Avand in vedere prevenirea raspandiri virusului COVID-19, societatea noastra a decis ca unele persoane sa isi desfasoare activitatea de la domiciliu in baza unui act aditional incheiat la contractul de munca. Lucratorii au deja o fisa de identificare a factorilor de risc profesional la locul de munca si au aptitudine medicala. In aceste conditii, trebuie refacuta fisa de de identificare factori de risc si fisa de aptitudine, tinand cont ca vor lucra temporar de la domiciliu?
Raspunsul specialistului:
Munca la domiciliu este reglementata de Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca.
In acest context, angajatorul are urmatoarele obligatii specifice privind securitatea si sanatatea in munca a telesalariatului:
a) sa asigure mijloacele aferente tehnologiei informatiei si comunicatiilor si/sau echipamentele de munca sigure necesare prestarii muncii, cu exceptia cazului in care partile convin altfel;
b) sa instaleze, sa verifice si sa intretina echipamentul de munca necesar, cu exceptia cazului in care partile convin altfel;
c) sa asigure conditii pentru ca telesalariatul sa primeasca o instruire suficienta si adecvata in domeniul securitatii si sanatatii in munca, in special sub forma de informatii si instructiuni de lucru, specifice locului de desfasurare a activitatii de telemunca si utilizarii echipamentelor cu ecran de vizualizare: la angajare, la schimbarea locului de desfasurare a activitatii de telemunca, la introducerea unui nou echipament de munca, la introducerea oricarei noi proceduri de lucru.
Prin urmare nu se face referire la efectuarea unui nou control medical.
Insa, daca analizam rubricile Fisei de identificare a factorilor de risc profesional (Anexa 3 din H.G. nr. 355/2007 privind supravegherea sanatatii lucratorilor) se constata ca ar trebui bifata munca in conditii de izolare, intrucat telesalariatul nu are contact vizual si comunicare verbala directa cu al angajat al societatii.
In acest context, angajatorul trebuie sa ia si celelalte masuri precizate de HG nr. 1091/2006 privind cerintele minime de securitate si sanatate pentru locul de munca, nu numai un nou control medical periodic.
In acelasi timp trebuie sa acceptam ca in conditiile acestei situatii mondiale exceptionale veniturile firmelor scad astfel ca nu pot suporta cheltuieli suplimentare.
In conditii normale, ar trebui refacuta Fisa de identificare a factorilor de risc si, implicit, un alt control medical periodic in baza Fisei nr. 141 (Anexa 1 din HG nr. 355/2007).
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Incadrarea deplasarii salariatului se stabileste in functie de motivul deplasariiIntrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Fisa de post pentru Inginer de dezvoltare a produselor softwareIntrebare: Va rog sa-mi trimiteti un model fisa de post pentru codul COR 251207: Inginer de dezvoltare a produselor software.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<