Aceasta strategie se poate aplica si in domeniul resurselor umane, la nivel direct si indirect.
Daca vorbim despre interventia directa, atunci trebuie sa aveti in vedere ajustarea bugetului pentru
Departamentul Resurse Umane.
Acest lucru se poate face prin modalitati precum:
- concedieri colective;
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
- opriri temporare de activitate;
- ajustarea beneficiilor si altor bonusuri acordate angajatilor;
- diminuarea cheltuielilor cu formarea profesionala;
- reducerea costurilor cu recrutarea si selectia;
- diminuarea sau eliminarea oricaror activitati sociale (serbari de sfarsit de an, team-buildinguri, diferite aniversari in firma).
O alta masura potrivita in situatia actuala este gestionarea activitatilor prin lucrul pe proiecte, cu termene de predare fixe, care ar anula obligativitatea de a angaja personal cu contract de munca pe perioada nedeterminata.
Departamentul Resurse Umane trebuie sa contribuie la reducerea costurilor companiei si prin interventie indirecta, prin cresterea eficientei si productivitatii angajatilor.
In acest caz trebuie sa aveti in vedere reorganizarea si reorientarea activitatilor de resurse umane, precum:
- Evaluarea performantelor angajatilor pe baza unor indicatori clar stabiliti
- Elaborarea si implementarea unei culturi si a unor politici noi, care sa raspunda mai bine situatiei actuale
- Elaborarea de noi programe de formare profesionala in conformitate cu noile nevoi ale companiei
- Implementarea unor strategii de motivare nonfinanciara constanta a angajatilor
- Dezvoltarea unor competente suplimentare ale angajatilor Departamentului Resurse Umane in scopul asumarii rolului de partener strategic al firmei
- Achizitionarea de tehnologie menita sa creasca eficienta (echipamente si/sau softuri).
Provocarea la care trebuie sa raspundeti in aceasta perioada este aceea de a gasi solutiile practice, adaptate realitatilor din firma dvs., prin care, pe de o parte, sa contribuiti la diminuarea costurilor si sa va descurcati cu bugete reduse, iar pe de alta parte, sa va motivati puternic angajatii.