Dosarul de cercetare se intocmeste intr-un exemplar si se pastreaza in arhiva angajatorului care inregistreaza accidentul.
In termen de 5 zile lucratoare de la finalizarea cercetarii, dosarul de cercetare intocmit de comisia numita de angajator trebuie inaintat pentru verificare si avizare la inspectoratul teritorial de munca pe raza caruia s-a produs evenimentul.
Inspectoratul teritorial de munca va analiza, va aviza si va restitui dosarul in cel mult 7 zile lucratoare de la data primirii. Dosarul va fi insotit de avizul inspectoratului teritorial de munca.
In cazul in care inspectoratul teritorial de munca constata ca cercetarea nu a fost efectuata corespunzator, acesta va dispune in scris masuri pentru refacerea procesului-verbal de cercetare si/sau completarea dosarului, dupa caz.
Comisia de cercetare trebuie sa completeze dosarul si sa refaca procesul-verbal de cercetare in termen de 5 zile lucratoare de la data primirii dosarului.
Legis Plus Legislatia Muncii
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
ATENTIE!
In cazul evenimentelor care au generat accidente urmate de incapacitate temporara de mun - ca in care faptele comise pot fi considerate infractiuni, potrivit legii, dosarul de cercetare se incheie in doua exemplare, originalul fiind inaintat organului de urmarire penala.
SANCTIUNE
Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 4.000 de lei la 8.000 de lei nerespectarea de catre angajator a obligatiei legale de a cerceta evenimentele care au produs incapacitate temporara de munca, potrivit art. 39 alin. (4) din Legea securitatii si sanatatii in munca, nr. 319/2006.
sursa: PortalSSM.ro