Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Studiu de caz - Rezolvarea deficitului de personal fara a apela la angajare pe perioada nedeterminata

resurse umaneangajatitimp partial de muncacolaboratorimunca temporara

Xconsult ofera servicii de training si consultanta in domeniul vanzarilor. Firma si-a inceput activitatea cu un numar mic de angajati, propunandu-si, ca politica principala, sa ofere servicii de calitate, dar si sa-si motiveze personalul si sa-l fidelizeze pe termen lung.

Din perspectiva resurselor umane, Xconsult s-a confruntat cu diverse situatii:
- Pe masura ce numele firmei si calitatea serviciilor s-au facut cunoscute pe piata, comenzile au inceput sa creasca, fapt ce a permis, intr-o prima faza, acordarea unor salarii motivante.
- Dupa un timp, desi comenzile s-au inmultit, iar volumul de munca a crescut, firma a preferat sa-si pastreze avantajul oferit de raportul calitate-pret; de aceea, castigurile nu permiteau inca oferirea unor salarii atractive pentru noi angajati, in mod constant.
- Un alt aspect important a fost acela ca ritmicitatea comenzilor nu era constanta, perioadele cu un numar mare de comenzi alternand cu perioade fara comenzi.

Pentru a rezolva situatia, tinand cont de riscul pe care l-ar reprezenta angajarea de personal cu contract de munca pe perioada nedeterminata, Xconsult a recurs la urmatoarea politica de resurse umane:

- Imbogatirea posturilor
S-au reanalizat sarcinile si atributiile fiecarui angajat si s-au reproiectat posturile, astfel incat, acolo unde era posibil, sa se atribuie activitati suplimentare angajatilor.

De exemplu, s-a organizat activitatea in asa fel incat fiecare consultant/trainer sa se ocupe si de partea de logistica, de contactarea si urmarirea contractelor cu clientii; in acest fel fiecare consultant/trainer oferind clientului care i-a fost atribuit servicii complete („full package services”).

Chiar daca fiecare angajat se ocupa de un anumit client, intreg personalul firmei actioneaza ca o echipa, fiecare beneficiind de sprijinul colegilor atunci cand este nevoie.

- Incheierea de contracte de prestari servicii, contracte cu persoane fizice autorizate si contracte individuale cu timp partial de munca
Firma si-a realizat o baza de date cu colaboratori la care se poate apela in cazul unor situatii punctuale. In acest scop s-a realizat o inventariere a cunostintelor, competentelor si abilitatilor colaboratorilor, au avut loc discutii cu fiecare dintre acestia si s-au stabilit conditiile in care s-ar putea realiza o colaborare in beneficiul ambelor parti.

Astfel, cu unii dintre colaboratori, care aveau deja firme proprii sau erau persoane fizice autorizate, s-a stabilit ca se vor incheia contracte de prestari servicii.
Cu restul colaboratorilor s-a cazut de comun acord sa se incheie contracte de munca cu timp partial sau pe durata determinata de timp.

- Contracte de punere la dispozitie de personal, incheiate cu agenti de munca temporara
Unele solicitari pe termen scurt venite din partea clientilor depaseau cu mult posibilitatile firmei, dar puteau fi avantajoase atat ca profit, cat si ca portofoliu. Sesizand oportunitatea, Xconsult a decis sa preia si aceste comenzi.
Pentru situatiile respective, firma s-a gandit sa apeleze la inchirierea de personal prin intermediul unor firme de specialitate.

- Externalizarea unor activitati
Pentru a-si optimiza cheltuielile, firma a externalizat serviciile de contabilitate si curatenie.
Astfel, a incheiat un contract de prestari de servicii pentru realizarea situatiei contabile, urmand ca inregistrarile primare sa fie facute de catre fiecare angajat
De asemenea, s-a convenit ca fiecare angajat sa raspunda de un minimum de curatenie la locul de munca, urmand ca, de doua ori pe luna, sa se apeleze la serviciile unei firme de curatenie.


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
resurse umaneangajatitimp partial de muncacolaboratorimunca temporara

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 18 Mai 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Studiu de caz - Rezolvarea deficitului de personal fara a apela la angajare pe perioada nedeterminata Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Revenire Functie Anterioara La Acelasi Loc De MuncaIntrebare: Buna seara. Am fost angajat pe functia de agent, dupa 2 ani am fost avansat pe o functie superioara (in aceeasi firma), pe care din pacate nu o pot indeplini in totalitate. Exista posibilitatea de a reveni pe postul de munca anterior, fara a exista riscul de a fi concediat sau a fi fortat sa imi dau demisia? Nedorind sa mi se reproseze pe viitor ca din cauza mea firma pierde contracte/bani etc, pot cumva reveni la functia anterioara?
 

Raspuns: Buna ziua, revenirea pe postul anterior se poate face prin act aditional, semnat de ambele parti.<... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple
Descarcati GRATUIT raportul special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"
 

 

 


 
Angajarea - pasii catre o recrutare de succes
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]