Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Cheltuieli efectuate pentru examen medical la angajare. Deductibilitate

Codul fiscalLegea 571/2003Legea 319/2006medicina munciiexamenul medical


Intrebare:

In ce masura este deductibila fiscal cheltuiala aferenta analizelor de angajare pentru obtinerea fisei de aptitudine, facute de un viitor angajat la cabinetul de medicina muncii cu care firma are contract?
La momentul efectuarii analizelor nefiind inca angajatul firmei din punctul nostru de vedere cheltuiala este nedeductibila. Firma este obligata sa deconteze aceasta cheltuiala sau ea poate fi suportata de viitorul angajat


Raspuns:

Potrivit art. 21 alin. (1) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal , pentru determinarea profitului impozabil sunt considerate cheltuieli deductibile numai cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare.

La alin. (2) lit. b) al acestui articol, se prevede ca sunt cheltuieli efectuate in scopul realizarii veniturilor, deci deductibile fiscal, cheltuielile efectuate, potrivit legii, pentru protectia muncii si cheltuielile efectuate pentru prevenirea accidentelor de munca si a bolilor profesionale. Referitor la cheltuielile deductibile prevazute la art. 21 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal , mentionate mai sus, precizam ca acestea sunt reglementate de legi speciale, respectiv de Legea 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca, Legea 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, HG 355/2007 privind supravegherea sanatatii lucratorilor.

Conform art. 13 lit. j) din Legea 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca una dintre obligatiile ce ii revin angajatorului, in vederea asigurarii conditiilor de securitate si sanatate in munca si pentru prevenirea accidentelor de munca si a bolilor profesionale, este sa angajeze numai persoane care, in urma examenului medical si, dupa caz, a testarii psihologice a aptitudinilor, corespund sarcinii de munca pe care urmeaza sa o execute si sa asigure controlul medical periodic si, dupa caz, controlul psihologic periodic, ulterior angajarii.

In conformitate cu prevederile HG 355/2007 privind supravegherea sanatatii lucratorilor, art. 13-16, examenul medical al lucratorilor la angajarea in munca stabileste aptitudinea/aptitudinea conditionata/ inaptitudinea permanenta sau temporara in munca pentru profesia/functia si locul de munca in care angajatorul ii va desemna sa lucreze privind:

a) compatibilitatea/incompatibilitatea dintre eventualele afectiuni prezente in momentul examinarii si viitorul loc de munca;
b) existenta/inexistenta unei afectiuni ce pune in pericol sanatatea si securitatea celorlalti lucratori de la acelasi loc de munca;
c) existenta/inexistenta unei afectiuni ce pune in pericol securitatea unitatii si/sau calitatea produselor realizate sau a serviciilor prestate;
d) existenta/inexistenta unui risc pentru sanatatea populatiei careia ii asigura servicii.
Examenul medical la angajarea in munca se efectueaza pentru:
a) lucratorii care urmeaza a fi angajati cu contract individual de munca pe perioada determinata sau nedeterminata;
b) lucratorii care isi schimba locul de munca sau sunt detasati in alte locuri de munca ori alte activitati;
c) lucratorii care isi schimba meseria sau profesia.

Examenul medical la angajarea in munca se face la solicitarea angajatorului, care va completa fisa de solicitare a examenului medical la angajare, conform modelului prevazut in anexa nr. 2, si fisa de identificare a factorilor de risc profesional, conform modelului prevazut in anexa nr. 3 la aceasta hotarare.

In baza celor prezentate apreciem ca, cheltuielile efectuate pentru examenul medical la angajarea in munca sunt in sarcina angajatorului. Totodata,  cheltuielile efectuate pentru examenul medical la angajarea in munca, efectuat pentru persoana care urmeaza a fi angajata cu contract individual de munca sunt deductibile la determinarea profitului impozabil.

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Codul fiscalLegea 571/2003Legea 319/2006medicina munciiexamenul medical

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 09 Decembrie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Cheltuieli efectuate pentru examen medical la angajare. Deductibilitate Nota: 4.67 din 5 - 3 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Compensatie privind transferul contributiilor. Indemnizatiesomaj tehnicIntrebare: Va rugam sa ne spuneti daca suma compensatorie stabilita in urma OUG 79/2017 ( transferul contributiilor angajatorului in grija angajatului ) pentru toti angajatii unei companii, proportional cu salariul fiecaruia, pe care am decis sa o evidentiem distinct si nu sa o includem in salariul de baza, va fi inclusa in calculul indemnizatiei brute stabilite pentru somajul tehnic. Mentionam ca aceste sume au fost evidentiate distinct in fluturasul de plata si pe statul de plata lunar.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Salariat detasat. Somaj tehnicIntrebare: In cadrul societatii noastre lucreaza si salariati care au fost detasati de la alta societate. Acestia sunt platiti de societatea noastra beneficiind de conditiile mai favorabile. In conditiile situatiei actuale referitoare la COVID - 19, o parte din salariatii detasati au solicitat sa beneficieze de prevederile Lg.19/2020, iar alta parte suntem nevoiti sa-i trimitem in somaj tehnic. Intrebarile noastre sunt : 1. Cine efctueaza suspendarile contractelor ? Poate suspenda angajatorul la care a...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]