Studiu de caz - Rezolvarea deficitului de personal fara a apela la angajare pe perioada nedeterminata

18 Mai 2011
18 Mai 2011
resurse umaneangajatitimp partial de muncacolaboratorimunca temporara
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Xconsult ofera servicii de training si consultanta in domeniul vanzarilor. Firma si-a inceput activitatea cu un numar mic de angajati, propunandu-si, ca politica principala, sa ofere servicii de calitate, dar si sa-si motiveze personalul si sa-l fidelizeze pe termen lung.

Din perspectiva resurselor umane, Xconsult s-a confruntat cu diverse situatii:
- Pe masura ce numele firmei si calitatea serviciilor s-au facut cunoscute pe piata, comenzile au inceput sa creasca, fapt ce a permis, intr-o prima faza, acordarea unor salarii motivante.
- Dupa un timp, desi comenzile s-au inmultit, iar volumul de munca a crescut, firma a preferat sa-si pastreze avantajul oferit de raportul calitate-pret; de aceea, castigurile nu permiteau inca oferirea unor salarii atractive pentru noi angajati, in mod constant.
- Un alt aspect important a fost acela ca ritmicitatea comenzilor nu era constanta, perioadele cu un numar mare de comenzi alternand cu perioade fara comenzi.

Pentru a rezolva situatia, tinand cont de riscul pe care l-ar reprezenta angajarea de personal cu contract de munca pe perioada nedeterminata, Xconsult a recurs la urmatoarea politica de resurse umane:

- Imbogatirea posturilor
S-au reanalizat sarcinile si atributiile fiecarui angajat si s-au reproiectat posturile, astfel incat, acolo unde era posibil, sa se atribuie activitati suplimentare angajatilor.

De exemplu, s-a organizat activitatea in asa fel incat fiecare consultant/trainer sa se ocupe si de partea de logistica, de contactarea si urmarirea contractelor cu clientii; in acest fel fiecare consultant/trainer oferind clientului care i-a fost atribuit servicii complete („full package services”).

Chiar daca fiecare angajat se ocupa de un anumit client, intreg personalul firmei actioneaza ca o echipa, fiecare beneficiind de sprijinul colegilor atunci cand este nevoie.

- Incheierea de contracte de prestari servicii, contracte cu persoane fizice autorizate si contracte individuale cu timp partial de munca
Firma si-a realizat o baza de date cu colaboratori la care se poate apela in cazul unor situatii punctuale. In acest scop s-a realizat o inventariere a cunostintelor, competentelor si abilitatilor colaboratorilor, au avut loc discutii cu fiecare dintre acestia si s-au stabilit conditiile in care s-ar putea realiza o colaborare in beneficiul ambelor parti.

Astfel, cu unii dintre colaboratori, care aveau deja firme proprii sau erau persoane fizice autorizate, s-a stabilit ca se vor incheia contracte de prestari servicii.
Cu restul colaboratorilor s-a cazut de comun acord sa se incheie contracte de munca cu timp partial sau pe durata determinata de timp.

- Contracte de punere la dispozitie de personal, incheiate cu agenti de munca temporara
Unele solicitari pe termen scurt venite din partea clientilor depaseau cu mult posibilitatile firmei, dar puteau fi avantajoase atat ca profit, cat si ca portofoliu. Sesizand oportunitatea, Xconsult a decis sa preia si aceste comenzi.
Pentru situatiile respective, firma s-a gandit sa apeleze la inchirierea de personal prin intermediul unor firme de specialitate.

- Externalizarea unor activitati
Pentru a-si optimiza cheltuielile, firma a externalizat serviciile de contabilitate si curatenie.
Astfel, a incheiat un contract de prestari de servicii pentru realizarea situatiei contabile, urmand ca inregistrarile primare sa fie facute de catre fiecare angajat.
De asemenea, s-a convenit ca fiecare angajat sa raspunda de un minimum de curatenie la locul de munca, urmand ca, de doua ori pe luna, sa se apeleze la serviciile unei firme de curatenie.

NOUTATI din Legislatie muncii

Diurna LEGALA. Ce s-a modificat in 2024?


Atentie, au intrat in vigoare 3 acte normative noi! Modificarile sunt majore!

Descoperiti care sunt cele mai frecvente greseli care apar la acordarea diurnei!

Eplicatii detaliate din lucrarea: Totul despre Diurna. Legislatia actualizata la zi. Cazuri practice explicate.

Vedeti AICI Cazuri practice explicate >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]