de Post editabile si actualizate conform GDPR <<

3. Pozitia in COR / Cod: 242314

[In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor.]

4.Departamentul / locatia: Resurse Umane

[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]

5.  Nivelul postului: Executie

6. Relatii ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):

Se subordoneaza Sefului de departament

[Pentru punctele 4, 5 si 6 se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]


II. Descrierea postului

1. Scopul general al postului

In cadrul departamentului de resurse umane, specialistul de resurse umane ocupa si detine un rol cheie. El este cel care ia decizii privitoare la gestionarea resurselor umane in relatie directa cu procesele de recrutare, angajare, derulare si incetare a raporturilor de munca ale salariatilor.

[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]

2. Competente personale:

- sa aiba insusiri de personalitate: seriozitate/responsabilitate, loialitate, hotarare, adaptabilitate, autocontrol, atitudine pozitiva, sa aiba calitati psihice necesare (spirit de observatie, rabdare, viteza de reactie, capacitate de orientare in spatiu, capacitate de comunicare etc.);
- sa nu aiba antecedente penale
- sa fie apt din punct de vedere medical


3. Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului

Sarcinile de serviciu obligatorii, reprezentand 100% din norma de baza corespunzatoare unei parti de 100% din salariul de baza.

- este direct raspunzator de indeplinirea intocmai a atributiilor si prevederilor sarcinilor de serviciu stabilite in prezenta fisa
- este direct raspunzator de pastrarea bunurilor materiale sau de alta natura pe care le are in gestiune;

>> Vezi AICI peste 200 de Fise de Post editabile si actualizate conform GDPR <<

Atributii

• sa foloseasca timpul de munca exclusiv pentru indeplinirea sarcinilor de serviciu, in acest sens, nu se ocupa in timpul de munca de activitati care nu sunt cuprinse in atributiile si indatoririle sale ori nu sunt dispuse de sefi ierarhici
• sa comunice pro-activ cu managerii implicati in procesul de recrutare si selectie si determina cerintele speciale ale pozitiilor vacante, se asigura ca a inteles toate informatiile cuprinse in fisa de post si profilul candidatului, primite de la managerul angajator;
• sa pregateasca, sa redacteze si sa urmareaasca documentatia referitoare la procesul de selectie si recrutare, conform politicii de recrutare;
• sa coordoneze si sa monitorizeze procesul de publicare interna si externa (prin intermediul tuturor mediilor de comunicare disponibile) a anunturilor;
• sa receptioneze toate aplicatiile interne si externe ale candidatilor si sa caute in baza de date existenta aplicatii depuse anterior care corespund criteriilor mentionate in profilul candidatului si fisa de post;
• sa efectueze screening-ul preliminar al tuturor aplicatiilor primite si sa se asigure ca aplicatiile selectate pentru interviu corespund fisei postului si profilului candidatului din punct de vedere al calificarii profesionale, a abilitatilor, experientei si cunostintelor;
• sa organizeze si sa sustina interviurile (inclusiv cele telefonice) preliminare;
• sa alcatuiasca short-list-ul pe baza caruia candidatii vor fi intervievati si de catre managerul angajator;
• sa verifice referintele candidatului;
• sa participe la interviul final impreuna cu managerul implicat si ofera feedback asupra abilitatilor candidatului;
• sa participe la procesul de decizie in ceea ce priveste candidatul cel mai potrivit;
• sa anunte candidatii despre rezultatul final al interviului la care au participat;
• sa se asigure ca toata documentatia aferenta procesului de angajare si integrare, ulterioare procesului de selectie, este completa;
• sa asiste noul angajat in procesul de integrare in companie
• sa elaboreze rapoarte specifice pe baza indicatorilor de performanta stabiliti de management;
• sa utilizeze, dupa caz, toate instrumentele de testare (teste psihometrice, teste specifice de cunostinte) puse la dispozitie de companie;
• sa monitorizeze standardele si practicile generale de recrutare si propune solutii de imbunatatire a procesului;
• sa participe la stabilirea impreuna cu directorii de departament a necesarului de resurse umane pentru atingerea planului de afacere anual;
• sa participe la organizarea si coordonarea intregului proces de recrutare si selectie de personal pentru posturile vacante ce ii sunt alocate; 
• sa urmareasca si sa raspunda de activitatea de stimulare a personalului;
• sa planifice si sa coordoneze procesul de inductie al noilor angajati, pentru a facilita integrarea acestora in organizatie, urmarind evolutia acestora, din punct de vedere a performantelor profesionale si adaptabilitatea acestora la cerintele societatii;
• sa participe la elaborarea programelor de instruire anuale conform solicitarilor sefilor de compartimente si sa raspunda de organizarea cursurilor de perfectionare interne si externe;
• sa participe la realizarea si implementarea in colaborare cu directorii de department a sistemelor de evaluare si bonificare a performantelor profesionale ale angajatilor;
• sa reactualizeze fisele de post (ori de cate ori este nevoie)
• sa participe la elaborarea procedurilor de lucru privind principalele activitati de resurse umane si sa se asigure de respectarea acestora de catre intreg personalul
• sa aiba capacitatea de organizare a locului de munca
• sa participe activ la rezolvarea sarcinilor echipei
• sa fie cinstit, loial si disciplinat, dand dovada in toate imprejurarile de o atitudine civilizata si corecta fata de toate persoanele cu care vine in contact;
• sa respecte cu strictete regulile de protectie a muncii si P.S.I. din obiectivul unde desfasoara serviciul;
• sa acorde ajutor, atat cat este rational posibil, oricarui alt salariat, aflat intr-o situatie de pericol;
• sa-si insuseasca si sa respecte normele si instructiunile de protectie a muncii si masurile de aplicare a acestora;
• sa aduca la cunostinta de indata administratorului accidentele de munca suferite de propria persoana sau de alti angajati;
• sa coopereze cu persoanele cu atributii specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca, atat timp cat este necesar, pentru realizarea oricarei sarcini sau cerinte impuse de autoritate competenta pentru prevenirea accidentelor si bolilor profesionale;
• sa refuze intemeiat executarea unei sarcini de munca daca aceasta ar pune in pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala persoana sa sau a celorlalti colegi
• sa informeze de indata administratorul despre orice deficienta constatata sau eveniment petrecut;
• sa execute alte activitati in legatura cu indeplinirea sarcinilor de serviciu precizate de persoanele care au acest drept.

[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, sarcinile/ atributiile/ activitatile, responsabilitatile postului pot diferi.
Atentie! Raspunderea juridica generata de nerespectarea obligatiilor stabilite prin prezenta se va stabili in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare, precum si in baza procedurilor reglementate in Regulamentul Intern al firmei.]

4. Obligatii si Restrictii:

- nu executa nici o sarcina suplimentara legata de activitatea sa decat daca ea vine de la persoanele autorizate si daca vine pe cale ierarhica si se incadreaza in prevederile legale;
- sa asigure pastrarea secretului profesional privind activitatile ce se desfasoara in cadrul spatiului de lucru;
- este strict interzisa consumarea de bauturi alcoolice inainte de intrarea in serviciu sau pe timpul serviciului;


5. Conditiile de lucru ale postului

a. Desfasurarea activitatii - la birou

Cazurile speciale sunt stabilite cu atentie in cadrul echipei de lucru;

Va fi raspunzator pentru:
Echipamente
Instalatii
Baze de date

b. Conditii de formare profesionala

Participa la sesiuni de formare si perfectionare.

[Conditiile de la punctele a si b se decid la nivelul fiecarei firme, in functie de conditiile specifice si de posibilitati, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]

c. Delegare (inlocuitori, sarcini delegate)

• Doar in situatii de urgenta

[De obicei, fiecare firma stabileste si mentioneaza numele persoanei inlocuitoare, cu precizarea responsabilitatilor si a sarcinilor pe perioada delegarii.]


III. Specificatiile postului

1. Nivelul de studii – superioare

Pregatire profesionala in domeniu.

[Nivelul de studii pentru fiecare post difera in functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]

2. Aptitudini si competente personale

- incredere in sine;
- gandire laterala
- atentie;
- ascultare activa
- indemanare;
- concentrare;
- punctualitate;
- capacitatea de a invata;
- aptitudini tehnice;
- limba straina;
- dispusa intotdeauna sa-si imbogateasca bagajul de cunostinte
- cunostinte solide de Resurse umane si personal - cunoasterea principiilor si procedurilor pentru recrutarea si selectia personalului, dezvoltare, compensatii si beneficii, relatii de munca si sisteme de informare a personalului;
- cunostinte foarte bune de Psihologie - cunoasterea comportamentului uman si a performantelor umane;
- abilitatea de a relationa cu clientii - cunoasterea principiilor si proceselor de furnizare a serviciilor personalului si clientilor. Aceasta include estimarea nevoilor clientilor, satisfacerea standardelor de calitate pentru servicii si evaluarea satisfactiei clientilor;
- abilitatea de a reprezenta;
- ascultare activa, sumarizare;
- capacitate de invatare - selectarea si folosirea unor metode si proceduri de invatare/instruire corespunzatoare pentru situatiile in care invata sau preda lucruri noi
- spirit antreprenorial (initiativa)

[In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte competente.]

3. Program de lucru

Pentru un program normal de lucru, 8 ore/ zi.

Program: L-V: ............................, cu pauza de masa,
S-D: ..................................................

Data


Numele si semnatura titularului postului,  Numele si semnatura superiorului ierarhic,

 A P R O B A T
Director General

>> Vezi AICI peste 200 de Fise de Post editabile si actualizate conform GDPR <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
fisa de postfisa postuluispecialist resurse umanecor 242314

Data aparitiei: 11 Mai 2022
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Fisa postului pentru Specialist Resurse Umane Nota: 4.86 din 5 - 11 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa de post Montator elemente prefabricate din beton armatIntrebare: Suntem o firma de constructii ,va rugam sa ne ajutati cu o fisa de post pentru Montator elemente prefabricate din beton armat Cor: 711403.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Pensie limita de varsta cu reducerea varstei standard de pensionareIntrebare: Angajata - in varsta de 59 ani si 1 luna, primeste decizia de pensionare pentru limita de varsta in data de 16.04.2024 ( plata drepturilor de pensie se va face incepand cu data de 01.04.2024 ). Salariata a adus copie dupa decizie la angajator in data de 17.04.2024. 1. Cu ce data inceteaza CIM si cu ce articol? 2. Pot incheia un nou CIM cu angajatul dupa incetarea celui vechi pe perioada determinata de 1 luna - pentru a putea gasi alta persoana in locul acesteia? Mentionez ca salariata este de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


ARTICOLE SIMILARE

Evaluarea salariatilor - cum incadram obiectivele de performanta?Care sunt normele metodologice de aplicare a legii SSM referitoare la lucratoriRegresul angajatorului sanctionat contraventional impotriva propriului salariat. Cum recuperam sumele?Telemunca - masuri tehnice si organizatorice pentru a respecta normele GDPRModel FISA DE POST pentru Automatist

ULTIMELE ARTICOLE

Norme SSM - Accidentarea prin utilizarea incorecta a echipamentului de muncaNorme SSM: responsabilitati specifice operatorilor RSVTIFisa postului pentru consilier economist in gestiune economicaFisa postului pentru Director ComercialLipsa fiselor SSM si neefectuarea instruirii periodice. Ce SANCTIUNI se vor aplica?
Mai multe articole despre fisa de post

ARTICOLE SIMILARE

Fisa postului pentru Specialist Resurse Umane

Mai multe articole despre cor 242314
Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]