Numirea comisiei de cercetare a evenimentului
Imediat dupa ce este informat ca s-a produs un eveniment care produce incapacitate temporara de munca, angajatorul are obligatia de a numi, prin decizie scrisa, comisia de cercetare a evenimentului.
Atentie! Comisia de cercetare a evenimentului trebuie sa fie compusa din cel putin 3 persoane. Acestea trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
- sa aiba pregatire tehnica corespunzatoare;
- sa nu fie implicate in organizarea si conducerea locului de munca unde a avut loc evenimentul;
- sa nu fi avut vreo responsabilitate in producerea evenimentului.
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Portal Codul Muncii
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Mentionam faptul ca unul dintre membrii comisiei de cercetare trebuie sa fie, dupa caz:
- lucrator desemnat;
- reprezentant al serviciului intern de prevenire si protectie sau
- reprezentant al serviciului extern de prevenire si protectie, care trebuie sa indeplineasca cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca corespunzatoare nivelului superior sau sa aiba competentele specifice ocupatiei de expert in securitate si sanatate in munca.
Iata situatiile in care angajatorul este obligat sa apelze la servicii externe:
- in situatia in care nu dispune de personal suficient;
- in situatia in care nu dispune de personal cu pregatire tehnica corespunzatoare;
- in situatia in care, in organizatia pe care o conduce, si-a asumat atributiile in domeniul securitatii si sanatatii in munca si, ca urmare, nu poate face parte din comisia de cercetare a evenimentului.
Atentie!
Evenimentul care produce incapacitate temporara de munca (ITM) este acel eveniment care produce incapacitate temporara de munca de cel putin 3 zile calendaristice consecutive, confirmata prin certificat medical sau, dupa caz, prin alte documente medicale, potrivit prevederilor legale.
Activitatea comisiei de cercetare a evenimentului va avea ca scop:
- determinarea imprejurarilor si a cauzelor care au condus la producerea evenimentului;
- stabilirea reglementarilor legale incalcate;
- stabilirea raspunderilor si a masurilor care trebuie luate pentru prevenirea producerii altor evenimente similare.
ATENTIE!
In cazul in care in eveniment au fost implicate si victime provenind de la alti angajatori, din comisia de cercetare vor face parte si persoane numite prin decizie scrisa de catre respectivii angajatori.