Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Fisa postului pentru Specialist Resurse Umane

fisa de postfisa postuluispecialist resurse umanecor 242314

Specialist Resurse Umane


I. Identificarea postului

1. Numele si prenumele titularului: ............

2.Denumirea postului: Specialist Resurse Umane

[Daca in organigrama denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]

3. Pozitia in COR / Cod: 242314

[In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor.]

4.Departamentul / locatia: Resurse Umane

[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]

5.  Nivelul postului: Executie

6. Relatii ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):

Se subordoneaza Sefului de departament

[Pentru punctele 4, 5 si 6 se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]


II. Descrierea postului

1. Scopul general al postului

In cadrul departamentului de resurse umane specialistul de resurse umane ocupa si detine un rol cheie. El este cel care ia decizii privitoare la gestionarea resurselor umane in relatie directa cu procesele de recrutare, angajare, derulare si incetare a raporturilor de munca ale salariatilor.

[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]

2. Competente personale:

- sa aiba insusiri de personalitate: seriozitate/responsabilitate, loialitate, hotarare, adaptabilitate, autocontrol, atitudine pozitiva, sa aiba calitati psihice necesare (spirit de observatie, rabdare, viteza de reactie, capacitate de orientare in spatiu, capacitate de comunicare etc.);
- sa nu aiba antecedente penale
- sa fie apt din punct de vedere medical


3. Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului

Sarcinile de serviciu obligatorii, reprezentand 100% din norma de baza corespunzatoare unei parti de 100% din salariul de baza.

- este direct raspunzator de indeplinirea intocmai a atributiilor si prevederilor sarcinilor de serviciu stabilite in prezenta fisa
- este direct raspunzator de pastrarea bunurilor materiale sau de alta natura pe care le are in gestiune;


Atributii

• sa foloseasca timpul de munca exclusiv pentru indeplinirea sarcinilor de serviciu, in acest sens, nu se ocupa in timpul de munca de activitati care nu sunt cuprinse in atributiile si indatoririle sale ori nu sunt dispuse de sefi ierarhici
• sa comunice pro-activ cu managerii implicati in procesul de recrutare si selectie si determina cerintele speciale ale pozitiilor vacante, se asigura ca a inteles toate informatiile cuprinse in fisa de post si profilul candidatului, primite de la managerul angajator;
• sa pregateasca, sa redacteze si sa urmareaasca documentatia referitoare la procesul de selectie si recrutare, conform politicii de recrutare;
• sa coordoneze si sa monitorizeze procesul de publicare interna si externa (prin intermediul tuturor mediilor de comunicare disponibile) a anunturilor;
• sa receptioneze toate aplicatiile interne si externe ale candidatilor si sa caute in baza de date existenta aplicatii depuse anterior care corespund criteriilor mentionate in profilul candidatului si fisa de post
• sa efectueze screening-ul preliminar al tuturor aplicatiilor primite si sa se asigure ca aplicatiile selectate pentru interviu corespund fisei postului si profilului candidatului din punct de vedere al calificarii profesionale, a abilitatilor, experientei si cunostintelor;
• sa organizeze si sa sustina interviurile (inclusiv cele telefonice) preliminare;
• sa alcatuiasca short-list-ul pe baza caruia candidatii vor fi intervievati si de catre managerul angajator;
• sa verifice referintele candidatului;
• sa participe la interviul final impreuna cu managerul implicat si ofera feedback asupra abilitatilor candidatului;
• sa participe la procesul de decizie in ceea ce priveste candidatul cel mai potrivit;
• sa anunte candidatii despre rezultatul final al interviului la care au participat;
• sa se asigure ca toata documentatia aferenta procesului de angajare si integrare, ulterioare procesului de selectie, este completa;
• sa asiste noul angajat in procesul de integrare in companie
• sa elaboreze rapoarte specifice pe baza indicatorilor de performanta stabiliti de management;
• sa utilizeze, dupa caz, toate instrumentele de testare (teste psihometrice, teste specifice de cunostinte) puse la dispozitie de companie;
• sa monitorizeze standardele si practicile generale de recrutare si propune solutii de imbunatatire a procesului;
• sa participe la stabilirea impreuna cu directorii de departament a necesarului de resurse umane pentru atingerea planului de afacere anual;
• sa participe la organizarea si coordonarea intregului proces de recrutare si selectie de personal pentru posturile vacante ce ii sunt alocate ;
• sa urmareasca si sa raspunda de activitatea de stimulare a personalului;
• sa planifice si sa coordoneze procesul de inductie al noilor angajati, pentru a facilita integrarea acestora in organizatie, urmarind evolutia acestora, din punct de vedere a performantelor profesionale si adaptabilitatea acestora la cerintele societatii;
• sa participe la elaborarea programelor de instruire anuale conform solicitarilor sefilor de compartimente si sa raspunda de organizarea cursurilor de perfectionare interne si externe;
• sa participe la realizarea si implementarea in colaborare cu directorii de department a sistemelor de evaluare si bonificare a performantelor profesionale ale angajatilor;
• sa reactualizeze fisele de post (ori de cate ori este nevoie)
• sa participe la elaborarea procedurilor de lucru privind principalele activitati de resurse umane si sa se asigure de respectarea acestora de catre intreg personalul
• sa aiba capacitatea de organizare a locului de munca
• sa participe activ la rezolvarea sarcinilor echipei
• sa fie cinstit, loial si disciplinat, dand dovada in toate imprejurarile de o atitudine civilizata si corecta fata de toate persoanele cu care vine in contact;
• sa respecte cu strictete regulile de protectie a muncii si P.S.I. din obiectivul unde desfasoara serviciul;
• sa acorde ajutor, atat cat este rational posibil, oricarui alt salariat, aflat intr-o situatie de pericol;
• sa-si insuseasca si sa respecte normele si instructiunile de protectie a muncii si masurile de aplicare a acestora;
• sa aduca la cunostinta de indata administratorului accidentele de munca suferite de propria persoana sau de alti angajati;
• sa coopereze cu persoanele cu atributii specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca, atat timp cat este necesar, pentru realizarea oricarei sarcini sau cerinte impuse de autoritate competenta pentru prevenirea accidentelor si bolilor profesionale;
• sa refuze intemeiat executarea unei sarcini de munca daca aceasta ar pune in pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala persoana sa sau a celorlalti colegi
• sa informeze de indata administratorul despre orice deficienta constatata sau eveniment petrecut;
• sa execute alte activitati in legatura cu indeplinirea sarcinilor de serviciu precizate de persoanele care au acest drept.

[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, sarcinile/ atributiile/ activitatile, responsabilitatile postului pot diferi.
Atentie! Raspunderea juridica generata de nerespectarea obligatiilor stabilite prin prezenta se va stabili in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare, precum si in baza procedurilor reglementate in Regulamentul Intern al firmei.]

4. Obligatii si Restrictii:

- nu executa nici o sarcina suplimentara legata de activitatea sa decat daca ea vine de la persoanele autorizate si daca vine pe cale ierarhica si se incadreaza in prevederile legale;
- sa asigure pastrarea secretului profesional privind activitatile ce se desfasoara in cadrul spatiului de lucru;
- este strict interzisa consumarea de bauturi alcoolice inainte de intrarea in serviciu sau pe timpul serviciului;


5. Conditiile de lucru ale postului

a. Desfasurarea activitatii - la birou

Cazurile speciale sunt stabilite cu atentie in cadrul echipei de lucru;

Va fi raspunzator pentru:
Echipamente
Instalatii
Baze de date

b. Conditii de formare profesionala

Participa la sesiuni de formare si perfectionare.

[Conditiile de la punctele a si b se decid la nivelul fiecarei firme, in functie de conditiile specifice si de posibilitati, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]

c. Delegare (inlocuitori, sarcini delegate)

• Doar in situatii de urgenta

[De obicei, fiecare firma stabileste si mentioneaza numele persoanei inlocuitoare, cu precizarea responsabilitatilor si a sarcinilor pe perioada delegarii.]


III. Specificatiile postului

1. Nivelul de studii – superioare

Pregatire profesionala in domeniu.

[Nivelul de studii pentru fiecare post difera in functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]

2. Aptitudini si competente personale

- incredere in sine;
- gandire laterala
- atentie;
- ascultare activa
- indemanare;
- concentrare;
- punctualitate;
- capacitatea de a invata;
- aptitudini tehnice;
- limba straina;
- dispusa intotdeauna sa-si imbogateasca bagajul de cunostinte
- cunostinte solide de Resurse umane si personal - cunoasterea principiilor si procedurilor pentru recrutarea si selectia personalului, dezvoltare, compensatii si beneficii, relatii de munca si sisteme de informare a personalului;
- cunostinte foarte bune de Psihologie - cunoasterea comportamentului uman si a performantelor umane;
- abilitatea de a relationa cu clientii - cunoasterea principiilor si proceselor de furnizare a serviciilor personalului si clientilor. Aceasta include estimarea nevoilor clientilor, satisfacerea standardelor de calitate pentru servicii si evaluarea satisfactiei clientilor;
- abilitatea de a reprezenta;
- ascultare activa, sumarizare;
- capacitate de invatare - selectarea si folosirea unor metode si proceduri de invatare/instruire corespunzatoare pentru situatiile in care invata sau preda lucruri noi
- spirit antreprenorial (initiativa)

[In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte competente.]

3. Program de lucru

Pentru un program normal de lucru, 8 ore/ zi.

Program: L-V: ............................, cu pauza de masa,
S-D: ..................................................

Data


Numele si semnatura titularului postului,  Numele si semnatura superiorului ierarhic,

 A P R O B A T
Director General

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
fisa de postfisa postuluispecialist resurse umanecor 242314

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 05 Noiembrie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Fisa postului pentru Specialist Resurse Umane Nota: 4.81 din 5 - 8 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

Comentarii (1)


29-Ian-2014

Teoretic aveti dreptate in practica nu prea este asa. Multe atributii sunt gargara curata, omul este platit sa isi indeplineasca activitatile din fisa postului, ca este el specialist resurse umane sau salvamar ce anu ati luat in considerare este timpul de executie a sarcinilor si abilitatile angajatului de a isi face treaba corect bine si la timp. Un alt aspect care teoretic suna bine, este acela ca angajatul raspunde pentru activitatea sa ceea ce in tr-o piata cu o rata a somajului mare cand esti conditionat ierarhic sa faci ceva altfel risti sa ingrosi randurile somerilor, mi s-ar parea normal ca administratorul sa fie direct raspunzator, vrea sa angajeze oameni ieftini nare decat dar sa si raspunda pentru asta. Inca ceva, spiritul antreprenorial nu este totuna cu initiativa, atentie cand traduceti dint-ro limba straina in limba romana!

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Penalizare Pentru Pensionare Anticipata PartialIntrebare: Buna ziua. Ma numesc Angela, data nasterii 22.04.1966. Lucrez din sepetembrie 1984. Pina in 1990 am avut 6 luni de concediu fara salariu. Din august 1990-mai1998 lucrez grupa 2. In perioada mai1998-mai 2000 am fost in concediu de ingrijire copil. Momentan lucrez. As vrea sa stiu la ce varsta pot iesi la pensie anticipat fara penalizare; care este varsta minima la care pot iesi la pensie anticipat partial si care este penalizarea? Va multumesc pentru timpul acordat! Cu stima, angela
 

Raspuns: Va multumesc!<br />Totusi, daca varsta de pensionare este 61 ani si 11 luni nu ar trebui sa ma... citeste tot raspunsul aici


ARTICOLE SIMILARE

GDPR: pentru un SRL este nevoie de responsabil cu protectia datelor?Raspunderea angajatorului persoana juridicaFISA DE POST pentru Agent de PazaModel FISA DE POST - EconomistFisa postului din perspectiva angajatului

ULTIMELE ARTICOLE

FISA DE POST pentru un pompier servantFISA DE POST pentru ingrijitor animaleFISA DE POST pentru tamplarFISA DE POST pentru manager de securitate 2019Modele de fise de post, actualizate conform GDPR. Asa deveniti experti!
Mai multe articole despre fisa de post

ARTICOLE SIMILARE

Fisa postului pentru Specialist Resurse Umane

Mai multe articole despre cor 242314
Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple
Descarcati GRATUIT raportul special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"
 

 

 


 
Angajarea - pasii catre o recrutare de succes
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]