In ultimii ani, procedura de decontare a ochelarilor a ridicat multe semne de intrebare, angajatii dorind sa stie exact care sunt pasii necesari in vederea decontarii.
Concret, este nevoie sa se completeze o cerere de decontare a ochelarilor, iar despre procedura care se va urma ulterior, discutam in cele ce urmeaza, unde vom analiza sfaturile specialistilor in domeniu.
Ce lege reglementeaza decontarea ochelarilor de vedere
Este foarte important de stiut ca legea care reglementeaza decontarea ochelarilor de vedere este HG 1028/2006 privind cerintele minime de securitate si sanatate in munca referitoare la utilizarea echipamentelor cu ecran de vizualizare.
Aceste aspecte sunt reglmentare la art.12-15 din HG mentionat mai sus, dupa cum urmeaza:
Art. 12
Lucratorii trebuie sa beneficieze de un examen corespunzator al ochilor si al vederii, efectuat de o persoana care are competenta necesara:
a) inainte de inceperea activitatii la ecranul de vizualizare, prin examenul medical la angajare;
b) ulterior, la intervale regulate;
c) ori de cate ori apar tulburari de vedere care pot fi cauzate de activitatea la ecranul de vizualizare.
(...)
Art. 15
Masurile luate potrivit articolelor 12-14 nu trebuie sa implice in niciun caz costuri financiare pentru lucratori.
Asadar, cheltuiala angajatorului pentru ochelarii salariatilor se incadreaza in cheltuieli de sanatate si securitate in munca.
Procedura decontare ochelari de vedere

Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz

40 Modele de Regulament Intern

Kit documente SSM TOP 10 instructiuni proprii si fise de evaluare a riscurilor SSM
In primul rand, pentru a deconta ochelarii de vedere ai salariatilor este necesara o procedura interna care reglementeaza procesul de decontare.
Concret, angajatorul trebuie sa stabileasca si sa comunice procedura interna de decontare a ochelarilor de vedere. Compania poate stabili un plafon maxim de decontare (de exemplu, 1.000 lei pentru fiecare salariat) prin politica interna, atat timp cat aceasta politica este clar definita, aprobata si comunicata tuturor angajatilor.
Cum pot deconta angajatorii aceste cheltuieli in mod corect
In primul rand, angajatorul va avea nevoie de documentele justificative pentru decontare, care sa permita companiei sa deduca cheltuielile in mod corect. Vorbim despre:
- Recomandarea de la medicul de medicina muncii pentru consult oftalmologic.
- Prescriptia pentru ochelari emisa de medicul oftalmolog dupa consult.
- Factura si chitanta pentru achizitionarea ochelarilor.
- procedura interna mentionata mai sus.
Regimul fiscal al cheltuielilor privind decontarea ochelarilor de vedere
Pentru angajator cheltuiala este deductibila integral la calculul impozitului pe profit, conform art. 25 alin. (2) din Codul fiscal, deoarece este o cheltuiala de sanatate si securitate in munca.
Pentru angajat costul ochelarilor decontat de angajator nu reprezinta un beneficiu taxabil pentru angajat, conform art. 76 alin. (4) lit. f) si art. 142 lit. e) din Codul fiscal.
Acesta este considerat un beneficiu scutit de taxe, in contextul in care ochelarii sunt necesari pentru desfasurarea activitatii in conditii de siguranta si sanatate la locul de munca, observa PortalContabilitate.
Procedura interna de decontare a ochelarilor de vedere
Pentru a implementa aceasta masura, societatea ar trebui sa elaboreze o procedura interna, care sa stabileasca:
Conditiile de eligibilitate (de exemplu, lucratorii care desfasoara majoritatea activitatii in fata calculatorului si au recomandare pentru ochelari);
Documentele necesare pentru decontare (recomandarea medicului de medicina muncii, prescriptia oftalmologica, documentul justificativ de achizitie);
Plafonul maxim de decontare si frecventa decontarilor, daca se doreste limitarea sumelor.
Kit de documente instant obligatorii in Legislatia Muncii si Salarizare!
Contine peste 150 de modele de documente, acte si formulare, inclusiv cele mai recente aparitii!
Sunt sigure 100%!
Sunt in format editabil si permit personalizarea imediata si printarea
Va simplifica, securizeaza si eficientizeaza munca, COMANDA ACUM >>>
MODEL Cerere decontare ochelari
In cele ce urmeaza va prezentam si un MODEL de cerere decontare ochelari, o poti downloada de AICI.
Subsemnatul (a) ______________________ salariat in cadrul ________________in functia de _____________, prin prezenta va solicit sa aprobati achizitionarea ochelarilor de vedere cu specificatiile mentionate in documentele anexate.
Declar ca inteleg faptul ca angajatorul are dreptul sa achizitioneze ochelarii de vedere sau sa deconteze costul acestora si va adresez rugamintea de a tine cont de faptul ca optiunea mea este:
Achizitionarea ochelarilor de vedere de angajator;
Decontarea costului ochelarilor de angajator.
In sustinerea optiunii mele mentionez urmatoarele:
Anexez la prezenta cerere urmatoarele documente:
a) ...[denumirea exacta a documentelor emise de medicul de medicina muncii];
b) ...[ denumirea exacta a documentelor emise de medicul oftalmolog].
Data: ___________
Semnatura:_________
Viza angajatorului
Se aproba:
Achizitionarea ochelarilor de vedere de angajator;
Decontarea costului ochelarilor de angajator in suma de .....lei.
Se respinge avand in vedere urmatoarele:
Angajator
Data: ___________
Reprezentant legal
_________
Anexa nr. 2
PROCES-VERBAL DE PREDARE-PRIMIRE
Incheiat astazi,.............................................................intre:
1) ……………………… reprezentand ………….SRL in calitate de angajator
2) ………………… salariat in functia de …………………
Am procedat la predarea primirea ochelarilor de vedere achizitionati in baza cererii salariatului inregistrata sub nr…. din data de ……..
Am primit Am predat
Salariat Angajator
_______ ____________
NOTA:
1. In functie de organizarea fiecarui angajator, in procedura este oportun sa fie nominalizate departamentele/compartimentele care sunt implicate in acest proces. Spre exemplu cererea de acordare a ochelarilor poate fi depusa la compartimentul resurse umane. Achizitionarea ochelarilor pentru salariat ar trebui sa se faca de compartimentul care realizeaza si celelalte achizitii pentru activitatea obisnuita a angajatorului.
_______________________________________________