Un director de agentie de turism se ocupa cu asigurarea functionarii corespunzatoare a agentiei de turism din punct de vedere managerial, in vederea oferirii unor servicii de calitate si fidelizarii clientilor.
Fisa postului pentru un director agentie de turism:
I. Identificarea postului
1. Numele si prenumele titularului:
2. Denumirea postului: Director Agentie de Turism
Activati in sectorul HORECA? Aceste 17 modele de fise de post sunt concepute special pentru angajatii dvs.!
Le primiti gata redactate! Efort zero pentru dvs. si, in plus, eliminati riscul unor amenzi dure, DETALII AICI >>>
[Daca in
organigrama dvs. denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]
3. Pozitia in COR / Cod: 143909
[In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor.]
4. Departamentul / locatia: Management – Conducere
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]
5. Nivelul postului:
a. Conducere / coordonare: Top
b. Executie: Nu este cazul
6. Relatiile:
a. Ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):
? se subordoneaza: Actionarilor, Presedintelui sau Administratorului agentiei de turism
? are in subordine: Intreg personalul agentiei, precum si angajatii din teritoriu
b. Functionale (colaborare, pe orizontala): Cu toate departamentele
c. Reprezentare (colaborare, consultanta): In relatiile cu clientii, cu directorii altor agentii de turism, hoteluri, restaurante din tara si strainatate, cu autoritatile locale si centrale
[Pentru punctele a, b si c se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]
II. Descrierea postului
1. Scopul general al postului
Asigurarea functionarii corespunzatoare a agentiei de turism din punct de vedere managerial, in vederea oferirii unor servicii de calitate si fidelizarii clientilor.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]
2. Obiectivele postului
• Coordonarea activitatii intregului personal din agentie.
• Elaborarea strategiei si a politicilor agentiei de turism.
• Elaborarea unor oferte echilibrate din punct de vedere al calitatii serviciilor oferite, al diversitatii acestora, precum si al preturilor practicate.
• Asigurarea legaturilor permanente la nivel superior de conducere cu toti clientii si beneficiarii agentiei.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei obiectivele pot diferi.]
3. Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
• Coordoneaza intreaga activitate in vederea asigurarii cu operativitate a informarii si asistentei de specialitate pentru turistii romani si straini, pe durata sejurului in structurile de primire turistica contractate si rezervate.
• Se documenteaza in permanenta in legatura cu obiectivele si traseele turistice posibile in vederea contractarii.
• Studiaza si aplica actele normative in vigoare care reglementeaza activitatea de turism.
• Organizeaza cu sprijinul personalului din subordine sondaje de opinie si cercetari de piata in structurile de primire ale agentiei.
• Analizeaza si propune programe turistice pe care le supune avizarii Administratorului sau Presedintelui agentiei.
• Primeste eventualele sesizari si reclamatii din partea turistilor si le directioneaza spre rezolvare catre cei care se ocupa de problemele sesizate.
• Colaboreaza cu prestatorii de alimentatie, agrement si alte servicii din structurile hoteliere in cazul unor reclamatii sau probleme si actioneaza pentru a inlatura cauzele care le-au produs.
• Asigura asistenta de specialitate pe intreaga durata de desfasurare a congreselor, conferintelor, simpozioanelor, meselor rotunde si a altor evenimente organizate prin agentie.
• Verifica in permanenta spatiile de cazare, salile de lucrari si dispune schimbarile necesare.
• Stabileste conform structurii organizatorice si a ROF sarcinile si responsabilitatile personalului din subordine, in baza fiselor de post.
• Verifica pontajul lunar pentru personalul din subordine si-l transmite Departamentului
Resurse Umane.
• Organizeaza acordarea concediului de odihna si a zilelor libere pentru personalul din subordine.
• Exercita permanent sau temporar, prin delegarea competentelor, acele atributii specifice specialitatii sale, stabilite prin actul constitutiv al societatii sau prin organul decizional statutar (AGA, CA) in sarcina reprezentantului legal.
• Executa orice alte dispozitii date de superiorul ierarhic in realizarea strategiilor pe termen scurt ale agentiei in limitele respectarii temeiului legal.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei sarcinile / atributiile / activitatile pot diferi.]
4. Descrierea responsabilitatilor postului
a) Privind relatiile interpersonale / comunicarea
• Raspunde de rezolvarea prompta a problemelor de comunicare venite din partea angajatilor sau a clientilor.
• Raspunde de informarea completa si la timp a tuturor clientilor si beneficiarilor cu privire la toate ofertele si programele noi ale agentiei.
• Asigura satisfacerea solicitarilor turistilor si multumirea deplina a acestora.
• Asigura o buna comunicare atat cu angajatii din interiorul agentiei, cat si cu toti clientii si partenerii de afaceri.
b) Fata de echipamentul din dotare
• Raspunde de respectarea procedurilor interne legate de utilizarea echipamentului si aparaturii din dotarea agentiei (masinile de serviciu, aprobarea telefoanelor internationale, introducerea de softuri, utilizarea internetului etc.).
• Raspunde de informarea imediata a persoanelor responsabile privind orice defectiune in functionare a echipamentului cu care isi desfasoara activitatea.
• Respecta procedurile interne legate de utilizarea autovehiculului pe care-l are in folosinta.
c) In raport cu obiectivele postului
• Raspunde de gestionarea si arhivarea documentelor cu regim special si a altor documente ale agentiei care nu au regim special.
• Raspunde de intocmirea tuturor documentelor din agentie sub aspectul corectitudinii si realitatii.
• Raspunde de gestionarea valorilor materiale si banesti si de asigurarea integritatatii acestora.
• Raspunde de aplicarea prevederilor actelor normative ce reglementeaza activitatea de turism in intreaga activitate a agentiei.
• Se preocupa si raspunde de distribuirea materialelor de publicitate: pliante, colante, albume, brosuri etc.
• Raspunde de activitatea ghizilor colaboratori care isi desfasoara activitatea in agentia de turism.
• Identifica nevoile de instruire ale personalului din subordine si asigura formarea continua a acestuia.
• Raspunde de fundamentarea masurilor de motivare si sanctionare a personalului din subordine (alaturi de persoanele abilitate), participand la luarea acestor masuri, conform procedurilor interne si prevederilor legislative in vigoare.
• Raspunde de respectarea confidentialitatii documentelor, a secretului de serviciu sau de stat, dupa caz.
d) Privind securitatea si sanatatea muncii
• Respecta normele privind Securitatea si Sanatatea in Munca si PSI si raspunde de insusirea si respectarea acestora de catre intreg personalul din subordine.
• Raspunde de efectuarea instruirii la locul de munca si a celei periodice a tuturor angajatilor din subordine.
• Raspunde de luarea tuturor masurilor tehnice, organizatorice, igienico-sanitare sau de alta natura stabilite in Planul de prevenire si protectie in urma evaluarii riscurilor, pentru asigurarea securitatii si sanatatii angajatilor din subordine.
e) Privind regulamentele / procedurile de lucru
• Raspunde de elaborarea si respectarea de catre intreg personalul a procedurilor de lucru generale specifice agentiei (programul de lucru, punctualitatea in intocmirea si predarea rapoartelor etc.).
• Respecta si asigura cunoasterea si aplicarea Regulamentului Intern si a Regulamentului de Organizare si Functionare de catre intreg personalul din subordine.
• Raspunde de legalitatea, necesitatea, oportunitatea, realitatea si eficienta operatiunilor efectuate in agentie.
• Respecta si aplica actele normative in vigoare si Contractul Colectiv de Munca aplicabil...citeste continuarea in lucrarea 17 modele de fise ale postului gata redactate special pentru sectorul Horeca, VEZI AICI >>>