IMPORTANT!
Cercetarea evenimentelor este obligatorie si se face imediat dupa comunicare.
Cazurile in care lucratorii au suferit o invaliditate evidenta, cazurile in care victimele sunt cetateni straini sau cazurile in care printre victime se afla cetateni straini fac exceptie de la aceasta regula. Cercetarea accidentelor colective tin de competenta inspectoratelor teritoriale de munca.
...mai multe poti citi pe PortalSSM >>>
De ce se realizeaza cercetarea evenimentelor?
Cercetarea evenimentelor are ca scop stabilirea imprejurarilor si a cauzelor care au condus la producerea acestora, a reglementarilor legale incalcate, a raspunderilor si a masurilor ce se impun a fi luate pentru prevenirea producerii altor cazuri similare si, respectiv, pentru determinarea caracterului accidentului.
Comisia de cercetare a evenimentului trebuie numita imediat de catre angajator, iar aceasta va fi compusa din cel putin 3 persoane, dintre care o persoana trebuie sa fie, dupa caz:
a) lucrator desemnat;
b) reprezentant al serviciului intern de prevenire si protectie;
c) reprezentant al serviciului extern de prevenire si protectie.
ATENTIE!
Comisia de cercetare a evenimentului trebuie sa fie compusa din persoane care au pregatire tehnica corespunzatoare si nu sunt implicate in organizarea si conducerea locului de munca unde a avut loc evenimentul si sa nu fi avut o responsabilitate in producerea evenimentului.
Fara doar si poate ca angajatorul care si-a asumat atributiile in domeniul securitatii si sanatatii in munca nu poate face parte din comisia de cercetare a evenimentului...citeste continuarea pe PortalSSM >>>