Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Cercetare accident de munca

ssmsecuritate si sanatate in muncaprotectia munciiaccident de muncacercetare eveniment
Intrebare: Cum trebuie cercetat un accident de munca si ce institutii trebuie anuntate, pentru un accident de munca petrecut pe teritoriul Germaniei, in care sunt implicate persoane romane detasate la munca pe teritoriul Germaniei.

Raspuns: In cazul in care, in calitate de angajator, aveti lucratori implicati intr-un eveniment in timp ce se afla interes de serviciu in afara granitelor tarii, veti respecta aceeasi procedura de comunicare ca in cazul unui eveniment produs pe teritoriul Romaniei. In plus fata de aceasta procedura, aveti obligatia de a comunica evenimentul si misiunii diplomatice sau oficiului consular roman din tara respectiva.

Orice eveniment produs pe teritoriul altei tari in care sunt implicati lucratori romani, detasati sau pusi la dispozitie de catre angajatori romani la angajatori straini, respectiv utilizatori straini, pentru efectuarea unor lucrari pe teritoriul altui stat, se comunica imediat de catre angajatorul roman misiunii diplomatice sau oficiului consular roman din tara respectiva.

Cercetarea unui eveniment in care sunt implicati lucratori ce se afla interes de serviciu in afara granitelor tarii urmeaza aceeasi procedura ca in cazul unui eveniment produs pe teritoriul Romaniei, cu urmatoarele observatii:

• La cercetarea unui astfel de eveniment poate participa si un delegat din partea misiunii diplomatice sau oficiului consular roman din tara respectiva.

• In cazul evenimentelor care au produs invaliditate confirmata prin decizie, deces, accidente colective, inclusiv in cazul persoanelor disparute si in cazul incidentului periculos, Inspectia Muncii poate delega reprezentanti care sa efectueze cercetarea la fata locului. In aceasta situatie, cercetarea se va finaliza de catre Inspectia Muncii sau, dupa caz, inspectoratul teritorial de munca pe raza caruia isi are sediul, domiciliul sau resedinta angajatorul.

Dosarul de cercetare al unui eveniment produs in afara granitelor tarii va cuprinde toate actele prevazute pentru un eveniment petrecut pe teritoriul Romaniei si se va completa cu:
a) copii ale originalelor documentelor de cercetare emise de organele competente din tara pe teritoriul careia s-a produs evenimentul, precum si traducerea acestora in limba romana;
b) copii ale documentelor medicale de la unitatile sanitare care au acordat ingrijiri de specialitate victimei, precum si traducerea acestora in limba romana;
c) copie a contractului incheiat cu partenerul strain, din care sa rezulte urmatoarele informatii:
• cine a incheiat contractul,
• obiectul contractului,
• ce fel de lucrari se executa,
• pe ce durata,
• locul unde se executa lucrarile respective,
• clauzele privind securitatea si sanatatea in munca,
• modul in care se fac comunicarea si cercetarea evenimentelor si inregistrarea accidentelor de munca.

Cheltuielile necesare pentru traducerea in limba romana a documentelor ce trebuie sa faca parte din dosarul de cercetare a evenimentului vor fi suportate de angajatorul la care a avut loc evenimentul.

De intocmirea dosarelor de cercetare a evenimentelor urmate de incapacitate temporara de munca raspunde angajatorul care a incheiat contractul cu partenerul strain.

De intocmirea dosarelor de cercetare a evenimentelor urmate de invaliditate sau deces raspunde inspectoratul teritorial de munca pe raza caruia isi are sediul social angajatorul la care era angajata victima.

In cazul evenimentelor produse in afara granitelor tarii care au avut drept consecinta incapacitatea temporara de munca sau decesul lucratorilor asigurati potrivit Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, republicata, dosarul de cercetare intocmit de comisia numita de angajator va cuprinde documentele care au fost intocmite de organele de cercetare din tara in care a avut loc evenimentul, precum si documentele medicale de la unitatile sanitare care au acordat ingrijiri de specialitate accidentatului.

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ssmsecuritate si sanatate in muncaprotectia munciiaccident de muncacercetare eveniment

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 27 Iulie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Cercetare accident de munca Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Somaj tehnic. Obligatia de informare si consultareIntrebare: Pentru a trimite in somaj tehnic salariatii societatii in baza ordonatei de urgenta 30 si 32, angajatorul trebuie sa consulte in prealabil sindicatul reprezentativ de la nivelul societatii sau reprezentantii salariatilor?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Cumul de contracte suspendate. Indemnizatia mai avantajoasaIntrebare: Coraborand cele doua puncte 9 si 10 de la art.XI din OUG nr 30/2020 modificata de OUG 32/2020 respectiv: (9) In situatia in care un angajat are incheiate mai multe contracte individuale de munca din care cel putin un contract cu norma intreaga este activ pe perioada instituirii starii de urgenta, acesta nu beneficiaza de indemnizatia prevazuta la alin. (1). (10) In situatia in care un angajat are incheiate mai multe contracte individuale de munca si toate sunt suspendate ca urmare a instituirii...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]